BIDAI PINTU

rasanya dekat rel langsir yang lama tu blh hias bagi cantik lagi kut letak bunga menjalar ke..x pa plan2 take time ada kelapangan nanti blh le keluar jegok2 kedai bunga pulak.....(dapur yang kat bahagian belakang tu jangan duk intai2 na bersepah....dapur kecil segala macam nak letak jadilah macam tu.....
Ini gambar yang masa gantung langsir hari tu tersorok la sikit dapurnya nampak meja kacang je.....

Bidai pintu ini sebenarnya aku beli dah lama dari tahun lepas simpan punya simpan sampai terlupa....al kisahnya semalam terajin le sikit..mengemas rumah jadi buka langsir yg tergantung kat pintu gerbang comel kat teratakku ini...sampai beberapa kali le bersin..banyak habuk...tu la rajin sangat...dalam mencari langsir ganti terjumpa le bidai ini...bidai ni sahaja aku beli yang tidak berjurai panjang ke bawah sebab no satu nanti aleya duk kirai2 putus sayang le plk...lagipun budak2 memang suka main benda2 ni nak pulak nampak berkilat2....lagipun memudahkan laluan tak kena kepala pun....cuma di sebabkan bentuk rumah yang lurus memanjang jadi kalau pakai bidai ini buka pintu depan nampak le terus ke dapur masak kerana di sebelah kanan ada kitchen kabinet dan meja makan di sebelah kiri dapur masak....rumah kecil x de le wet kitchen n dry kitchen..semuanya kat situ....nak tunjuk arah pun senang arah ke bilik tidur dan bilik air belok sebelah kiri nak ke ruang makan belok kanan je senang sesangat....

Comments

  1. wahh...cantiknya...rumah Azlina lagi cantikkk..

    ReplyDelete
  2. Salam Azlina.

    Berseri lah dengan juraian kristal tu.

    ReplyDelete
  3. salam k.ina..cantik ler bidai tu..kalau utk bilik anak dara akak mesti lagi sun..btw..kemas jer umah akak nie..cantikkk!!

    ReplyDelete
  4. kak...mmg cantikla bidai luv tu..lagi berseri SEri uma akak :)

    ReplyDelete
  5. cantikla....umah sonata tak ada bidai2 ni- kasi lapang aje laluan...

    ReplyDelete
  6. bidai berjurai memang jadi 'permaian' budak2 :S

    * rumah kak e semua pintu pakai bidai tu bukan budak yang putuskan tapi kucing2 di rumah yang suka sangat bermain dan bergayut :D

    ** my hb said: harta benda jahanam tak apa asalkan gembira :P (sebenarnya perli lah tu...)

    ReplyDelete
  7. to dana,khaty,kak gee, yatt dan seri..
    terimakasih semua...rumah saya biasa2 je..trm ksh sudi berkunjung...

    ReplyDelete
  8. to sonata...
    pasang bidai ini pun rasa lapang sebab dia x berjurai panjang x kena kepala pun...berbanding bila pasang lagsir rmh nmpak sempit mcm dibahagi 2 kawsn..

    ReplyDelete
  9. to kak umi-e...
    memang kak sebab tu ina x beli yang panjang2 budak2 x blh capai...

    ReplyDelete
  10. ina, akak pun letak langsir kat dapor sebab nak sorok jugak..hhehhehe...tapi crystals yg ina hang ni cantik lah..sweet je pink kaler...akak suka...

    ReplyDelete
  11. kak ina....mana nak bli bidai kristal pjg cam tu...yg ju jumpa pendek je....cantikkkkk shangat....

    ReplyDelete
  12. to kak ana .....
    ina rasa yang bidai ini bkn ccrystals kut tapi dia memang berkilat2bila ttp lampu pun dia masih bersinar..

    to jue....
    bidai ini pendek le jue x pjng mana pun bila kita lalu bwhnya x cecah kepala pun...akk rasa ni bkn bidai crytals..x tau le campuran apa tapi memang berkilat..akk beli dr catalog jue...

    ReplyDelete
  13. Assalamualaikum...wah lawa susun atur rumah akak...kemas dan tak sarat sangat...berkenan dengan bidai tu. Lov2 gitu

    ReplyDelete
  14. boleh tak tanya beli kat ne bidai ni..
    teringin sangat...

    ReplyDelete
  15. salam to fatin dan famarama...

    seperti yg akk nyatakan dulu bidai ni akk beli dari catalog sekarang dah tak jual lagi akk cari juga nak bli lagi satu tapi dah tak ada..

    ReplyDelete
  16. Salam...boleh sy tau kt mana puan beli bidai kristal ni?dan berapa harganya?

    ReplyDelete
  17. ohhh ok..sori tk perasan dgn jawapan akak kt atas...

    ReplyDelete
  18. Akak, mana nak cari bidai kristal2 macam tu ek. Saya pun nak cari utk rumah sb ketara sgt nmpak dapur (open kitchen).

    ReplyDelete
    Replies
    1. waalaikummussalam...

      ramai yang tanya akk beli di mana bidai ni akk beli melalui catalog thn 2009 dulu ada nampak juga di nilai 3 cubalah cari di sana..

      Delete

Post a Comment

salam semua terima kasih sudi tinggalkan komen di sini semuga menambahkan lagi kemesraan ikatan ukhwah..

Popular posts from this blog

Bercuti di Bukit Tinggi

cacatan (episod akhir ) Umrah dan ziarah..

Mohon ampun dan maaf...