Skip to main content

DAH SAMPAI DAH.....

Pelita 3 dara pingitan ini baru sampai pukul 12 tghari tadi dari eskay(http://eskaygalleria.blogspot.com/) yg saya oder kelmarin 3 biji rm20..alhamdulillah selamat sampai kepangkuan saya..tak ada satu pun yang rosak dah memang rezeki saya syukur..kalau ada sesipa teringin boleh le tanya pada taukeynya....
slice kek ini saya oder dari adik coco..(http://riezelhijazi.blogspot.com/)yang ini dah lama sampai lebih kurang 2 mingu lepas tak sempat nak buat n3 kerana lepas tu anak-anak demam bila terima pelita yg saya oder dari eskey tadi baru teringat kat slice kek ni..alhamdulillah selamat sampai kepangkuan saya tanpa cacat celanya...cantik kek buatan coco ni kalau bulan puasa tengok kek ni pun boleh jadi terliur di buatnya.

P/s: saya buat n3 ni sementara menungu ck abg saya balik dari surau ada solat hajat selepas ni nak balik kg di kuala selangor nak ziarah mak yang tak berapa sihat...ADA SUATU BARANG YANG SAYA TAK PERNAH JANGKA SAYA AKAN MENERIMANYA TELAH SAYA TERIMA HARI INI..MEMANG SATU KEJUTAN..YG BENAR2 BUAT SAYA TERKESIMA DAN TERHARU tapi tak dpt nak buat n3 nya sekarang sebab beteri camera dah habis jadi tak sempat nak snap apa2..ok..saya nak upload barang ke dalam kereta sekarang.......nanti ck abg blk blh terus bertolak...insyaallah jumpa lagi di n3 yg akan datang..

Comments

  1. salam kak..

    ala akak ni suspen la...ni nak kene tgu n3 seterusnye ni

    kak...kek ni cantiknye...dan nmpak sedap di makan..saya tgh buat r&d pasal kek

    kak klau bulan pose akak buat n3 pasal kek....aduss..kecurr ai liur...

    ReplyDelete
  2. syukur le pelita tu dah sampai dgn selamatnya...

    ReplyDelete
  3. Buat suspen jerk kak ina ni,apa bendanya tu kak....semoga mak akak baik2 ajer.

    ReplyDelete
  4. salam ina....

    yg terkasima n terharu tu yg sabo nak tunggu tu.......

    semoga mak ina sihat sejahtera hendaknyer......

    ReplyDelete
  5. salam kak ina....sama la koleksi pelita kita yg ni....cuma yg biru tinggi jer x dpt lagi...tgh meronda2 jab ni..harap2 jumpa la...

    ReplyDelete
  6. TO CKINTAN...
    MANA ADA SUSPUN INTAN TAK LAMA MENUNGGUNYA SEKEJAP JE SEHARI DUA JE..


    TO ESKAY...
    BUAT N3 NI SAMBIL NAK BGTAU KT TUAN YG MENGEPOS BRG DAH SAMPAI..HE..HE.

    TO AMY DAN SAL..
    ALHMDULILLAH MAK DAH SHT..


    TO JUE...
    CUBALAH JUE ODR KAT ESKAY TANYA KUT ADA YG MCM JUE BERKENAN TU..

    ReplyDelete

Post a Comment

salam semua terima kasih sudi tinggalkan komen di sini semuga menambahkan lagi kemesraan ikatan ukhwah..

Popular posts from this blog

Bercuti di Bukit Tinggi

Assalamualaikum wbt... Syukur atas segala kurniaan Allah swt... Sekadar perkongsian cacatan percutian jika ada yang baik dari cacatan ini ambillah ibrah kebaikannya...jika yang buruk jadikan sebagai sempadan..
Mohon ampun dan maaf di atas sebarang kekhilafan yang datang dari kelemahan diri saya sendiri... Cuti sekolah baharu sahaja lepas...sebenarnya kami sekeluarga jarang dapat bercuti di waktu cuti persekolahan...cek abg selalu waktu cuti sekolah waktu itu juga di arah bertugas di luar daerah...
Alhamdulillah kali ini rezeki dapat bercuti di musim cuti sekolah.. Di sebab kan cuti cek abang yang asyik bertunda.. Tiba-tiba permohonan cuti cek abang di luluskan...  kami tidak tahu kemana hala tuju percutian kami kali ini.
cek abang akak kata tidak mengapa kita jalan sahaja lah...kemana2.. kami sekeluarga mengambil keputusan ke rumah anak yang sulung di Setia Alam...
kami tidur di rumah anak semalam...kebetulan menantu akak tunjuk gambarnya semasa berjalan2 ke Bukit Tinggi,Pahang....
a…

Mohon ampun dan maaf...

Kepada semua....
Di kesempatan ini saya ingin memohon ampun di maaf jika ada khilaf dan dosa saya terhadap semua....


mohon maaf jika ada tulisan-tulisan saya di blog ini ada menyinggung perasaan rakan2 blogger samaada yang lama ataupun yang baru...
Insyaallah Jumaat ini saya dan keluarga (bonda,anak sulung dan anak bongsu) akan berangkat ke tanah suci....doa kan perjalanan ibadah kami di permudahkan Allah hendaknya...


Rabbi yassir wala tu a'assir..


ya allah kami ingin dan akn menunaikan umrah
namun kami banyak dosa ya Allah..
dosa besar..dosa kecil, dosa yg kami ketahui
dan dosa yg tdk kami ketahui..
ya allah kau ampunilah kami
sesungguhnya kami manusia yg kerdil
lagi hina yg allah..

Ya allah bantulah kami..
Ajarilah kami..
Aku ingin pergi ke rumahmu semata-mata keranamu
Ya Allah..semata2 keranamu ya allah..

Ya Allah, aku mencari hati yang indah
Untuk ku serahkan kepada Mu
Tapi apakan daya
Hati yang ada…
Hati yang ini, masih tercela

Ya Allah, ajar aku untuk meminta yang terbaik dari Mu
Ilmu ku terbatas…

Kenduri Tahlil,doa selamat dan kesyukuran..

Alahamdulilah ahad lepas dengan izin Allah kami dapat mengadakan majlis kenduri Tahlil,doa selamat dan kesyukuran...walaupun ada perubahan di saat-saat akhir oleh jemaah surau..asalnya bacaan yassin dan doa akan di adakan selepas isyak...jadi beberapa hari sebelum hari kenduri saya telah menjemput jiran-jiran,saudara mara dan sahabat handai pada waktu selepas solat isyak menghampiri lewat petang imam surau mengatakan ada pertukaran waktu ahli jemaah surau hanya berkelapangan untuk kenduri tahlil selepas solat maghrib...

BACAAN TAHLIL DAN DOA DI ADAKAN DI DALAM RUMAH OLEH KAUM LELAKI..



SETELAH SELESAI TAHLIL DAN DOA..KAUM LELAKI BERSOLAT JEMAAH DI LUAR RUMAH..
TERHARU DEANGAN JIRAN YG HUJUNG SEKALI DUDUK DI DEPAN PINTU BELUM SEMBUH SEPENUHNYA SELEPAS OPERATION KAKI (KENCING MANIS)...TETAP HADIRKAN DIRI....DATANG DENGAN DI BANTU BERJALAN...SYUKRAN YA ALLAH..

KAUM IBU MASUK KE DALAM PULA UNTUK MENJAMU SELERA..

Kami hanya bertawakal...tak kisah berapa orang yang hadir untuk majlis bacaan …