Posts

Showing posts from September, 2009

MEMBANTU SEKADAR YANG MAMPU...

Image

kU INGIN BERKONGSI..................

Image
Salam semua kalau tengok dari tajuk n3 ku ingin berkongsi...kepada semua sahabat2 alam maya saya memang kalau boleh memang saya ingin berkongsi segalanya dengan sahabat2 suka,duka,idea,ilmu dan minat...bersyukur kerana di beri Allah di kelilingi dgn sahabat2 yang baik hati seperti kalian semua...ahh..bahaya ni dah mula nak bermadah..salah blog ni..kalau nak bermadah selalunya saya luahkan di blog saya yg lagi 1 BILA TINTA PENAKU MULA MENARI..Ini kira menari juga pena saya tapi dalam rentak yang berlainan..he..he..
ok lah semua apa yg nak saya kongsi kan bersama disini ialah mengenai hobby saya tentang jahit manik n3 ini saya tujukan kepada semua yang mempunyai minat yg sama dengan saya terutama adikku SERI...
saya mula menjahit manik dalam tahun 2004 kalau tak silap saya masa tu tak ramai yang pandai jahit manik lagi..jahitan jahit manik di baju pada masa tu lebih tertumpu pada golongan VIP je...saya tak pernah mengikuti mana2 krusus menjahit manik pun sekadar tengok di baju kemudian sa…

Aku rela melahirkanmu...........

Image
Sewaktu dalam wad berusia 10 jam di kendong oleh jujurawat bertugas..isteri kepada kenalan suami saya...
majlis cukur jambul aleya..abahnya seyum meleret sambil mengendong puteri kesayangannya..kalau ada sesiapa yang berkenan nak buat pasangan dengan cik aleya kenalah melepasi rintangan 3 bodyguardnya dulu...(tgklah bro2 nya) sapa berani sila le kedepan...
ALEYA KINI SUDAH EMPAT TAHUN....ALHAMDULILLAH............
4 tahun yang lalu saya telah selamat melahirkan satu-satunya puteri tunggal saya..yang sekian lama kami menantikan kehadiranya..kerana sebelum ini ketiga-tiga cahayamata saya adalah lelaki..sewaktu saya mengandungkan aleya semua abang-abangnya mendoakan agar mendapat adik perempuan kerana kata mereka dah penat bergusti bertiga.....apatah lagi kami berdua,sepanjang saya mengandung kami suami isteri selalu bermohon kepada Allah agar di beri peluang merasa nikmat memelihara seorang anak perempuan....
sewaktu saya mengandungkan aleya 5 bulan ibu saya telah ke tanah suci mekah dan men…

UPGRED BAJU KURUNG LAMA......

Image
Salam tengahari Jumaat semua hari ini lambat sikit buat n3...
seperti biasa selalunya setiap hari jumaat saya akan buat n3 tazkirah jumaatkan pada yang biasa membaca tazkirah jumaat saya boleh terus membacanya di blog saya yang lagi satu...DI BAWAH RAHMAT ILLAHI
HANTARAN AL-QURAN


“Sayang, tengok nih. Cantiknya AlQuran nih. Warna keemasan. Sesuai untuk kita buat hantaran” pekik Jamilah kepada Nabil.




“Sini pun cantik juga. Warna unggu keemasan. Mana satu kita nak beli nih” balas Nabil.

Mereka sedang asyik mencari bahan-bahan untuk dibuat hantaran. Tinggal satu lagi yang masih dicari-cari iaitu AlQuran yang bakal dijadikan hantaran.

untuk membaca serita selanjutnya boleh ke blog saya yg lagi 1...@ sila klik di sini...DI BAWAH RAHMAT ILLAHI



Tahun ni saya dan ck abg tak membeli baju raya sebab banyak lagi baju yang masih elok untuk di pakai...lebihkan budget raya pada anak2 dan pembelanjaan untuk balik ke kampung jadi..sengaja nak menimbulkan mood untuk berhari raya jadi saya mengupgredkan le ba…