Skip to main content

MEMBANTU SEKADAR YANG MAMPU...

ASSALAMUAALAIKUM SEMUA.....
Hari ini saya buat dua n3 lagi pertama tunaikan tanggugjawab selesaikan tugasan yg di beri oleh kak ummi,hasnah dan kak azah...alahamdulillah dah selesai....
n3 kedua saya ini saya tujukan kepada pengujung2 yang rajin dan sudi datang ke blog saya terima kasih atas sokongan semua kepada saya..dan n3 juga khas buat kak shas ku cayang(sory yea kak lamabt plk buat n3 ni..) dan rakan2 blogger yang lain juga pada yang selalu bertanya mengenai bagaimana cara nak buat decaupage tisu,bagaimana cara nak tampal decal,hendak beli di mana decal dan tisu,hendak beli dimana starter kit di kedai mana ada jual dan sebagainya..saya berharap n3 kali ini dapat membantu serba sedikit..

.maaf juga ilmu saya mengenai perkara ini pun masih cetek tetapi saya cuba yang terdaya untuk membantu...kepada yang berminat dan tertunggu2 jawapan yg terperinci dari saya..selamat mendeco selepas ini....mengenai tisu decaupage tu boleh di beli di jusco,kk deco dan kedai online sahabat alam maya kita..manakala decal juga boleh di beli di kedai online dan di kedai deco inggeris seperti di indah rekacipta dan sebagainya...........
Dalam majalah keluarga keluaran ogos ada ditunjukkan cara membuat decal dan tisu decaupage..boleh le cuba-cuba cari samada masih berada lagi di pasaran atau tidak...
Gambar di atas ini menunjukkan cara-cara membuat decal decaupage..utnuklebih jelas sila klik di atas gambar tersebut...
Gambar ini pula adalah cara-cara untuk membuat tisu decaupage..ditujukkan langkah demi langkah...macam saya ni pemalas sikit jarang guna gesso nak dap..dap..buat kerja nak cepat siap je..selalunya setiap permukaan barang yang hendak saya decaupage kan saya hanya spray je..mudah..cepat dan pantas..he..he...

Ini adalah membercard dari razna..di beri percuma oleh razna kepada saya sempena hari jadi saya yang lalu..dengan adanya membercard ini apabila membeli dapat le discount 10%..
untuk mengetahui lebih lanjut boleh le bertanya terus kepada razna yea....sebelum ini semua bahan2 mendecaupage saya beli dengan razna-creation.boleh juga membeli kepada rakan2 blogger kita yang lain seperti yang tersenarai di bawah ini :-(boleh klik di mana2 nama yang saya senaraikan ia akan terus membawa anda ke blog yang berkenaan)..

1.razna-creation
2. Munaliza
3. Yangdahlia
4. Rainhouse
5.Wanita melayu.com(lepas tu search kat decal..ramai yg ada jual di sana seperti linda lovely,azie dan sebagainya..
6.Diana

kepada yang baru ingin mencuba saya ucapkan selamat berjaya..gembira jika dapat membantu semua...

Comments

  1. Salam kak lina..
    at least kite pon dpt tambah ilmu..
    tq for sharing kak..
    sharing is caring :)

    ReplyDelete
  2. yea la seri...akk sekadar berkongsi sekadar yg termampu je..

    ReplyDelete

Post a Comment

salam semua terima kasih sudi tinggalkan komen di sini semuga menambahkan lagi kemesraan ikatan ukhwah..

Popular posts from this blog

Bercuti di Bukit Tinggi

Assalamualaikum wbt... Syukur atas segala kurniaan Allah swt... Sekadar perkongsian cacatan percutian jika ada yang baik dari cacatan ini ambillah ibrah kebaikannya...jika yang buruk jadikan sebagai sempadan..
Mohon ampun dan maaf di atas sebarang kekhilafan yang datang dari kelemahan diri saya sendiri... Cuti sekolah baharu sahaja lepas...sebenarnya kami sekeluarga jarang dapat bercuti di waktu cuti persekolahan...cek abg selalu waktu cuti sekolah waktu itu juga di arah bertugas di luar daerah...
Alhamdulillah kali ini rezeki dapat bercuti di musim cuti sekolah.. Di sebab kan cuti cek abang yang asyik bertunda.. Tiba-tiba permohonan cuti cek abang di luluskan...  kami tidak tahu kemana hala tuju percutian kami kali ini.
cek abang akak kata tidak mengapa kita jalan sahaja lah...kemana2.. kami sekeluarga mengambil keputusan ke rumah anak yang sulung di Setia Alam...
kami tidur di rumah anak semalam...kebetulan menantu akak tunjuk gambarnya semasa berjalan2 ke Bukit Tinggi,Pahang....
a…

Mohon ampun dan maaf...

Kepada semua....
Di kesempatan ini saya ingin memohon ampun di maaf jika ada khilaf dan dosa saya terhadap semua....


mohon maaf jika ada tulisan-tulisan saya di blog ini ada menyinggung perasaan rakan2 blogger samaada yang lama ataupun yang baru...
Insyaallah Jumaat ini saya dan keluarga (bonda,anak sulung dan anak bongsu) akan berangkat ke tanah suci....doa kan perjalanan ibadah kami di permudahkan Allah hendaknya...


Rabbi yassir wala tu a'assir..


ya allah kami ingin dan akn menunaikan umrah
namun kami banyak dosa ya Allah..
dosa besar..dosa kecil, dosa yg kami ketahui
dan dosa yg tdk kami ketahui..
ya allah kau ampunilah kami
sesungguhnya kami manusia yg kerdil
lagi hina yg allah..

Ya allah bantulah kami..
Ajarilah kami..
Aku ingin pergi ke rumahmu semata-mata keranamu
Ya Allah..semata2 keranamu ya allah..

Ya Allah, aku mencari hati yang indah
Untuk ku serahkan kepada Mu
Tapi apakan daya
Hati yang ada…
Hati yang ini, masih tercela

Ya Allah, ajar aku untuk meminta yang terbaik dari Mu
Ilmu ku terbatas…

cacatan (episod akhir ) Umrah dan ziarah..

Assalamualaikum....

N3 kali ini adalah cacatan yang terakhir mengenai perjalanan kami menjadi tetamu Allah... 6hb april. (mlm)1012 sehingga 10 april (zohor) kami berada di madina al munawarah.. Mulai 10 april (mlm) .2012 sehingga 19 hb april.(selepas zohor) 2012.. kami berada di tanah suci mekkah al mukaramah..
...ibadah umrah di selang seli dengan ziarah..bermiqat di jaranah.,tanaim... Lawatan ke muzium, ladang unta,jabal rahmah, gua hira dan sebagainya...
alhamdulilah jemaah lelaki dapat bersolat jumaat di masjidil haram...sampai juga saat dan ketika terpaksa meninggalkan bumi mekah yang di cintai... kesayuan menyelubungi hati...di tambah 2,3 hari sebelum balik emak di serang asthma...alhamdulilah sehari sebelum pulang emak bertambah sihat dengan izin Allah yang mengkabulkan doa dari rakan-rakan jemaah yang lain...
Saat kaki melangkah untuk tawaf wida...saat melontarkan pandangan terakhir pada kaabah...saat membaca doa selepas tawaf wida...air mata berlinangan tanpa di sedari...
&quo…