MEMBANTU SEKADAR YANG MAMPU...

ASSALAMUAALAIKUM SEMUA.....
Hari ini saya buat dua n3 lagi pertama tunaikan tanggugjawab selesaikan tugasan yg di beri oleh kak ummi,hasnah dan kak azah...alahamdulillah dah selesai....
n3 kedua saya ini saya tujukan kepada pengujung2 yang rajin dan sudi datang ke blog saya terima kasih atas sokongan semua kepada saya..dan n3 juga khas buat kak shas ku cayang(sory yea kak lamabt plk buat n3 ni..) dan rakan2 blogger yang lain juga pada yang selalu bertanya mengenai bagaimana cara nak buat decaupage tisu,bagaimana cara nak tampal decal,hendak beli di mana decal dan tisu,hendak beli dimana starter kit di kedai mana ada jual dan sebagainya..saya berharap n3 kali ini dapat membantu serba sedikit..

.maaf juga ilmu saya mengenai perkara ini pun masih cetek tetapi saya cuba yang terdaya untuk membantu...kepada yang berminat dan tertunggu2 jawapan yg terperinci dari saya..selamat mendeco selepas ini....mengenai tisu decaupage tu boleh di beli di jusco,kk deco dan kedai online sahabat alam maya kita..manakala decal juga boleh di beli di kedai online dan di kedai deco inggeris seperti di indah rekacipta dan sebagainya...........
Dalam majalah keluarga keluaran ogos ada ditunjukkan cara membuat decal dan tisu decaupage..boleh le cuba-cuba cari samada masih berada lagi di pasaran atau tidak...
Gambar di atas ini menunjukkan cara-cara membuat decal decaupage..utnuklebih jelas sila klik di atas gambar tersebut...
Gambar ini pula adalah cara-cara untuk membuat tisu decaupage..ditujukkan langkah demi langkah...macam saya ni pemalas sikit jarang guna gesso nak dap..dap..buat kerja nak cepat siap je..selalunya setiap permukaan barang yang hendak saya decaupage kan saya hanya spray je..mudah..cepat dan pantas..he..he...

Ini adalah membercard dari razna..di beri percuma oleh razna kepada saya sempena hari jadi saya yang lalu..dengan adanya membercard ini apabila membeli dapat le discount 10%..
untuk mengetahui lebih lanjut boleh le bertanya terus kepada razna yea....sebelum ini semua bahan2 mendecaupage saya beli dengan razna-creation.boleh juga membeli kepada rakan2 blogger kita yang lain seperti yang tersenarai di bawah ini :-(boleh klik di mana2 nama yang saya senaraikan ia akan terus membawa anda ke blog yang berkenaan)..

1.razna-creation
2. Munaliza
3. Yangdahlia
4. Rainhouse
5.Wanita melayu.com(lepas tu search kat decal..ramai yg ada jual di sana seperti linda lovely,azie dan sebagainya..
6.Diana

kepada yang baru ingin mencuba saya ucapkan selamat berjaya..gembira jika dapat membantu semua...

Comments

  1. Salam kak lina..
    at least kite pon dpt tambah ilmu..
    tq for sharing kak..
    sharing is caring :)

    ReplyDelete
  2. yea la seri...akk sekadar berkongsi sekadar yg termampu je..

    ReplyDelete

Post a Comment

salam semua terima kasih sudi tinggalkan komen di sini semuga menambahkan lagi kemesraan ikatan ukhwah..

Popular posts from this blog

Bercuti di Bukit Tinggi

cacatan (episod akhir ) Umrah dan ziarah..

Mohon ampun dan maaf...