Skip to main content

KENDI BUKAN SI KENDIL..

Ada yg panggil kendi ada yg panggil mangkuk basuh tangan...dan macam2 lagi tetapi fungsinya tetap sama kan saya beli bekas kendi ini di shopping mall biasa je bukan di kedai2 deko..tapi yg merisau kan saya ialah penutup teko tu bila kita membasuh tangan tentu kita memegang kendi tu dgn sebelah tangan sahaja dan pasti takut penutupnya terjatuhkan..akhirnya saya dapat idea untuk lekatkan penutupnya dengan double tape...
tidak pun payah2 sangat kekadang saya guna teko tu buat air teh je lah..he..he..

Comments

  1. salam... tu memang khas untuk cuci tangan ke? atau 'diubah-suai'?

    ReplyDelete
  2. Ok gak tu...kak ina klu buat bancuh air teh jer...bukannya apa risau gak buatnyer tudung teko tu terjatuh time basuh tangan,ha...sudah, sapa nak jawab....

    ReplyDelete
  3. Ass-salam
    satu cara selamat supaya tutup tak senang jatuh.. ikat tutup dengan benang putih yang kasar(kahas) kepada tangkai teko basuh tangan tu...macam zaman dulu yang saya lihat mak - mak lakukan...
    Amacam?

    ReplyDelete
  4. to umie...
    kak yang ini mmg dijual untuk cuci tangan ina takubah suai apa2 jadi masa mula tgk tu mcm trs terpikat je nak beli...blk rmh baru terfikir ttg penutupnya...

    to lyana...itulah yg akk fkr kalau dah jatuh menyesal pun x gunakan dik..

    to hazeleyed..
    yea lah akk bgsnya idea dari akk ni ina nak cubalah ka terima kasih yea kak membantu ina dgn info ni..

    ReplyDelete
  5. ni kaca ke...memang cantik, tapi bila tutup macam tu tak minat la...buat tengah cucur tangan berdetum jatuh...jatuh habis peach ....habis menjanda la dia...kan kesian tu!

    ReplyDelete
  6. to sonata...
    ini kaca sonata tu la sonata risaukan ttpnya tapi yg lagi satu ina kendi bentuk mcm jug x risau pch sbb x de penutup tapi risau kat pemengangnya ramping bangat pulak...

    ReplyDelete

Post a Comment

salam semua terima kasih sudi tinggalkan komen di sini semuga menambahkan lagi kemesraan ikatan ukhwah..

Popular posts from this blog

Bercuti di Bukit Tinggi

Assalamualaikum wbt... Syukur atas segala kurniaan Allah swt... Sekadar perkongsian cacatan percutian jika ada yang baik dari cacatan ini ambillah ibrah kebaikannya...jika yang buruk jadikan sebagai sempadan..
Mohon ampun dan maaf di atas sebarang kekhilafan yang datang dari kelemahan diri saya sendiri... Cuti sekolah baharu sahaja lepas...sebenarnya kami sekeluarga jarang dapat bercuti di waktu cuti persekolahan...cek abg selalu waktu cuti sekolah waktu itu juga di arah bertugas di luar daerah...
Alhamdulillah kali ini rezeki dapat bercuti di musim cuti sekolah.. Di sebab kan cuti cek abang yang asyik bertunda.. Tiba-tiba permohonan cuti cek abang di luluskan...  kami tidak tahu kemana hala tuju percutian kami kali ini.
cek abang akak kata tidak mengapa kita jalan sahaja lah...kemana2.. kami sekeluarga mengambil keputusan ke rumah anak yang sulung di Setia Alam...
kami tidur di rumah anak semalam...kebetulan menantu akak tunjuk gambarnya semasa berjalan2 ke Bukit Tinggi,Pahang....
a…

Mohon ampun dan maaf...

Kepada semua....
Di kesempatan ini saya ingin memohon ampun di maaf jika ada khilaf dan dosa saya terhadap semua....


mohon maaf jika ada tulisan-tulisan saya di blog ini ada menyinggung perasaan rakan2 blogger samaada yang lama ataupun yang baru...
Insyaallah Jumaat ini saya dan keluarga (bonda,anak sulung dan anak bongsu) akan berangkat ke tanah suci....doa kan perjalanan ibadah kami di permudahkan Allah hendaknya...


Rabbi yassir wala tu a'assir..


ya allah kami ingin dan akn menunaikan umrah
namun kami banyak dosa ya Allah..
dosa besar..dosa kecil, dosa yg kami ketahui
dan dosa yg tdk kami ketahui..
ya allah kau ampunilah kami
sesungguhnya kami manusia yg kerdil
lagi hina yg allah..

Ya allah bantulah kami..
Ajarilah kami..
Aku ingin pergi ke rumahmu semata-mata keranamu
Ya Allah..semata2 keranamu ya allah..

Ya Allah, aku mencari hati yang indah
Untuk ku serahkan kepada Mu
Tapi apakan daya
Hati yang ada…
Hati yang ini, masih tercela

Ya Allah, ajar aku untuk meminta yang terbaik dari Mu
Ilmu ku terbatas…

Kenduri Tahlil,doa selamat dan kesyukuran..

Alahamdulilah ahad lepas dengan izin Allah kami dapat mengadakan majlis kenduri Tahlil,doa selamat dan kesyukuran...walaupun ada perubahan di saat-saat akhir oleh jemaah surau..asalnya bacaan yassin dan doa akan di adakan selepas isyak...jadi beberapa hari sebelum hari kenduri saya telah menjemput jiran-jiran,saudara mara dan sahabat handai pada waktu selepas solat isyak menghampiri lewat petang imam surau mengatakan ada pertukaran waktu ahli jemaah surau hanya berkelapangan untuk kenduri tahlil selepas solat maghrib...

BACAAN TAHLIL DAN DOA DI ADAKAN DI DALAM RUMAH OLEH KAUM LELAKI..



SETELAH SELESAI TAHLIL DAN DOA..KAUM LELAKI BERSOLAT JEMAAH DI LUAR RUMAH..
TERHARU DEANGAN JIRAN YG HUJUNG SEKALI DUDUK DI DEPAN PINTU BELUM SEMBUH SEPENUHNYA SELEPAS OPERATION KAKI (KENCING MANIS)...TETAP HADIRKAN DIRI....DATANG DENGAN DI BANTU BERJALAN...SYUKRAN YA ALLAH..

KAUM IBU MASUK KE DALAM PULA UNTUK MENJAMU SELERA..

Kami hanya bertawakal...tak kisah berapa orang yang hadir untuk majlis bacaan …