Skip to main content

MENCARI IDEA MAKE - OVER

Hujung minggu ni tak kemana sudah 2 minggu duduk di rumah saja ..sebab ck abg sibuk mnegemas pejabat bos yg hendak berpindah..dalam sibuk mengemas banyak pula barang2 lama yg bos tak perlukan lagi..katanya kalau hendak ambillah.... dia sudah tidak mahu meyimpannya lagi...mualanya ck abang dapt mountain bike,pastu skuter,dapat pc yg masih boleh digunakan dan kemudiannya rak cermin yg cerminnya dah pecah serta kapal layar kayu ni...saya paling teperanjat tengok kapal layar ni lah besar bangat le..saya tanya ck abg nak buat apa pulak dgn yg ni nak tahu apa ck abg saya jawab kita spray puith le apa lagi pastu kita deko..deko le apa patut...wah ck abg saya pun dah jadi geng deko ni....apa pendapat semua nak cat ke nak biarkan je macam tu...



Rak cermin ini yg cerminnya dah pecah ck abg kata ambil bawa balik nanti boleh deko..deko...

petang tadi dalam pukul 4.oo petang saya terima kunjungan adik farizan dari jauh bersama dgn mak saudara mak ciknya dan anak mereka...dari jauh tu bangi selangor saja nak sembang2 kerana anaknya berminat nak menjadi seorang anggota angkatan tentera laut..jadi syok le bersembang dgn org pencen navy ni tanya itu dan ini...yg ck abg punya lah suka cerita pengalaman lalunya....mak teh dan mak uda farizan pun baru pertama kali saya jumpa dah terasa mesara sangat..masa nak balik dia memeluk saya bergitu erat..sayu plk hati saya...mereka semua balik selepas makan malam jauh tu ke bangi tak tahu lah pukul berpa sampai....

Comments

  1. salam ina...

    wallaaahhh... cantiknyer kapal tu.... tau la keja navy... hehehe

    ReplyDelete
  2. Salam kakina...
    Cantik kapal tu,tapi kalo deeja sayang le plk nk spray putih.Deeja pun de satu tapi kecik ckit pd tu...jati plk tu,eiii..sayang kak...tapi xkisah le kalo akak brkenan,pe salahnyer di mekapkan...

    ReplyDelete
  3. Ina, saya rasa baik varnis jek..kalau sembur putih karang nampak cam pelik sket...

    ReplyDelete
  4. TO AMY...
    PANDAILAH AMY NI...DAH DPT FREE...KALAU ADA DPT SIMPAN REPLIKA KAPAL NAVY LAGI BEST KAN..TAPI APAKAN DAYA.

    TO DEEJA...
    TERIMA KASIH DEEJA BAGI PENDAPAT..RAMAI YG BG PENDAPAT NI TRM KSH BYK2 MLN NANTI KENA TIMBANG TARA HE..HE.. KPAL TU BKN KAYU JATI DEEJA KAYU BIASA JE RINGAN JE PUN RASANYA ALEYA BLH HERET LE..NK ANGKAT BESAR TAPI TAK BERAT..

    TO HASNAH...
    TERIMA KASIH HASNAH ATAS PANDANGAN TU...NANTI INA FIKIR..FIKIR...FIKIR HE..HE..

    ReplyDelete
  5. Pendapat seposen dari sue...Akak spray putih & kalerkan balik layar dia guna pale green ke..light brown..light pink..Pastu tulis la kay sisi dia Titanic ke..hehehe..sure cun tuh

    ReplyDelete
  6. to suesafia...
    wah sue very good idea..tapi cam ssh je nak buat akk ni tgb ak nikasar sikit tak kreatif mcm sue..trm ksh ats idea tu akk cuba yea...

    ReplyDelete
  7. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete

Post a Comment

salam semua terima kasih sudi tinggalkan komen di sini semuga menambahkan lagi kemesraan ikatan ukhwah..

Popular posts from this blog

Bercuti di Bukit Tinggi

Assalamualaikum wbt... Syukur atas segala kurniaan Allah swt... Sekadar perkongsian cacatan percutian jika ada yang baik dari cacatan ini ambillah ibrah kebaikannya...jika yang buruk jadikan sebagai sempadan..
Mohon ampun dan maaf di atas sebarang kekhilafan yang datang dari kelemahan diri saya sendiri... Cuti sekolah baharu sahaja lepas...sebenarnya kami sekeluarga jarang dapat bercuti di waktu cuti persekolahan...cek abg selalu waktu cuti sekolah waktu itu juga di arah bertugas di luar daerah...
Alhamdulillah kali ini rezeki dapat bercuti di musim cuti sekolah.. Di sebab kan cuti cek abang yang asyik bertunda.. Tiba-tiba permohonan cuti cek abang di luluskan...  kami tidak tahu kemana hala tuju percutian kami kali ini.
cek abang akak kata tidak mengapa kita jalan sahaja lah...kemana2.. kami sekeluarga mengambil keputusan ke rumah anak yang sulung di Setia Alam...
kami tidur di rumah anak semalam...kebetulan menantu akak tunjuk gambarnya semasa berjalan2 ke Bukit Tinggi,Pahang....
a…

Mohon ampun dan maaf...

Kepada semua....
Di kesempatan ini saya ingin memohon ampun di maaf jika ada khilaf dan dosa saya terhadap semua....


mohon maaf jika ada tulisan-tulisan saya di blog ini ada menyinggung perasaan rakan2 blogger samaada yang lama ataupun yang baru...
Insyaallah Jumaat ini saya dan keluarga (bonda,anak sulung dan anak bongsu) akan berangkat ke tanah suci....doa kan perjalanan ibadah kami di permudahkan Allah hendaknya...


Rabbi yassir wala tu a'assir..


ya allah kami ingin dan akn menunaikan umrah
namun kami banyak dosa ya Allah..
dosa besar..dosa kecil, dosa yg kami ketahui
dan dosa yg tdk kami ketahui..
ya allah kau ampunilah kami
sesungguhnya kami manusia yg kerdil
lagi hina yg allah..

Ya allah bantulah kami..
Ajarilah kami..
Aku ingin pergi ke rumahmu semata-mata keranamu
Ya Allah..semata2 keranamu ya allah..

Ya Allah, aku mencari hati yang indah
Untuk ku serahkan kepada Mu
Tapi apakan daya
Hati yang ada…
Hati yang ini, masih tercela

Ya Allah, ajar aku untuk meminta yang terbaik dari Mu
Ilmu ku terbatas…

cacatan (episod akhir ) Umrah dan ziarah..

Assalamualaikum....

N3 kali ini adalah cacatan yang terakhir mengenai perjalanan kami menjadi tetamu Allah... 6hb april. (mlm)1012 sehingga 10 april (zohor) kami berada di madina al munawarah.. Mulai 10 april (mlm) .2012 sehingga 19 hb april.(selepas zohor) 2012.. kami berada di tanah suci mekkah al mukaramah..
...ibadah umrah di selang seli dengan ziarah..bermiqat di jaranah.,tanaim... Lawatan ke muzium, ladang unta,jabal rahmah, gua hira dan sebagainya...
alhamdulilah jemaah lelaki dapat bersolat jumaat di masjidil haram...sampai juga saat dan ketika terpaksa meninggalkan bumi mekah yang di cintai... kesayuan menyelubungi hati...di tambah 2,3 hari sebelum balik emak di serang asthma...alhamdulilah sehari sebelum pulang emak bertambah sihat dengan izin Allah yang mengkabulkan doa dari rakan-rakan jemaah yang lain...
Saat kaki melangkah untuk tawaf wida...saat melontarkan pandangan terakhir pada kaabah...saat membaca doa selepas tawaf wida...air mata berlinangan tanpa di sedari...
&quo…