Skip to main content

SANGKAR BURUNGKU.....

Saya ubah kedudukannya dgn mengangtungnya di pintu gerbang yang berada di tengah2 antara ruang tamu dan dapur.. teratak saya.

Inilah hasilnya setelah di make-overkan...bertukar tempat dan kedudukan...
kalau tak silap saya saya membelinya di Air Hitam Johor....semasa gambar ini di ambil replika burungnya masih ada tetapi sekarang saya sudah simpan dan buat mainan aleya...ats nasihat ck abg kerana tkt malaikat tak masuk rmh...sebab ada patung yg di jadiakn hiasan......
Sangkar burung ni sudah lama saya beli kira-kira 2 tahun yang lalu..

Comments

  1. Salam Kak Ina...cute nyer,,,
    dulu deeja pun de satu,kecik je...letak kat luo umah...alahai dah reput la...sayang tul...

    ReplyDelete
  2. that's so sweet...better than before...

    ReplyDelete
  3. salam ina..
    sangkar burung tu dari kayu ye ina. cantik pula bila dah disolek

    ReplyDelete
  4. salam Ina lawa lah bila di gantung mcm tu npk english...i lick..

    ReplyDelete
  5. tingin gak nak beli sangkar burung ni .lom kesampaian lagi

    ReplyDelete
  6. kak az burung dlm tu burung hidup ke replika jer

    ReplyDelete
  7. Salam Lina..
    hi apakbr? Harap Lina & keluarga sihat semuanya ye. Walaupun tak selalu tinggalkan komen, tp kak selalu dtg ziarah blog Lina, yr blog is one of my favourite :-)
    Cantik sangkar burung tu..:-)

    ReplyDelete
  8. to kak hani,kak hazel dan kak aton...
    terima kasih semua...sdi beri komen dan ziarah ke sini...

    to sheila...
    yea sheila masa mula beli dulu tak terfikir pun nk di gantung lps make over baru dpt idea tuk gantung...

    to atty..
    blh p cari kt kdai jual alatan pengantin di nilai 3 kt situ mrh skt..

    to lina....
    buurng tu replika je..tapi akk dah kuarkan dan simpan juga bg aleya main ck abg ckp tak elok patung buat hiasan...

    to deeja...
    syg yea deeja dah reput kena hujan dan panas kut...elok klau beli yg jns besi akk punya ni d perbuat dr besi...

    kak ita....
    trmksh kak selalu ziarah ina di sini...ina hargai kedtgan akk...kak ita rindu kan pd kak gee,..

    ReplyDelete
  9. salam kak lina
    harap akak sihat skeluarga..
    yay alyssa nnt da tak dpt main2 sgkr burung tu yek..

    ReplyDelete
  10. wahhhh creative nyer.. leh la bajar nanti kan.. :)

    ReplyDelete
  11. to seri...
    kalau aleysa dtg sini main pun apa slhnya..tapi yg ni bkn yg alysa main tu yg bsr skt dr yg alysa duk bekenan seblm tu akk ltk ats meja..
    jgn serik dtg rmh akk lg tau...nti kalau dtg lg tentu alyssa dh besar kan...

    to ena...
    kalau nak berlajar apa slhnya..akk blh ajarkan...

    ReplyDelete

Post a Comment

salam semua terima kasih sudi tinggalkan komen di sini semuga menambahkan lagi kemesraan ikatan ukhwah..

Popular posts from this blog

Bercuti di Bukit Tinggi

Assalamualaikum wbt... Syukur atas segala kurniaan Allah swt... Sekadar perkongsian cacatan percutian jika ada yang baik dari cacatan ini ambillah ibrah kebaikannya...jika yang buruk jadikan sebagai sempadan..
Mohon ampun dan maaf di atas sebarang kekhilafan yang datang dari kelemahan diri saya sendiri... Cuti sekolah baharu sahaja lepas...sebenarnya kami sekeluarga jarang dapat bercuti di waktu cuti persekolahan...cek abg selalu waktu cuti sekolah waktu itu juga di arah bertugas di luar daerah...
Alhamdulillah kali ini rezeki dapat bercuti di musim cuti sekolah.. Di sebab kan cuti cek abang yang asyik bertunda.. Tiba-tiba permohonan cuti cek abang di luluskan...  kami tidak tahu kemana hala tuju percutian kami kali ini.
cek abang akak kata tidak mengapa kita jalan sahaja lah...kemana2.. kami sekeluarga mengambil keputusan ke rumah anak yang sulung di Setia Alam...
kami tidur di rumah anak semalam...kebetulan menantu akak tunjuk gambarnya semasa berjalan2 ke Bukit Tinggi,Pahang....
a…

Mohon ampun dan maaf...

Kepada semua....
Di kesempatan ini saya ingin memohon ampun di maaf jika ada khilaf dan dosa saya terhadap semua....


mohon maaf jika ada tulisan-tulisan saya di blog ini ada menyinggung perasaan rakan2 blogger samaada yang lama ataupun yang baru...
Insyaallah Jumaat ini saya dan keluarga (bonda,anak sulung dan anak bongsu) akan berangkat ke tanah suci....doa kan perjalanan ibadah kami di permudahkan Allah hendaknya...


Rabbi yassir wala tu a'assir..


ya allah kami ingin dan akn menunaikan umrah
namun kami banyak dosa ya Allah..
dosa besar..dosa kecil, dosa yg kami ketahui
dan dosa yg tdk kami ketahui..
ya allah kau ampunilah kami
sesungguhnya kami manusia yg kerdil
lagi hina yg allah..

Ya allah bantulah kami..
Ajarilah kami..
Aku ingin pergi ke rumahmu semata-mata keranamu
Ya Allah..semata2 keranamu ya allah..

Ya Allah, aku mencari hati yang indah
Untuk ku serahkan kepada Mu
Tapi apakan daya
Hati yang ada…
Hati yang ini, masih tercela

Ya Allah, ajar aku untuk meminta yang terbaik dari Mu
Ilmu ku terbatas…

Kenduri Tahlil,doa selamat dan kesyukuran..

Alahamdulilah ahad lepas dengan izin Allah kami dapat mengadakan majlis kenduri Tahlil,doa selamat dan kesyukuran...walaupun ada perubahan di saat-saat akhir oleh jemaah surau..asalnya bacaan yassin dan doa akan di adakan selepas isyak...jadi beberapa hari sebelum hari kenduri saya telah menjemput jiran-jiran,saudara mara dan sahabat handai pada waktu selepas solat isyak menghampiri lewat petang imam surau mengatakan ada pertukaran waktu ahli jemaah surau hanya berkelapangan untuk kenduri tahlil selepas solat maghrib...

BACAAN TAHLIL DAN DOA DI ADAKAN DI DALAM RUMAH OLEH KAUM LELAKI..



SETELAH SELESAI TAHLIL DAN DOA..KAUM LELAKI BERSOLAT JEMAAH DI LUAR RUMAH..
TERHARU DEANGAN JIRAN YG HUJUNG SEKALI DUDUK DI DEPAN PINTU BELUM SEMBUH SEPENUHNYA SELEPAS OPERATION KAKI (KENCING MANIS)...TETAP HADIRKAN DIRI....DATANG DENGAN DI BANTU BERJALAN...SYUKRAN YA ALLAH..

KAUM IBU MASUK KE DALAM PULA UNTUK MENJAMU SELERA..

Kami hanya bertawakal...tak kisah berapa orang yang hadir untuk majlis bacaan …