Posts

Showing posts from 2010

ALHAMDULILAH SEMUANYA SELESAI DENGAN JAYANYA....

Image
Alhamdulilah...pertemuan yang kami rancangkan berjalan dengan suasana yang menggembirakan dengan izin allah.....syukur ke hadrat illahi pertemuan yang pertama kali mebibitkan kemesraan yang erat terjalin...semuga ianya berkekalan dan berpanjangan..
LEPAS HU HA..HU HA.. BILA SESI BERGAMBAR SEMUA CONTROL AYU...MACAM BERGAMBAR DENGA YG DI PERTUA LAGI...

walaupun jarak tempat tinggal masing2 tidaklah jauh sangat tetapi kami hanya bertemu di alam maya kecuali saya dan kak ani selalu juga berjumpa...bergitu juga dengan izan manjung.
dan inilah pertama kali kami bersua muka...walaupun ada yang tidak dapat hadir memadailah kehadiran yang ada....(mungkin kerana pertemuan kami di adakan pada hari berkerja..)
TERIMA KASIH MIZWA,AJU DAN IZAN YANG BERGEGAS KE SINI DARI TEMPAT KERJA...EHEM...EEHEM...

Terima Kasih tak terhingga kepada kak ani kerana sudi menjadi tuan rumah...bukan sahaja tuan rumah malah baiknya hati memyediakan pada kami bekas2 bungkusan untuk tapau bawa balik...

IZAN SESUAI DENGA …

JEMPUTAN...KHAS...

Image
Assalamualaikum semua...

Tidak sangka setelah lama berblog dan sekarang ni ber FB semakin ramai blogger dari Manjung walaupun kita berdekatan antara satu sama lain tetapi kita selalu berjumpa di alam maya sahaja...

atas permintaan rakan-rakan maka dengan ini saya mengumumkan menjemput rakan-rakan blogger dan Fb untuk bergader-gader untuk majlis kecil bersuai kenal antara satu sama lain..untuk mengeratkan silaturrahim...semuga pertemuan ini menambahkan lagi silaturahim sesama kita...

KEPADA YANG BERMINAT BOLEH TINGGALKAN KOMEN DI POST KOMEN,EMAIL ATAU MSG DI INBOX FB SAYA..wahidina265@yahoo.com

TARIKH PERJUMPAAN : 28/10/10  HARI : KHAMIS

TEMPAT : MANJUNG RAYA VENICE

jam : 3.00 PETANG.

TERMA DAN SYARAT KEHADIRAN:
BAWA SATU MENU MAKANAN BERSAMA ANDA (POT LUCK)




CANTIK TAK???...

Image
Salam selamat menjalani ibadah puasa kepada semua rakan-rakan blogger....semuga amal ibadat kita mendapat keberkatan dari Allah dan di permudahkan Allah semua urusan kita di muka bumi Allah ini...

Sebenarnya..ini saya telepas hendak buat n3 ...tentang kunjungan saya ke rumah pelanggan saya...menghantar tempahan barang darinya...rak reban lebar 2 kaki..
sebelum itu saya ingin bercerita mengenai bagaimana saya mengenali kak faridah... Allah dan kak yon yang mempertemukan kami....

Kunjungan kak yon home deco http://yonshomedecor.blogspot.com/  beberapa bulan yang lalu bersama ahli keluarga membawa bersama titipan barang kiriman untuk pelanggannya...setelah bercalling dan bersms kak faridah datang untuk mengambil barangnya di rumah saya...rupanya rumah kak faridah dekat sahaja dengan rumah saya...

Sejak itu kak faridah dan saya saling berhubung... di jadikan cerita selalu pulak terserempak kak faridah di manjung selepas itu...kak faridah juga membawa kawan-kawan yg terdiri cikgu satu seko…

kedai decoku,serta sahabat2 blogger semua..

Image
Salam dan selamat berhujung minggu untuk semua.....alhamdulilah kita semua di beri Allah kesihatan yang baik.... sahaja hendak kongsikan bersama tempahan cerek kecil dari kak blogger kita kak nj dan pelanggan kak mai dari kedah... Kenapa saya bercerita mengenai pelanggan sahaja semenjak dua menjak ni yea...sebenarnya saya berasa bersyukur sangat kepada allah dan berterima kasih kepada semua rakan-rakan blogger yang memberi perangsang kepada saya untuk membuka onlineshop..setelah melihat rak-rak yang di buat sendiri oleh cek abang saya......
Kemudian setelah WBSDECO ONLINE http://wbsdeco-azlina.blogspot.com/ di buka ramai rakan-rakan terus memberi sokongan...(dalam masa 3 hari follower mencecah 80 oarang) saya tahu kebanyakkannya adalah rakan-rakan blogger yang telah saya kenal terlebih dahulu melalui blog ini...

permulaan kedai di buka...tempahan dari kalangan rakan-rakan blogger bertalu-talu...dan orang pertama yang menghubungi saya adalah ida cottagehttp://idacottage.blogspot.com/dan …

MEMULAKAN LANGKAH PERJALANAN

Image
Salam jumaat yang mulia...
walau pun dalam keadaan yang batuk2 sedikit ini..tetapi ianya tidak membataskan saya untuk sama-sama meyumbangkan tenaga untuk sumber rezeki kami sekeluarga...
Pagi ini kami memulakan langkah perjalanan...sebenarnya tidak kemana pun tentu suspen kan kami ke lekir seperti yang saya janjikan kepada pelanggan saya Dee yg tinggal di KL tetapi barangnya saya hantar di rumah ayahnya di Lekir sahaja dalam 15 minit perjalanan dari rumah lebih kurang...ini adalah tempahan kali kedua dari dee...tempahan pertama telah selamat di terima...bulan lepas..

KEDAI SURAT KHABAR AYAH PELANGGAN SAYA TAK SANGKA DALAM MENGHANTAR BARANG PUN ALLAH KURNIAKAN REZEKI...SECARA TAK LANGSUNG PEKERJA KEDAI AYAH DEE PULA MEMBUAT TEMPAHAN BIRDHOUSE SERTA FLOORMATE...ALHAMDULILLAH.. tetapi sebelum itu saya poskan poslaju barang ismaliza dan faizal..harap dapat sampai dengan selamatnya...faizal meminta saya agar dapat poskan hari ini...jika tidak saya hendak mengeposkan pada esok atau hari isnin…

TERIMA KASIH SUDI BERTANDANG....

Image
Sebelum kak aton sampai anak saudara saya dan kawannya yang datang dari sg Petani singgah sebentar di rumah saya dalam pukul 12 tengahari manakala pukul 4.00 petang mereka sudah hendak bertolak balik ke UITM seri iskandar saya tidak dapat menghantar mereka ke UITM sekadar menghantar di stesen bas sahaja....kerana saya menanti kedatangan kak aton...(anak saudara saya satu U dengan anak sulung saya shafiq saya telah menghantar shafiq pada hari khamis yang lalu..

Alhamdulillah...akhirnya kak aton dari blog singgah aton http://atonsulam.blogspot.com/ sampai juga kerumah saya....kak aton sebenarnya semalam hendak singgah rumah saya malangnya panggillan telepon dari kak aton semalam saya tidak dengar kerana handphone dalam bilik manakala saya berbaring di ruang tamu melayan migrain saya ni sampai terlena...

Bila saya telepon kak aton semula kak aton sudah  jauh dari Manjung....saya buat janji baru minta kak aton singgah kerumah saya pada esok hari (iaitu hari ini) dalam perjalanan bal…

IMPIAN TERLAKSANA PART 1

Image
Sebenarnya sudah lama saya membeli faux cakes kit dari kak shida http://soffeashouseofdeco.blogspot.com/...tetapi masa untuk membuatnya sentiasa tiada.....
saya beli faux cakes kit ni kongsi dengan sahabat baik saya lin.....kalau tampa dia memang saya tidak berani untuk membeli sebab saya ni kurang berseni sahabat baik saya ni memang pakar dalam gubahan,masakan dan jahitan dan dokorasi juga....

minat kami sentiasa selari...tiada hasad dengki dan saling bertolak ansur kerana itu kami kekal bersahabat baik  sehingga kini  telah menjangkau lebih dari sepuluh tahun kami bersahabat ...alhamdulillah....

akhirnya impian kami terlaksana kami mencuri masa untuk membuat faux cake bersama berjaya juga akhirnya walaupun memakan masa  yang agak lama dari pukul 2 lebih sehingga pukul 6 lebih kami berjaya membuat 10 cup cakes dan 1 ice cream.....
seperti biasa tugas saya sekadar membantu mana yg boleh sahabat baik saya yang mengambil peranan utama bagi merealisasikan impian kami.....


NOTA KAKI:... ter…

CANTIKNYA RUMAH AKAK.......

Image
Hari sabtu yang lepas saya dan cek abang  pergi menghantar rak reban ke rumah pelanggan kak imah kawan kepada kak faridah...yg order reban rabbit tu... sesampai nya saya di rumah kak imah terpegun saya melihat susun atur rumahnya memang cantik dan bersih kira layak masuk majalah la ni....sampai tak terasa sakit di kaki...he..he...
rasa macam nak berlama-lama je di rumah kak imah sebab cantik sangat...tapi tu lah sayang gambar tak berapa jelas sebab ambil dengan hanpon cap ayam...dah le cap ayam import pulak dari china...dalam hati duk berkata menyesalnya tidak bawa camera..... yealah di sebabkan rumah kami dekat sahaja se manjung bukan semenanjung yea...maka saya pun pakai sempoi2 je purse pun letak dalam poket sahaja. asalnya kak imah hendak bawa balik sendiri rak rebannya sayangnya tak muat kereta....agaknya dah rezeki saya untuk jejak ke rumah kak imah yg tersergam cantik ni.....
kak imah dan suami pun baik sangat orangnya....jadi cepat mesra..mereka suami isteri sama2 berminat dalam …

SUDI KE NAK TENGOK...

Image
Ini lah reban rabbit yang di tempah oleh pelanggan cikgu ACS dari desa bayu...kalau sudi jamu le mata...
alhamdulillah dah siap juga semalam akhirnya setelah bertungkus lumus berpanas dan berhujan...he..he..
tuan reban pun dah datang tengok semalam..payment done he..he... sekarang tengah cari lori nak hantar kerumah pelanggan...

Kisah di sebalik reban ni kaki saya tengah bengkak ni jalan terhencut-hencut...reban ni berat betul semasa saya menolak untuk membetulkan kedudukan reban kaki tersandung pada jalan yg tidak rata jadi alang bawah reban terhempap pada kaki saya sakitnya tuhan sahaja yg tahu nasib baik tidak retak tulang tapi kena pada urat sahaja sebab tu lebam biru ....
semenjak dua menjak ni asyik dapat sakit je tidak mengapa saya tetap redha kerana kesakitan itu kafarah dari dosa-dosa kita....semuga di ampunkan allah .....dosa-dosa saya...

Sakit Kepala Migrain

Image
Rasanya ramai di antara kira selalu mengalami migrain..saya juga tidak lepas dari mengalaminya tetapi tidaklah sampai tahap kronik... walaupun saya jarang di serang migrain dan bila di serang tidak lah seteruk mana kekadang tu saya tahan sahaja sakit kepala tampa memakan apa-apa ubat sekadar rehat dan dapat tidur sekejap hilanglah tetapi kekadang tu bila dah 2 hari berlarutan baru saya makan ubat... Kalau tidak silap saya tahap serangan migrain terhadap seseorang tu berbeza-bezakan dan punca serangan pun berbeza-beza.. Macam saya kalau kena migrain bila terdedah di dalam cuaca panas yang agak lama dan migrainya akan hilang bila dapat rehat di tenpat yg teduh dan rihat sepenuhnya...Kekadang bila tak cukup rehat dan stress  tu saya selalu juga di serang migrain macam sekarang  ni...insyaallah tak lama sekejap lagi beransur baik.... di bawah ini ada artikal tentang  migrain yg saya dapat dari portal kesihatan di harap dapat membantu kita semuaSakit Kepala Migrain
Usia berapa sakit kepala …

ADUH!!!!! MAK SAKIT.....

Image
DI MULAKAN DENGAN BISSMILLAHHIROHMANNIRROHIM....

Aduh sakitnya gigi/gusi dari semalam sebenarnya dan hari ini bertambah-tambahlah sakitnya...rasaanya dah sampai masanya jumpa doktor gigi..kalau tak silap kali terakhir jumpa pada enam bulan yang lepas...aduh malasnya..

Bayangkan daalam duk sakit tu aleya seperti biasa dengan keletahnya yg banyak tanya pada hal sakit gigi/gusi ni nak buka mulut berrcakap pun malas..bunyi bising pun rasa pening bukan sakit  bahagiann gusi/gigi sahaja urat yg bersambung sakit tulang rahang pipi,bahu,leher membawa ke kepala dan mata...
apa yg ada sekarang adalah kesabaran menghadapi kesakitan...baru rasa bertapa bernilainya sewaktu  allah kurniakan nikmat sihat sebelum sakit...seharusya kita mensyukuri nikmat itu dan mengisi masa sihat dengan perbuatan2 yg memberi menafaat untuk dunia dan akhirat..

Harap cepat sembuh dan pulih sepertia sediakala...dan dapat menjallani kehidupan seperti biasa...insyaallah....



Cara elak gigi rosak atau reput dasani menulis - &quo…

PERASAAN MARAH...

Image
Perasaan Marah Dan Jantung Kita


SALAM SEMUA MARI KITA BACA ARTIKAL YANG SAYA COPY N PASTE DI ILUVISLAM .COM INI.SEMUGA IANYA MEMBERI MENAFAAT KEPADA KITA SEMUA...




APAKAH reaksi anda jika pemandu di depan mengambil masa lama untuk menggerakkan kenderaan apabila lampu isyarat bertukar ke hijau?
Apa pula perasaan anda apabila selepas lama beratur, tiba-tiba seseorang memintas barisan dan berdiri betul-betul di depan anda? Adakah anda menjadi marah atau boleh mengawal perasaan?


Kemarahan ialah satu ekspresi perasaan yang ekstrem mengenai sesuatu yang anda tidak suka. Mempunyai perasaan marah bukan perkara buruk kerana ia menunjukkan kita manusia normal.
Malah, ada pakar berpendapat kemarahan pada peringkat rendah atau sederhana tidak menjadi masalah kerana dalam keadaan tertentu ia boleh memberi kesan positif kepada kita.
Contohnya apabila kita dapat memberitahu seseorang bahawa kita marah kepadanya secara tidak langsung boleh menenangkan fikiran kita.
Bagaimanapun, perasaan sangat m…

ANTIBIOTIK

Image
ASSALAMUALAIKUM...
HARI INI SAYA SEKADAR BERKONGSI INFO YANG SAYA DAPAT DARI KOTAK EMAIL...YANG BAIK KITA JADIKAN PANDUAN YG BURUK KITA JADIKAN SEMPADAN....' SEJAUH MANA KEBENARANNYA KITA PERTIMBANGKAN DENGAN AKAL FIKIRAN DAN BERTANYA KEPPADA YANG LEBIH ARIF...UNTUK MAKLUMAT YANG LEBIH TEPERINCI..
APAPUN YG KITA LAKUKAN KEPUTUSAN ADALAH DI TANGAN KITA SENDIRI.....
Ramai ibu bapa yang meminta saya menulis tentang antibiotik. Antibiotik
menjadi subjek yang sangat penting di dalam bidang perubatan sehingga kini.
Sejak ia dijumpai oleh saintis Perancis Alexander Fleming pada tahun 1928
(sebelum itu dijumpai oleh seorang pelajar perubatan dari German pd 1896 -
tapi tak popular), penicillium yang merupakan produk dari sejenis kulat
didapati berjaya membunuh pelbagai bakteria. Penicillin kemudiannya
digunakan secara meluas ketika perang dunia ke 2 sebagai rawatan utama.

Sehingga kini berpuluh-puluh antibiotik digunakan secara meluas diseluruh
dunia. Antibiotik boleh dibahagikan kepa…