Skip to main content

BOLEH TOLONG......

Salam Jumaat yang mulia semua...gambar dia atas hanya sekadar hiasan..tidak ada kena mengena dengan cerita di bawah ini...
cerek decaupage saya dah lama dah duk bertenggek atas rak besi kk deco...cerek ini saiz m..saja hendak berkongsi idea mendeco tapi kalau ada sesiapa berminat boleh juga....


Agak-agaknya ini hendak panggil tong apa yea tong sampah kot....baru dapat kirim pada kawan yg pergi ke ikea... yealah di manjung ini mana le ada ikea....
saiznya tidaklah besar sangat...warna cream tengah berfikir hendak decaupage tisu atau decal.

ada sesiapa boleh tolong beri idea tak...hendak buat folkart tak pandai..tapi minat sangat sekarang ini sedang dok ..intai-intai vedio cara-cara melukis folkart di you tube...lama sikit le hendak faham tengok mimah2 salleh melukis/mewarna  laju sangat.. tapi teringin juga hendak buat lukis macam lukisan masa sekolah dulu pun jadilah..kan..tapi sayang le kalau hendak conteng kat tong ni harganya pun rasanya tak mampu untuk membeli buat kedua kalinya....
 

Comments

  1. salam ina...

    tak nk tolong arrrrr dlm bab nih. he he he

    kan akak tak pandai dlm coret2an nih , cuci mata leh ler...

    ReplyDelete
  2. salam ina,
    wah cantiknya tong sampah tu...kat ikea ya ?
    entah bila dpt p sana...

    brp rege dia ina ?

    ReplyDelete
  3. Salam azlina

    kak suka kalau ada masa ina cuba folkart nampak cantik sangat..klu tak pun decoupage...decal tu dah biasa,bunganya tu2 je,,nampak kaku sikit...jgm marah...!

    ReplyDelete
  4. to kak ummi..
    he..he.. x pa kak ummi tlg cuci mata pun blh..

    to maiyah..
    he..he..x pa maiyah sdi sgh pun jadilah..

    to melur..
    salam perkenalan kembali..

    to kak ani..
    la kak ani ina pun tak prnh sempat pergi ikea melainkan masa pembukaan thn 2002 dulu..adalah..
    ini kirim pada kawan shja..

    to mamaju...
    trm ksh kak sdi beri pendapat masaalahnya nk buat folkart tu keyakinan tak ada kepandaian lagi tak ada, yg ada pandai tgk je..

    ReplyDelete
  5. Salam Ina,

    Kzai pun setuju klu nak Farts tu....decoupage & decal tu nmpk simple, since tong sampah ni unic cuba la tanya pd sifu2 f arts klu depa leh tolong...kzai nak tolong pun ....heheheh masih merangkak lagi.

    ReplyDelete
  6. salam ina...

    amy pun kenan gak ngan tong ni... lamer dah dok usha kt ikea tp mikirkn x der tempat nk mendarat.... terpaksa luperkn dulu hajat di hati..... hmmm... folkart pun lawa tu.....

    ReplyDelete
  7. salam ina,

    nak senang keje-apa kata ina upah je kat mrk yg pandai buat folk art....

    decal-takyah la, asyik bunga yg sama je...stereotpye

    decoupage...boleh la utk yg tak pandai buat folk art...mcm akak ni...

    ReplyDelete
  8. to kak zai..
    wlkslm kak zai..mmg teringin nk buat fart tu kak tapi tak tahu langsung..kzai ok jga tgh merangkak ina meniarap pun tak pandai duk terlentang je..he..he..

    to amy..
    wlkslm amy..dah dpt tong tapi tak pandai nak buat apa..fart blh berangan je amy..mcm mana nak buat sifu jauh2..

    to kak ani..
    kita sama la kak buat decaupage pun tak comei ada hati hendak buat fart..he..he..hajat besar sgt tapi syg tgn x sampai.

    ReplyDelete

Post a Comment

salam semua terima kasih sudi tinggalkan komen di sini semuga menambahkan lagi kemesraan ikatan ukhwah..

Popular posts from this blog

Bercuti di Bukit Tinggi

Assalamualaikum wbt... Syukur atas segala kurniaan Allah swt... Sekadar perkongsian cacatan percutian jika ada yang baik dari cacatan ini ambillah ibrah kebaikannya...jika yang buruk jadikan sebagai sempadan..
Mohon ampun dan maaf di atas sebarang kekhilafan yang datang dari kelemahan diri saya sendiri... Cuti sekolah baharu sahaja lepas...sebenarnya kami sekeluarga jarang dapat bercuti di waktu cuti persekolahan...cek abg selalu waktu cuti sekolah waktu itu juga di arah bertugas di luar daerah...
Alhamdulillah kali ini rezeki dapat bercuti di musim cuti sekolah.. Di sebab kan cuti cek abang yang asyik bertunda.. Tiba-tiba permohonan cuti cek abang di luluskan...  kami tidak tahu kemana hala tuju percutian kami kali ini.
cek abang akak kata tidak mengapa kita jalan sahaja lah...kemana2.. kami sekeluarga mengambil keputusan ke rumah anak yang sulung di Setia Alam...
kami tidur di rumah anak semalam...kebetulan menantu akak tunjuk gambarnya semasa berjalan2 ke Bukit Tinggi,Pahang....
a…

Mohon ampun dan maaf...

Kepada semua....
Di kesempatan ini saya ingin memohon ampun di maaf jika ada khilaf dan dosa saya terhadap semua....


mohon maaf jika ada tulisan-tulisan saya di blog ini ada menyinggung perasaan rakan2 blogger samaada yang lama ataupun yang baru...
Insyaallah Jumaat ini saya dan keluarga (bonda,anak sulung dan anak bongsu) akan berangkat ke tanah suci....doa kan perjalanan ibadah kami di permudahkan Allah hendaknya...


Rabbi yassir wala tu a'assir..


ya allah kami ingin dan akn menunaikan umrah
namun kami banyak dosa ya Allah..
dosa besar..dosa kecil, dosa yg kami ketahui
dan dosa yg tdk kami ketahui..
ya allah kau ampunilah kami
sesungguhnya kami manusia yg kerdil
lagi hina yg allah..

Ya allah bantulah kami..
Ajarilah kami..
Aku ingin pergi ke rumahmu semata-mata keranamu
Ya Allah..semata2 keranamu ya allah..

Ya Allah, aku mencari hati yang indah
Untuk ku serahkan kepada Mu
Tapi apakan daya
Hati yang ada…
Hati yang ini, masih tercela

Ya Allah, ajar aku untuk meminta yang terbaik dari Mu
Ilmu ku terbatas…

cacatan (episod akhir ) Umrah dan ziarah..

Assalamualaikum....

N3 kali ini adalah cacatan yang terakhir mengenai perjalanan kami menjadi tetamu Allah... 6hb april. (mlm)1012 sehingga 10 april (zohor) kami berada di madina al munawarah.. Mulai 10 april (mlm) .2012 sehingga 19 hb april.(selepas zohor) 2012.. kami berada di tanah suci mekkah al mukaramah..
...ibadah umrah di selang seli dengan ziarah..bermiqat di jaranah.,tanaim... Lawatan ke muzium, ladang unta,jabal rahmah, gua hira dan sebagainya...
alhamdulilah jemaah lelaki dapat bersolat jumaat di masjidil haram...sampai juga saat dan ketika terpaksa meninggalkan bumi mekah yang di cintai... kesayuan menyelubungi hati...di tambah 2,3 hari sebelum balik emak di serang asthma...alhamdulilah sehari sebelum pulang emak bertambah sihat dengan izin Allah yang mengkabulkan doa dari rakan-rakan jemaah yang lain...
Saat kaki melangkah untuk tawaf wida...saat melontarkan pandangan terakhir pada kaabah...saat membaca doa selepas tawaf wida...air mata berlinangan tanpa di sedari...
&quo…