Skip to main content

SIBUKKAN APA TU....

salam rakan2 semua...maafkanlah saya semenjak dua menjak tidak dapat mengunjungi rakan2 seperti selalu...sibukkan apa lah saya ini yea..amboi mnegalahkan PM lagi bukan sibuk sangat pun cuma masa terisi padat..bila dah lapang hendak melawat rakan -rakan maya sudah keletihan pulak..

semenjak dua menjak ini tetamu datang kerumah saya bertali arus tampa henti boleh di katakan sehari mesti ada paling kurang seorang tetamu.(.ini pun sebelum buat n3 ini tetamu baru sahaja balik...)hendak kata buka kedai di rumah tidak  juga..rumah pun dah macam kilang papan ni..he..he..apa2 pun alhamdulillah tetamu itu kan rezeki harus di layan sebaik mungkin...walaupun dengan kunjungan mengejut..tapi kalau dapat tahu awal2 boleh meraikan mereka dengan lebih meriahkan...
 
BERTUNGKUS LUMUS CEK ABANG SAYA MENYIAPKAN TEMPAHAN.....


 ANTARA TEMPAHAN YANG SUDAH SIAP TAPI BARU CAT UNDERCOAT...PROSES MENGECAT YANG MELECEHKAN SEDIKIT KERANA TERPAKSA MENGECAT SEHINGGA 4 KALI (4 LAPISAN) 2 KALI CAT UNDERCOAT,2 KALI FINISHING.SAYA HANYA DAPAT MEMBANTU SEMASA PROSES MENGECAT SAHAJA PROSES LAIN CEK ABANG SAYA LAKUKAN SENDIRIAN.


KAWASAN RUMAH DAH PENUH DENGAN RAK2 INI SAMPAI HENDAK JALAN PUN KENA MENGIRING NI..APA2 PUN ALHAMDULILLAH REZEKI KURNIAAN ILLAHI.

Hari minggu yang lalu ada juga menerima kunjungan emak bersama 4 org anak RTH hendak bawa semua memang tak muat keenderaan jadi bawa separuh sahaja.saya tak berkesempatan balik ke Kuala Selangor emak pula datang melawat saya...pagi hampir ke Tengahari bawa emak dan anak2 RTH bejalan..
 
SEMPATLAH BAWA EMAK DAN ANAK2 RTH PUSING-PUSING DI BANDAR LUMUT.. BELIKAN KUIH KEGEMARAN EMAK SERI MUKA DAN TEPUNG TALAM DI MANJUNG INI MEMANG SEDAP GUNA RESEPI ZAMAN DULU..SEMUANYA SECUKUP RASA...
ADIK BERADIK DAN SAUDARA MARA SAYA KALAU KE SINI MEMANG TIDAK PERNAH MELEPASKAN PELUANG MENJAMU SELERA KERANA MAKANAN DI SINI SEDAP2 BERLAKA..ALHAMDULILLAH.

Comments

  1. to joe...
    alhamdulillah joe terima rezeki pemberiaan allah seadanya..
    "BERPENAT LELAH KERANA SESUNGGUHNYA KESENANGAN ITU SELEPAS KEPAYAHAN...
    JANGANLAH BERDUKACITA KERANA HIDUP INI MELETIHKAN...
    SEBAB DEMIKIANLAH HIDUP ITU DI CIPTAKAN" (IMAM ASY-SYAFIE).

    ReplyDelete
  2. wah banyak tempahan lina. boleh buka kedai ni...

    ReplyDelete
  3. Salam Azlina

    Wah sekarang dAH makin hebat...baguslah.
    Masa majlis IP tu ada juga Ummi Humaira sebut2 nama azlina..dh kenal lama dgn ummi.?

    Moga terus dgn kejayaan.

    ReplyDelete
  4. Salam Azlina..... kuih yg sedap tu di mana? Klu saya ke Manjung boleh beli nak rasa. cuti sk. ni balik teluk intan bolehlah jln2 ke Manjung

    ReplyDelete
  5. salam Ina, wah dah berjaya skrg ni..banyak tol tempahan...syukurlah ye..tahniah!!

    ReplyDelete
  6. to kak pah...
    alhamdulillah kak pah ada sikit2..

    to.mama ju..
    seronok tgkakk gader2 ina ni tak tak tahu bila berkesempatan..insyaallah cuti sek ni kut..
    kak ummi kenal di alam maya ini juga..blm prnh jumpa tapi selalu sms dan calling2..

    to ayeshaana..
    dimanjung kalau ayes hendak cari kuih semua jenis kuih talam tu..hari sabtu di pasar mlm dkt giant..hari ahad pagi di pasar tani manjung..kalau dtg sgh le rmh akk jgn pengsan tgk serbuk papan sudah he..he..

    to hasnah..
    alhamdulillah sikit2 je hasnah x ambil untung byk2 pun sekadar berniaga sikit di samping membantu rakan2 merealisasikan impian

    ReplyDelete

Post a Comment

salam semua terima kasih sudi tinggalkan komen di sini semuga menambahkan lagi kemesraan ikatan ukhwah..

Popular posts from this blog

Bercuti di Bukit Tinggi

Assalamualaikum wbt... Syukur atas segala kurniaan Allah swt... Sekadar perkongsian cacatan percutian jika ada yang baik dari cacatan ini ambillah ibrah kebaikannya...jika yang buruk jadikan sebagai sempadan..
Mohon ampun dan maaf di atas sebarang kekhilafan yang datang dari kelemahan diri saya sendiri... Cuti sekolah baharu sahaja lepas...sebenarnya kami sekeluarga jarang dapat bercuti di waktu cuti persekolahan...cek abg selalu waktu cuti sekolah waktu itu juga di arah bertugas di luar daerah...
Alhamdulillah kali ini rezeki dapat bercuti di musim cuti sekolah.. Di sebab kan cuti cek abang yang asyik bertunda.. Tiba-tiba permohonan cuti cek abang di luluskan...  kami tidak tahu kemana hala tuju percutian kami kali ini.
cek abang akak kata tidak mengapa kita jalan sahaja lah...kemana2.. kami sekeluarga mengambil keputusan ke rumah anak yang sulung di Setia Alam...
kami tidur di rumah anak semalam...kebetulan menantu akak tunjuk gambarnya semasa berjalan2 ke Bukit Tinggi,Pahang....
a…

Mohon ampun dan maaf...

Kepada semua....
Di kesempatan ini saya ingin memohon ampun di maaf jika ada khilaf dan dosa saya terhadap semua....


mohon maaf jika ada tulisan-tulisan saya di blog ini ada menyinggung perasaan rakan2 blogger samaada yang lama ataupun yang baru...
Insyaallah Jumaat ini saya dan keluarga (bonda,anak sulung dan anak bongsu) akan berangkat ke tanah suci....doa kan perjalanan ibadah kami di permudahkan Allah hendaknya...


Rabbi yassir wala tu a'assir..


ya allah kami ingin dan akn menunaikan umrah
namun kami banyak dosa ya Allah..
dosa besar..dosa kecil, dosa yg kami ketahui
dan dosa yg tdk kami ketahui..
ya allah kau ampunilah kami
sesungguhnya kami manusia yg kerdil
lagi hina yg allah..

Ya allah bantulah kami..
Ajarilah kami..
Aku ingin pergi ke rumahmu semata-mata keranamu
Ya Allah..semata2 keranamu ya allah..

Ya Allah, aku mencari hati yang indah
Untuk ku serahkan kepada Mu
Tapi apakan daya
Hati yang ada…
Hati yang ini, masih tercela

Ya Allah, ajar aku untuk meminta yang terbaik dari Mu
Ilmu ku terbatas…

cacatan (episod akhir ) Umrah dan ziarah..

Assalamualaikum....

N3 kali ini adalah cacatan yang terakhir mengenai perjalanan kami menjadi tetamu Allah... 6hb april. (mlm)1012 sehingga 10 april (zohor) kami berada di madina al munawarah.. Mulai 10 april (mlm) .2012 sehingga 19 hb april.(selepas zohor) 2012.. kami berada di tanah suci mekkah al mukaramah..
...ibadah umrah di selang seli dengan ziarah..bermiqat di jaranah.,tanaim... Lawatan ke muzium, ladang unta,jabal rahmah, gua hira dan sebagainya...
alhamdulilah jemaah lelaki dapat bersolat jumaat di masjidil haram...sampai juga saat dan ketika terpaksa meninggalkan bumi mekah yang di cintai... kesayuan menyelubungi hati...di tambah 2,3 hari sebelum balik emak di serang asthma...alhamdulilah sehari sebelum pulang emak bertambah sihat dengan izin Allah yang mengkabulkan doa dari rakan-rakan jemaah yang lain...
Saat kaki melangkah untuk tawaf wida...saat melontarkan pandangan terakhir pada kaabah...saat membaca doa selepas tawaf wida...air mata berlinangan tanpa di sedari...
&quo…