Skip to main content

CANTIKNYA RUMAH AKAK.......

 Hari sabtu yang lepas saya dan cek abang  pergi menghantar rak reban ke rumah pelanggan kak imah kawan kepada kak faridah...yg order reban rabbit tu...
sesampai nya saya di rumah kak imah terpegun saya melihat susun atur rumahnya memang cantik dan bersih kira layak masuk majalah la ni....sampai tak terasa sakit di kaki...he..he...

rasa macam nak berlama-lama je di rumah kak imah sebab cantik sangat...tapi tu lah sayang gambar tak berapa jelas sebab ambil dengan hanpon cap ayam...dah le cap ayam import pulak dari china...dalam hati duk berkata menyesalnya tidak bawa camera.....
yealah di sebabkan rumah kami dekat sahaja se manjung bukan semenanjung yea...maka saya pun pakai sempoi2 je purse pun letak dalam poket sahaja.
asalnya kak imah hendak bawa balik sendiri rak rebannya sayangnya tak muat kereta....agaknya dah rezeki saya untuk jejak ke rumah kak imah yg tersergam cantik ni.....

 
kak imah dan suami pun baik sangat orangnya....jadi cepat mesra..mereka suami isteri sama2 berminat dalam dekorasi english ni ..jadi inilah hasilnya bila pasangan sama minat.....

RAK REBAN AYAM TIDAK BERPINTU YG SELEBAR 2 KAKI NI LAYAHKAH BERADA DI RUMAH SECANTIK RUMAH KAK IMAH NI....APAPUN KAK TERIMA KASIH KERANA SUDI JADI PELANGGAN KAMI....
 

Comments

  1. salam..

    memang sangat cantik....pandai menyusun atur perabot dlm umah..

    ReplyDelete
  2. to sekamar rindu....

    rumah kak imah ni mmg cantik kalau selalu org tgk dlm gambar cantikkan tapi bila tgk real lagi cantik....pastu nyaman je sbb bersih dan kemas...dlm gambar ni tak jelas sangat..

    ReplyDelete
  3. anak kecil ada xleh nak wat camni. anyway. mmg chun laa rumah

    ReplyDelete
  4. memang sangat cantik....pandai menyusun atur perabot dlm umah..

    ReplyDelete
  5. to matjoe....

    kira ok le joe sbb kebanyakan brg kak imah di susun ats almari di lantai tak byk brg kalau ada ank umur dah 3 thn ke ats dh blh....nk wat mcm ni...

    to dairihatiku...
    memang ina rmh akk ni kemas,cantik,bersih dan nyaman...

    ReplyDelete

Post a Comment

salam semua terima kasih sudi tinggalkan komen di sini semuga menambahkan lagi kemesraan ikatan ukhwah..

Popular posts from this blog

Bercuti di Bukit Tinggi

Assalamualaikum wbt... Syukur atas segala kurniaan Allah swt... Sekadar perkongsian cacatan percutian jika ada yang baik dari cacatan ini ambillah ibrah kebaikannya...jika yang buruk jadikan sebagai sempadan..
Mohon ampun dan maaf di atas sebarang kekhilafan yang datang dari kelemahan diri saya sendiri... Cuti sekolah baharu sahaja lepas...sebenarnya kami sekeluarga jarang dapat bercuti di waktu cuti persekolahan...cek abg selalu waktu cuti sekolah waktu itu juga di arah bertugas di luar daerah...
Alhamdulillah kali ini rezeki dapat bercuti di musim cuti sekolah.. Di sebab kan cuti cek abang yang asyik bertunda.. Tiba-tiba permohonan cuti cek abang di luluskan...  kami tidak tahu kemana hala tuju percutian kami kali ini.
cek abang akak kata tidak mengapa kita jalan sahaja lah...kemana2.. kami sekeluarga mengambil keputusan ke rumah anak yang sulung di Setia Alam...
kami tidur di rumah anak semalam...kebetulan menantu akak tunjuk gambarnya semasa berjalan2 ke Bukit Tinggi,Pahang....
a…

Mohon ampun dan maaf...

Kepada semua....
Di kesempatan ini saya ingin memohon ampun di maaf jika ada khilaf dan dosa saya terhadap semua....


mohon maaf jika ada tulisan-tulisan saya di blog ini ada menyinggung perasaan rakan2 blogger samaada yang lama ataupun yang baru...
Insyaallah Jumaat ini saya dan keluarga (bonda,anak sulung dan anak bongsu) akan berangkat ke tanah suci....doa kan perjalanan ibadah kami di permudahkan Allah hendaknya...


Rabbi yassir wala tu a'assir..


ya allah kami ingin dan akn menunaikan umrah
namun kami banyak dosa ya Allah..
dosa besar..dosa kecil, dosa yg kami ketahui
dan dosa yg tdk kami ketahui..
ya allah kau ampunilah kami
sesungguhnya kami manusia yg kerdil
lagi hina yg allah..

Ya allah bantulah kami..
Ajarilah kami..
Aku ingin pergi ke rumahmu semata-mata keranamu
Ya Allah..semata2 keranamu ya allah..

Ya Allah, aku mencari hati yang indah
Untuk ku serahkan kepada Mu
Tapi apakan daya
Hati yang ada…
Hati yang ini, masih tercela

Ya Allah, ajar aku untuk meminta yang terbaik dari Mu
Ilmu ku terbatas…

Kenduri Tahlil,doa selamat dan kesyukuran..

Alahamdulilah ahad lepas dengan izin Allah kami dapat mengadakan majlis kenduri Tahlil,doa selamat dan kesyukuran...walaupun ada perubahan di saat-saat akhir oleh jemaah surau..asalnya bacaan yassin dan doa akan di adakan selepas isyak...jadi beberapa hari sebelum hari kenduri saya telah menjemput jiran-jiran,saudara mara dan sahabat handai pada waktu selepas solat isyak menghampiri lewat petang imam surau mengatakan ada pertukaran waktu ahli jemaah surau hanya berkelapangan untuk kenduri tahlil selepas solat maghrib...

BACAAN TAHLIL DAN DOA DI ADAKAN DI DALAM RUMAH OLEH KAUM LELAKI..



SETELAH SELESAI TAHLIL DAN DOA..KAUM LELAKI BERSOLAT JEMAAH DI LUAR RUMAH..
TERHARU DEANGAN JIRAN YG HUJUNG SEKALI DUDUK DI DEPAN PINTU BELUM SEMBUH SEPENUHNYA SELEPAS OPERATION KAKI (KENCING MANIS)...TETAP HADIRKAN DIRI....DATANG DENGAN DI BANTU BERJALAN...SYUKRAN YA ALLAH..

KAUM IBU MASUK KE DALAM PULA UNTUK MENJAMU SELERA..

Kami hanya bertawakal...tak kisah berapa orang yang hadir untuk majlis bacaan …