Skip to main content

SUDI KE NAK TENGOK...

Ini lah reban rabbit yang di tempah oleh pelanggan cikgu ACS dari desa bayu...kalau sudi jamu le mata...
alhamdulillah dah siap juga semalam akhirnya setelah bertungkus lumus berpanas dan berhujan...he..he..
tuan reban pun dah datang tengok semalam..payment done he..he... sekarang tengah cari lori nak hantar kerumah pelanggan...

Kisah di sebalik reban ni kaki saya tengah bengkak ni jalan terhencut-hencut...reban ni berat betul semasa saya menolak untuk membetulkan kedudukan reban kaki tersandung pada jalan yg tidak rata jadi alang bawah reban terhempap pada kaki saya sakitnya tuhan sahaja yg tahu nasib baik tidak retak tulang tapi kena pada urat sahaja sebab tu lebam biru ....
semenjak dua menjak ni asyik dapat sakit je tidak mengapa saya tetap redha kerana kesakitan itu kafarah dari dosa-dosa kita....semuga di ampunkan allah .....dosa-dosa saya...

Comments

  1. salam...

    sungguh comelnya....reban rabbit ni...

    ReplyDelete
  2. salam kak azlina...
    waaalaaaaa..comeyynyaaaa..kandang kucing pun lawa gak ni, tak pun kandang ayam serama...

    ReplyDelete
  3. salam azlina..Memang grand reban kelinci nie..ni kalau masukan ayam serama yg cantik2kan best.Tahniah..

    ReplyDelete
  4. Ass-salam dear sis azlina
    Sorry about the legs...hope it's getting better.
    Be very careful the next time ok.
    Take care.

    ReplyDelete
  5. azlina...
    betul tu, tk pe..maknanya allah masih syngkan kita..

    ReplyDelete
  6. salam ina.... sgt menarik.... n mewah utk rabbit... ala2 banglo la ni... hehehehe

    btw... harap ina cepat sembuh n tabah hadapi segala dugaan yg menimpa......

    ReplyDelete
  7. to sekamar rindu...

    sesuai le dengan rabbit yg comel kan..

    to mat gebu...
    boleh le dik nk letak apa ikut kesesuaian masing2 kan dik....alhamdulillah pelanggan pun sporting beri kepercayaan sepenuhnya pada abang utk siapkan reban ni..

    to bro sharif...
    pastinya kelinci2 tuannya ini suka dgn tempat baru kan...dulu letak di bawah minta di buat tggi sebab anjing suka masuk dan gigit kelincin ni..

    ReplyDelete
  8. to kak hazel tersyg...
    trm ksh kak dah bertambah ok ni kak alhamdulillah hrp akk pun bergitu...

    insyaallah lain kali ina akan lbh berhati2 trm ksh atas ingatan akk..

    love u...

    to..kak za...
    yea kak setiap kejadian pasti ada hikmah d sebaliknya....

    ReplyDelete
  9. to amy nujaimy...
    alhamdulillah amy ina dah ok..trm ksh pada semua yg mendokan...
    memang cantik pakai kayu mahal lagi berat kayu ni..siap order dr kilang...
    beruntung arnab yg punya tuan yg baik hati....

    ReplyDelete
  10. assalam...boleh ker kalau mcm saya nak tempah reban arnab tu...kos brapa?..

    ReplyDelete

Post a Comment

salam semua terima kasih sudi tinggalkan komen di sini semuga menambahkan lagi kemesraan ikatan ukhwah..

Popular posts from this blog

Bercuti di Bukit Tinggi

Assalamualaikum wbt... Syukur atas segala kurniaan Allah swt... Sekadar perkongsian cacatan percutian jika ada yang baik dari cacatan ini ambillah ibrah kebaikannya...jika yang buruk jadikan sebagai sempadan..
Mohon ampun dan maaf di atas sebarang kekhilafan yang datang dari kelemahan diri saya sendiri... Cuti sekolah baharu sahaja lepas...sebenarnya kami sekeluarga jarang dapat bercuti di waktu cuti persekolahan...cek abg selalu waktu cuti sekolah waktu itu juga di arah bertugas di luar daerah...
Alhamdulillah kali ini rezeki dapat bercuti di musim cuti sekolah.. Di sebab kan cuti cek abang yang asyik bertunda.. Tiba-tiba permohonan cuti cek abang di luluskan...  kami tidak tahu kemana hala tuju percutian kami kali ini.
cek abang akak kata tidak mengapa kita jalan sahaja lah...kemana2.. kami sekeluarga mengambil keputusan ke rumah anak yang sulung di Setia Alam...
kami tidur di rumah anak semalam...kebetulan menantu akak tunjuk gambarnya semasa berjalan2 ke Bukit Tinggi,Pahang....
a…

Mohon ampun dan maaf...

Kepada semua....
Di kesempatan ini saya ingin memohon ampun di maaf jika ada khilaf dan dosa saya terhadap semua....


mohon maaf jika ada tulisan-tulisan saya di blog ini ada menyinggung perasaan rakan2 blogger samaada yang lama ataupun yang baru...
Insyaallah Jumaat ini saya dan keluarga (bonda,anak sulung dan anak bongsu) akan berangkat ke tanah suci....doa kan perjalanan ibadah kami di permudahkan Allah hendaknya...


Rabbi yassir wala tu a'assir..


ya allah kami ingin dan akn menunaikan umrah
namun kami banyak dosa ya Allah..
dosa besar..dosa kecil, dosa yg kami ketahui
dan dosa yg tdk kami ketahui..
ya allah kau ampunilah kami
sesungguhnya kami manusia yg kerdil
lagi hina yg allah..

Ya allah bantulah kami..
Ajarilah kami..
Aku ingin pergi ke rumahmu semata-mata keranamu
Ya Allah..semata2 keranamu ya allah..

Ya Allah, aku mencari hati yang indah
Untuk ku serahkan kepada Mu
Tapi apakan daya
Hati yang ada…
Hati yang ini, masih tercela

Ya Allah, ajar aku untuk meminta yang terbaik dari Mu
Ilmu ku terbatas…

cacatan (episod akhir ) Umrah dan ziarah..

Assalamualaikum....

N3 kali ini adalah cacatan yang terakhir mengenai perjalanan kami menjadi tetamu Allah... 6hb april. (mlm)1012 sehingga 10 april (zohor) kami berada di madina al munawarah.. Mulai 10 april (mlm) .2012 sehingga 19 hb april.(selepas zohor) 2012.. kami berada di tanah suci mekkah al mukaramah..
...ibadah umrah di selang seli dengan ziarah..bermiqat di jaranah.,tanaim... Lawatan ke muzium, ladang unta,jabal rahmah, gua hira dan sebagainya...
alhamdulilah jemaah lelaki dapat bersolat jumaat di masjidil haram...sampai juga saat dan ketika terpaksa meninggalkan bumi mekah yang di cintai... kesayuan menyelubungi hati...di tambah 2,3 hari sebelum balik emak di serang asthma...alhamdulilah sehari sebelum pulang emak bertambah sihat dengan izin Allah yang mengkabulkan doa dari rakan-rakan jemaah yang lain...
Saat kaki melangkah untuk tawaf wida...saat melontarkan pandangan terakhir pada kaabah...saat membaca doa selepas tawaf wida...air mata berlinangan tanpa di sedari...
&quo…