Skip to main content

SUDI KE NAK TENGOK...

Ini lah reban rabbit yang di tempah oleh pelanggan cikgu ACS dari desa bayu...kalau sudi jamu le mata...
alhamdulillah dah siap juga semalam akhirnya setelah bertungkus lumus berpanas dan berhujan...he..he..
tuan reban pun dah datang tengok semalam..payment done he..he... sekarang tengah cari lori nak hantar kerumah pelanggan...

Kisah di sebalik reban ni kaki saya tengah bengkak ni jalan terhencut-hencut...reban ni berat betul semasa saya menolak untuk membetulkan kedudukan reban kaki tersandung pada jalan yg tidak rata jadi alang bawah reban terhempap pada kaki saya sakitnya tuhan sahaja yg tahu nasib baik tidak retak tulang tapi kena pada urat sahaja sebab tu lebam biru ....
semenjak dua menjak ni asyik dapat sakit je tidak mengapa saya tetap redha kerana kesakitan itu kafarah dari dosa-dosa kita....semuga di ampunkan allah .....dosa-dosa saya...

Comments

  1. salam...

    sungguh comelnya....reban rabbit ni...

    ReplyDelete
  2. salam kak azlina...
    waaalaaaaa..comeyynyaaaa..kandang kucing pun lawa gak ni, tak pun kandang ayam serama...

    ReplyDelete
  3. salam azlina..Memang grand reban kelinci nie..ni kalau masukan ayam serama yg cantik2kan best.Tahniah..

    ReplyDelete
  4. Ass-salam dear sis azlina
    Sorry about the legs...hope it's getting better.
    Be very careful the next time ok.
    Take care.

    ReplyDelete
  5. azlina...
    betul tu, tk pe..maknanya allah masih syngkan kita..

    ReplyDelete
  6. salam ina.... sgt menarik.... n mewah utk rabbit... ala2 banglo la ni... hehehehe

    btw... harap ina cepat sembuh n tabah hadapi segala dugaan yg menimpa......

    ReplyDelete
  7. to sekamar rindu...

    sesuai le dengan rabbit yg comel kan..

    to mat gebu...
    boleh le dik nk letak apa ikut kesesuaian masing2 kan dik....alhamdulillah pelanggan pun sporting beri kepercayaan sepenuhnya pada abang utk siapkan reban ni..

    to bro sharif...
    pastinya kelinci2 tuannya ini suka dgn tempat baru kan...dulu letak di bawah minta di buat tggi sebab anjing suka masuk dan gigit kelincin ni..

    ReplyDelete
  8. to kak hazel tersyg...
    trm ksh kak dah bertambah ok ni kak alhamdulillah hrp akk pun bergitu...

    insyaallah lain kali ina akan lbh berhati2 trm ksh atas ingatan akk..

    love u...

    to..kak za...
    yea kak setiap kejadian pasti ada hikmah d sebaliknya....

    ReplyDelete
  9. to amy nujaimy...
    alhamdulillah amy ina dah ok..trm ksh pada semua yg mendokan...
    memang cantik pakai kayu mahal lagi berat kayu ni..siap order dr kilang...
    beruntung arnab yg punya tuan yg baik hati....

    ReplyDelete
  10. assalam...boleh ker kalau mcm saya nak tempah reban arnab tu...kos brapa?..

    ReplyDelete

Post a Comment

salam semua terima kasih sudi tinggalkan komen di sini semuga menambahkan lagi kemesraan ikatan ukhwah..

Popular posts from this blog

Bercuti di Bukit Tinggi

Assalamualaikum wbt... Syukur atas segala kurniaan Allah swt... Sekadar perkongsian cacatan percutian jika ada yang baik dari cacatan ini ambillah ibrah kebaikannya...jika yang buruk jadikan sebagai sempadan..
Mohon ampun dan maaf di atas sebarang kekhilafan yang datang dari kelemahan diri saya sendiri... Cuti sekolah baharu sahaja lepas...sebenarnya kami sekeluarga jarang dapat bercuti di waktu cuti persekolahan...cek abg selalu waktu cuti sekolah waktu itu juga di arah bertugas di luar daerah...
Alhamdulillah kali ini rezeki dapat bercuti di musim cuti sekolah.. Di sebab kan cuti cek abang yang asyik bertunda.. Tiba-tiba permohonan cuti cek abang di luluskan...  kami tidak tahu kemana hala tuju percutian kami kali ini.
cek abang akak kata tidak mengapa kita jalan sahaja lah...kemana2.. kami sekeluarga mengambil keputusan ke rumah anak yang sulung di Setia Alam...
kami tidur di rumah anak semalam...kebetulan menantu akak tunjuk gambarnya semasa berjalan2 ke Bukit Tinggi,Pahang....
a…

Mohon ampun dan maaf...

Kepada semua....
Di kesempatan ini saya ingin memohon ampun di maaf jika ada khilaf dan dosa saya terhadap semua....


mohon maaf jika ada tulisan-tulisan saya di blog ini ada menyinggung perasaan rakan2 blogger samaada yang lama ataupun yang baru...
Insyaallah Jumaat ini saya dan keluarga (bonda,anak sulung dan anak bongsu) akan berangkat ke tanah suci....doa kan perjalanan ibadah kami di permudahkan Allah hendaknya...


Rabbi yassir wala tu a'assir..


ya allah kami ingin dan akn menunaikan umrah
namun kami banyak dosa ya Allah..
dosa besar..dosa kecil, dosa yg kami ketahui
dan dosa yg tdk kami ketahui..
ya allah kau ampunilah kami
sesungguhnya kami manusia yg kerdil
lagi hina yg allah..

Ya allah bantulah kami..
Ajarilah kami..
Aku ingin pergi ke rumahmu semata-mata keranamu
Ya Allah..semata2 keranamu ya allah..

Ya Allah, aku mencari hati yang indah
Untuk ku serahkan kepada Mu
Tapi apakan daya
Hati yang ada…
Hati yang ini, masih tercela

Ya Allah, ajar aku untuk meminta yang terbaik dari Mu
Ilmu ku terbatas…

Kenduri Tahlil,doa selamat dan kesyukuran..

Alahamdulilah ahad lepas dengan izin Allah kami dapat mengadakan majlis kenduri Tahlil,doa selamat dan kesyukuran...walaupun ada perubahan di saat-saat akhir oleh jemaah surau..asalnya bacaan yassin dan doa akan di adakan selepas isyak...jadi beberapa hari sebelum hari kenduri saya telah menjemput jiran-jiran,saudara mara dan sahabat handai pada waktu selepas solat isyak menghampiri lewat petang imam surau mengatakan ada pertukaran waktu ahli jemaah surau hanya berkelapangan untuk kenduri tahlil selepas solat maghrib...

BACAAN TAHLIL DAN DOA DI ADAKAN DI DALAM RUMAH OLEH KAUM LELAKI..



SETELAH SELESAI TAHLIL DAN DOA..KAUM LELAKI BERSOLAT JEMAAH DI LUAR RUMAH..
TERHARU DEANGAN JIRAN YG HUJUNG SEKALI DUDUK DI DEPAN PINTU BELUM SEMBUH SEPENUHNYA SELEPAS OPERATION KAKI (KENCING MANIS)...TETAP HADIRKAN DIRI....DATANG DENGAN DI BANTU BERJALAN...SYUKRAN YA ALLAH..

KAUM IBU MASUK KE DALAM PULA UNTUK MENJAMU SELERA..

Kami hanya bertawakal...tak kisah berapa orang yang hadir untuk majlis bacaan …