Skip to main content

IMPIAN TERLAKSANA PART 1

Sebenarnya sudah lama saya membeli faux cakes kit dari kak shida http://soffeashouseofdeco.blogspot.com/...tetapi masa untuk membuatnya sentiasa tiada.....
saya beli faux cakes kit ni kongsi dengan sahabat baik saya lin.....kalau tampa dia memang saya tidak berani untuk membeli sebab saya ni kurang berseni sahabat baik saya ni memang pakar dalam gubahan,masakan dan jahitan dan dokorasi juga....

minat kami sentiasa selari...tiada hasad dengki dan saling bertolak ansur kerana itu kami kekal bersahabat baik  sehingga kini  telah menjangkau lebih dari sepuluh tahun kami bersahabat ...alhamdulillah....

akhirnya impian kami terlaksana kami mencuri masa untuk membuat faux cake bersama berjaya juga akhirnya walaupun memakan masa  yang agak lama dari pukul 2 lebih sehingga pukul 6 lebih kami berjaya membuat 10 cup cakes dan 1 ice cream.....
seperti biasa tugas saya sekadar membantu mana yg boleh sahabat baik saya yang mengambil peranan utama bagi merealisasikan impian kami.....


NOTA KAKI:... terima kasih pada sahabat saya yang sentiasa bersedia berkongsi apa sahaja bersama....bersama2 merealisasikan impian kami.....
terima kasih pada kak shida yang baik hati rasanya kalau akk tak jual faux cakes starter kit berserta dgn cara membuatnya pasti kami tidak berjaya melakukannya...tak sangka tampa ke kelas atau bengkel kami mampu melakukannya....kerana setiap starter kit di sediakan bersama cara membuatnya...
INILAH FAUX CAKES STARTER KIT YG SAYA BELI DARI KAK SHIDAH...

Comments

  1. cantik sangat..rasa mcm nak makan je..

    ReplyDelete
  2. to kaseh....

    ok ke ni akk tlg2 je yg terrornya my best freind kak lin..

    to atty...
    memang atty mak ina hr tu dtg mak agk rabun jauh sikit dr jauh dia kata "amboi cptnya kak ina kau dh siap hidang kuih dah"..he..he.. kesisn kt mak jdi kes tipah tertipu...

    ReplyDelete

Post a Comment

salam semua terima kasih sudi tinggalkan komen di sini semuga menambahkan lagi kemesraan ikatan ukhwah..

Popular posts from this blog

Bercuti di Bukit Tinggi

Assalamualaikum wbt... Syukur atas segala kurniaan Allah swt... Sekadar perkongsian cacatan percutian jika ada yang baik dari cacatan ini ambillah ibrah kebaikannya...jika yang buruk jadikan sebagai sempadan..
Mohon ampun dan maaf di atas sebarang kekhilafan yang datang dari kelemahan diri saya sendiri... Cuti sekolah baharu sahaja lepas...sebenarnya kami sekeluarga jarang dapat bercuti di waktu cuti persekolahan...cek abg selalu waktu cuti sekolah waktu itu juga di arah bertugas di luar daerah...
Alhamdulillah kali ini rezeki dapat bercuti di musim cuti sekolah.. Di sebab kan cuti cek abang yang asyik bertunda.. Tiba-tiba permohonan cuti cek abang di luluskan...  kami tidak tahu kemana hala tuju percutian kami kali ini.
cek abang akak kata tidak mengapa kita jalan sahaja lah...kemana2.. kami sekeluarga mengambil keputusan ke rumah anak yang sulung di Setia Alam...
kami tidur di rumah anak semalam...kebetulan menantu akak tunjuk gambarnya semasa berjalan2 ke Bukit Tinggi,Pahang....
a…

Mohon ampun dan maaf...

Kepada semua....
Di kesempatan ini saya ingin memohon ampun di maaf jika ada khilaf dan dosa saya terhadap semua....


mohon maaf jika ada tulisan-tulisan saya di blog ini ada menyinggung perasaan rakan2 blogger samaada yang lama ataupun yang baru...
Insyaallah Jumaat ini saya dan keluarga (bonda,anak sulung dan anak bongsu) akan berangkat ke tanah suci....doa kan perjalanan ibadah kami di permudahkan Allah hendaknya...


Rabbi yassir wala tu a'assir..


ya allah kami ingin dan akn menunaikan umrah
namun kami banyak dosa ya Allah..
dosa besar..dosa kecil, dosa yg kami ketahui
dan dosa yg tdk kami ketahui..
ya allah kau ampunilah kami
sesungguhnya kami manusia yg kerdil
lagi hina yg allah..

Ya allah bantulah kami..
Ajarilah kami..
Aku ingin pergi ke rumahmu semata-mata keranamu
Ya Allah..semata2 keranamu ya allah..

Ya Allah, aku mencari hati yang indah
Untuk ku serahkan kepada Mu
Tapi apakan daya
Hati yang ada…
Hati yang ini, masih tercela

Ya Allah, ajar aku untuk meminta yang terbaik dari Mu
Ilmu ku terbatas…

Kenduri Tahlil,doa selamat dan kesyukuran..

Alahamdulilah ahad lepas dengan izin Allah kami dapat mengadakan majlis kenduri Tahlil,doa selamat dan kesyukuran...walaupun ada perubahan di saat-saat akhir oleh jemaah surau..asalnya bacaan yassin dan doa akan di adakan selepas isyak...jadi beberapa hari sebelum hari kenduri saya telah menjemput jiran-jiran,saudara mara dan sahabat handai pada waktu selepas solat isyak menghampiri lewat petang imam surau mengatakan ada pertukaran waktu ahli jemaah surau hanya berkelapangan untuk kenduri tahlil selepas solat maghrib...

BACAAN TAHLIL DAN DOA DI ADAKAN DI DALAM RUMAH OLEH KAUM LELAKI..



SETELAH SELESAI TAHLIL DAN DOA..KAUM LELAKI BERSOLAT JEMAAH DI LUAR RUMAH..
TERHARU DEANGAN JIRAN YG HUJUNG SEKALI DUDUK DI DEPAN PINTU BELUM SEMBUH SEPENUHNYA SELEPAS OPERATION KAKI (KENCING MANIS)...TETAP HADIRKAN DIRI....DATANG DENGAN DI BANTU BERJALAN...SYUKRAN YA ALLAH..

KAUM IBU MASUK KE DALAM PULA UNTUK MENJAMU SELERA..

Kami hanya bertawakal...tak kisah berapa orang yang hadir untuk majlis bacaan …