Skip to main content

TERIMA KASIH SUDI BERTANDANG....



Sebelum kak aton sampai anak saudara saya dan kawannya yang datang dari sg Petani singgah sebentar di rumah saya dalam pukul 12 tengahari manakala pukul 4.00 petang mereka sudah hendak bertolak balik ke UITM seri iskandar saya tidak dapat menghantar mereka ke UITM sekadar menghantar di stesen bas sahaja....kerana saya menanti kedatangan kak aton...(anak saudara saya satu U dengan anak sulung saya shafiq saya telah menghantar shafiq pada hari khamis yang lalu..

Alhamdulillah...akhirnya kak aton dari blog singgah aton http://atonsulam.blogspot.com/ sampai juga kerumah saya....kak aton sebenarnya semalam hendak singgah rumah saya malangnya panggillan telepon dari kak aton semalam saya tidak dengar kerana handphone dalam bilik manakala saya berbaring di ruang tamu melayan migrain saya ni sampai terlena...

Bila saya telepon kak aton semula kak aton sudah  jauh dari Manjung....saya buat janji baru minta kak aton singgah kerumah saya pada esok hari (iaitu hari ini) dalam perjalanan balik dari menghantar sarah di UITM perlis.....akhirnya dalam pukul 6.30 petang tadi kak aton sampai ke rumah saya.....

saya pujuk kak aton ajak tidor di rumah saya kebetulan pula bilik anak/merangkap bilik tamu baru sahaja di cat...saya kata istemewa ni kak aton boleh bulan madu di teratak saya yang seadanya...he..he.. kak aton jangan marah...tetapi kak aton terpaksa balik kerana risau kan ibu mertua yang di tinggalkan dan suami kak aton ada mesyuarat esok..

leka kami berbual kak aton sudah hendak balik jam pun dah pukul 9.30 malam.....ada rezeki kita berjumpa lagi terima kasih kak aton sudi singgah ke teratak saya yang seadanya ini...semuga perjalanan balik kak aton di permudahkan Allah dan selamat samapai ke rumah...

mohon maaf yea pada kak aton dan abang nan jika ada layanan kami yang kurang memuaskan...
 

TERIMA KASIH DAUN KELADI KALAU SUDI SINGGAH LAH LAGI KE SINI...

NOTA KAKI ; asalnya cuma berkenal di alam maya menjadi mesra dan terasa seperti saudara...kak aton dan keluarga sangat mesra dan ramah orangnya bergitu juga dengan ibu dan adik kak aton...kalau balik rumah emak saya di Kuala selangor selalu juga singgah rumah kak aton...kalau kak aton tak ada singgah rumah emak / adik kak aton dewi...kak aton dan adik kak aton banyak membeli produk hasil tangan kami...terima kasih kak aton dan keluarga kerana banyak membantu memberi sokongan moral pada kami.,..

Comments

  1. Syukur Az punya kawan keliling pinggang.Ramai yg dtg ke rumah bawa rahmat!

    ReplyDelete
  2. TO MAMA JU...

    alhamdulillah mama pun apa kurangnya lbh ramai sahabat mama...

    syukur...

    ReplyDelete
  3. salam azlina sekeluarga
    Terima kasih yang tak terhingga kerana menerima kunjungan dan layanan mesra.. semoga persahabatan kita ini berpanjangan didlm kemesraan.. trm kasih jg menitipkan cenderahati utk saya dan dewi..

    ReplyDelete
  4. salam,
    memang betul pun k.aton ni ramah orgnya w/pun pertama kali berjumpa

    ReplyDelete
  5. TO KAK ATON...

    wlklsm kak....sama2 kasih kak apa lah sangat dengan cenderahati yg tidak seberapa...yg penting semuga jalinan silaturrahim kita berpanjangan..

    TO HAR..

    wlklsm har...

    he..he.. har pun rasanya aka aton dah pernah ke rumah har kan...senlm kami sembang2 nak berjalanke sebelah sana jika berkesempatan...

    ReplyDelete
  6. Salam...

    Bahagia baca entri ini, yg jauh didekatkan yg dekat lebih dimesra mesrakan. Alam maya luas terbentang dpt mengeratkan silaturahiim sesama insan. Seiyanya kita memang digalakkan menambah bilangan rakan2 saban hari. Hari ini semuga menjadi lebih baik dari hari semalam. :-)

    ReplyDelete
  7. TO MAMAYANA....

    wlklsm mamayana...mudah2an bergitulah hendaknya..

    ReplyDelete

Post a Comment

salam semua terima kasih sudi tinggalkan komen di sini semuga menambahkan lagi kemesraan ikatan ukhwah..

Popular posts from this blog

Bercuti di Bukit Tinggi

Assalamualaikum wbt... Syukur atas segala kurniaan Allah swt... Sekadar perkongsian cacatan percutian jika ada yang baik dari cacatan ini ambillah ibrah kebaikannya...jika yang buruk jadikan sebagai sempadan..
Mohon ampun dan maaf di atas sebarang kekhilafan yang datang dari kelemahan diri saya sendiri... Cuti sekolah baharu sahaja lepas...sebenarnya kami sekeluarga jarang dapat bercuti di waktu cuti persekolahan...cek abg selalu waktu cuti sekolah waktu itu juga di arah bertugas di luar daerah...
Alhamdulillah kali ini rezeki dapat bercuti di musim cuti sekolah.. Di sebab kan cuti cek abang yang asyik bertunda.. Tiba-tiba permohonan cuti cek abang di luluskan...  kami tidak tahu kemana hala tuju percutian kami kali ini.
cek abang akak kata tidak mengapa kita jalan sahaja lah...kemana2.. kami sekeluarga mengambil keputusan ke rumah anak yang sulung di Setia Alam...
kami tidur di rumah anak semalam...kebetulan menantu akak tunjuk gambarnya semasa berjalan2 ke Bukit Tinggi,Pahang....
a…

Mohon ampun dan maaf...

Kepada semua....
Di kesempatan ini saya ingin memohon ampun di maaf jika ada khilaf dan dosa saya terhadap semua....


mohon maaf jika ada tulisan-tulisan saya di blog ini ada menyinggung perasaan rakan2 blogger samaada yang lama ataupun yang baru...
Insyaallah Jumaat ini saya dan keluarga (bonda,anak sulung dan anak bongsu) akan berangkat ke tanah suci....doa kan perjalanan ibadah kami di permudahkan Allah hendaknya...


Rabbi yassir wala tu a'assir..


ya allah kami ingin dan akn menunaikan umrah
namun kami banyak dosa ya Allah..
dosa besar..dosa kecil, dosa yg kami ketahui
dan dosa yg tdk kami ketahui..
ya allah kau ampunilah kami
sesungguhnya kami manusia yg kerdil
lagi hina yg allah..

Ya allah bantulah kami..
Ajarilah kami..
Aku ingin pergi ke rumahmu semata-mata keranamu
Ya Allah..semata2 keranamu ya allah..

Ya Allah, aku mencari hati yang indah
Untuk ku serahkan kepada Mu
Tapi apakan daya
Hati yang ada…
Hati yang ini, masih tercela

Ya Allah, ajar aku untuk meminta yang terbaik dari Mu
Ilmu ku terbatas…

cacatan (episod akhir ) Umrah dan ziarah..

Assalamualaikum....

N3 kali ini adalah cacatan yang terakhir mengenai perjalanan kami menjadi tetamu Allah... 6hb april. (mlm)1012 sehingga 10 april (zohor) kami berada di madina al munawarah.. Mulai 10 april (mlm) .2012 sehingga 19 hb april.(selepas zohor) 2012.. kami berada di tanah suci mekkah al mukaramah..
...ibadah umrah di selang seli dengan ziarah..bermiqat di jaranah.,tanaim... Lawatan ke muzium, ladang unta,jabal rahmah, gua hira dan sebagainya...
alhamdulilah jemaah lelaki dapat bersolat jumaat di masjidil haram...sampai juga saat dan ketika terpaksa meninggalkan bumi mekah yang di cintai... kesayuan menyelubungi hati...di tambah 2,3 hari sebelum balik emak di serang asthma...alhamdulilah sehari sebelum pulang emak bertambah sihat dengan izin Allah yang mengkabulkan doa dari rakan-rakan jemaah yang lain...
Saat kaki melangkah untuk tawaf wida...saat melontarkan pandangan terakhir pada kaabah...saat membaca doa selepas tawaf wida...air mata berlinangan tanpa di sedari...
&quo…