Skip to main content

ALHAMDULILAH SEMUANYA SELESAI DENGAN JAYANYA....

Alhamdulilah...pertemuan yang kami rancangkan berjalan dengan suasana yang menggembirakan dengan izin allah.....syukur ke hadrat illahi pertemuan yang pertama kali mebibitkan kemesraan yang erat terjalin...semuga ianya berkekalan dan berpanjangan..
LEPAS HU HA..HU HA.. BILA SESI BERGAMBAR SEMUA CONTROL AYU...MACAM BERGAMBAR DENGA YG DI PERTUA LAGI...

walaupun jarak tempat tinggal masing2 tidaklah jauh sangat tetapi kami hanya bertemu di alam maya kecuali saya dan kak ani selalu juga berjumpa...bergitu juga dengan izan manjung.
dan inilah pertama kali kami bersua muka...walaupun ada yang tidak dapat hadir memadailah kehadiran yang ada....(mungkin kerana pertemuan kami di adakan pada hari berkerja..)
TERIMA KASIH MIZWA,AJU DAN IZAN YANG BERGEGAS KE SINI DARI TEMPAT KERJA...EHEM...EEHEM...

Terima Kasih tak terhingga kepada kak ani kerana sudi menjadi tuan rumah...bukan sahaja tuan rumah malah baiknya hati memyediakan pada kami bekas2 bungkusan untuk tapau bawa balik...

IZAN SESUAI DENGA WARNA BAJUNYA BOLEH JADI PENGACARA MEMERIAHKAN MAJLIS...SERONOK IZAN HANG BETUI2 MEMBUAT KAMI SEMUA CERIA2 SELALU..

Alhamdulilah kebetulan kami semua simple person terus je boleh ngam walaupun baru sahaja berjumpa..dan izan paling memeriahkan majlis..he..he..
 MIZWA AND LIS..TENGAH TAPAU NI SEBELUM BLK..AKK CANDID JANGAN MAREE YEA..

.
AJU ORANG PERTAMA YANG BALIK SEBAB HENDAK AMBIL ANAK DI SEKOLAH..

LIS..RUPANYA JARAK UMUR KITA ...BIARLAH RAHSIA..DAN NOOR YANG LEMAH LEMBUT BAWA ANAK GADIS YANG LEMAH LEBUT (SESUAI BUAT MENANTU) MACAM MAMA DIA JUGA..AND ANAK LELAKI YANG SAMPAI KETIDURAN MELIHAT TELATAH KAMI.... (PSST....NOOR KAK INA ADA RAMAI ANAK LELAKI NI SUDI KE BERBESAN HE..HE..)

KAK ANI (KAKAKKU CAYAM) TUAN RUMAH YANG BAIK,,BERMURAH HATI AND YANG PENTING AWET MUDA...

semuga ikatan silaturrahim berpanjangan dan penuh kasih dan sayang....

Comments

  1. assalamualaikum Ina...

    semoga ukhuwah yg terjalin berkekalan hingga ke akhir hayat... seronoknya kalu akak dpt join sama kan....

    ReplyDelete
  2. itulah beruntung nya berbelog ni....ramai kawan! dari maya ke realiti...memang best...kali ni kalau nak ke seluruh negara senang !

    ReplyDelete
  3. harap2 next gathering lg ramai kehadiran & lebih meriah lagi..InsyaAllah..

    ReplyDelete
  4. @Ummi Humaira
    wlklsm kak..mudah2an kak harap2 bergitulah hendaknya..amin..kalau kak ummi ada lagi syok cheq dpt makan aiq tgn akak kan..

    ReplyDelete
  5. @ibuintan
    kak alhamdulilah kak kerna masing2 plg dgn seyuman..

    ReplyDelete
  6. @Yan
    yan insyaallah ina akan ajk juga tapi sudikah yan datang..ke pondok kecil hamba ini...

    ReplyDelete
  7. @sonata anak kancil
    btl sonata itu yg ina fikiran...alhamdulilah biar ramai kawan jgn ramai musuh..

    ReplyDelete
  8. @S.Norlis @ Lis
    mudah2an next gahtering lis la arrange kan dgn sue..ina nk jadi jemputan khas je...he..he..

    ReplyDelete

Post a Comment

salam semua terima kasih sudi tinggalkan komen di sini semuga menambahkan lagi kemesraan ikatan ukhwah..

Popular posts from this blog

Bercuti di Bukit Tinggi

Assalamualaikum wbt... Syukur atas segala kurniaan Allah swt... Sekadar perkongsian cacatan percutian jika ada yang baik dari cacatan ini ambillah ibrah kebaikannya...jika yang buruk jadikan sebagai sempadan..
Mohon ampun dan maaf di atas sebarang kekhilafan yang datang dari kelemahan diri saya sendiri... Cuti sekolah baharu sahaja lepas...sebenarnya kami sekeluarga jarang dapat bercuti di waktu cuti persekolahan...cek abg selalu waktu cuti sekolah waktu itu juga di arah bertugas di luar daerah...
Alhamdulillah kali ini rezeki dapat bercuti di musim cuti sekolah.. Di sebab kan cuti cek abang yang asyik bertunda.. Tiba-tiba permohonan cuti cek abang di luluskan...  kami tidak tahu kemana hala tuju percutian kami kali ini.
cek abang akak kata tidak mengapa kita jalan sahaja lah...kemana2.. kami sekeluarga mengambil keputusan ke rumah anak yang sulung di Setia Alam...
kami tidur di rumah anak semalam...kebetulan menantu akak tunjuk gambarnya semasa berjalan2 ke Bukit Tinggi,Pahang....
a…

Mohon ampun dan maaf...

Kepada semua....
Di kesempatan ini saya ingin memohon ampun di maaf jika ada khilaf dan dosa saya terhadap semua....


mohon maaf jika ada tulisan-tulisan saya di blog ini ada menyinggung perasaan rakan2 blogger samaada yang lama ataupun yang baru...
Insyaallah Jumaat ini saya dan keluarga (bonda,anak sulung dan anak bongsu) akan berangkat ke tanah suci....doa kan perjalanan ibadah kami di permudahkan Allah hendaknya...


Rabbi yassir wala tu a'assir..


ya allah kami ingin dan akn menunaikan umrah
namun kami banyak dosa ya Allah..
dosa besar..dosa kecil, dosa yg kami ketahui
dan dosa yg tdk kami ketahui..
ya allah kau ampunilah kami
sesungguhnya kami manusia yg kerdil
lagi hina yg allah..

Ya allah bantulah kami..
Ajarilah kami..
Aku ingin pergi ke rumahmu semata-mata keranamu
Ya Allah..semata2 keranamu ya allah..

Ya Allah, aku mencari hati yang indah
Untuk ku serahkan kepada Mu
Tapi apakan daya
Hati yang ada…
Hati yang ini, masih tercela

Ya Allah, ajar aku untuk meminta yang terbaik dari Mu
Ilmu ku terbatas…

cacatan (episod akhir ) Umrah dan ziarah..

Assalamualaikum....

N3 kali ini adalah cacatan yang terakhir mengenai perjalanan kami menjadi tetamu Allah... 6hb april. (mlm)1012 sehingga 10 april (zohor) kami berada di madina al munawarah.. Mulai 10 april (mlm) .2012 sehingga 19 hb april.(selepas zohor) 2012.. kami berada di tanah suci mekkah al mukaramah..
...ibadah umrah di selang seli dengan ziarah..bermiqat di jaranah.,tanaim... Lawatan ke muzium, ladang unta,jabal rahmah, gua hira dan sebagainya...
alhamdulilah jemaah lelaki dapat bersolat jumaat di masjidil haram...sampai juga saat dan ketika terpaksa meninggalkan bumi mekah yang di cintai... kesayuan menyelubungi hati...di tambah 2,3 hari sebelum balik emak di serang asthma...alhamdulilah sehari sebelum pulang emak bertambah sihat dengan izin Allah yang mengkabulkan doa dari rakan-rakan jemaah yang lain...
Saat kaki melangkah untuk tawaf wida...saat melontarkan pandangan terakhir pada kaabah...saat membaca doa selepas tawaf wida...air mata berlinangan tanpa di sedari...
&quo…