Skip to main content

JEMPUTAN...KHAS...


Assalamualaikum semua...

Tidak sangka setelah lama berblog dan sekarang ni ber FB semakin ramai blogger dari Manjung walaupun kita berdekatan antara satu sama lain tetapi kita selalu berjumpa di alam maya sahaja...

atas permintaan rakan-rakan maka dengan ini saya mengumumkan menjemput rakan-rakan blogger dan Fb untuk bergader-gader untuk majlis kecil bersuai kenal antara satu sama lain..untuk mengeratkan silaturrahim...semuga pertemuan ini menambahkan lagi silaturahim sesama kita...

KEPADA YANG BERMINAT BOLEH TINGGALKAN KOMEN DI POST KOMEN,EMAIL ATAU MSG DI INBOX FB SAYA..wahidina265@yahoo.com

TARIKH PERJUMPAAN : 28/10/10  HARI : KHAMIS

TEMPAT : MANJUNG RAYA VENICE

jam : 3.00 PETANG.

TERMA DAN SYARAT KEHADIRAN:
BAWA SATU MENU MAKANAN BERSAMA ANDA (POT LUCK)




Comments

  1. salam Ina...

    selamat berkenal mesra , tak dapat join ler..

    tarikh tu hari ulangtahun kelahiran si bujang akak tu..

    ReplyDelete
  2. wah nak begeder2 tu..semoga hepi semuanya

    ReplyDelete
  3. Salam kak...alaarrr, nak lar..nak lar...tp jauh nih..cmne nih? hehe..Nnti AYU blek kg kat Teluk Intan...akk wat gader2 lg ek...anyway selamat bergader...mesti bezzzz tuh!!

    ReplyDelete
  4. @Ummi Humaira
    wlklsm n trm ksh kak ummi

    yea ke jatuh ph hr lahir si bujang kak ummu..selamat hari lahir bt hanan mank cik doakan beroleh kebahagiaan dunia dan akhirat..

    ReplyDelete
  5. @ibuintan
    mudah2an kak merapatkan ukhwah menghindari permusuhan..

    ReplyDelete
  6. @AyuRuhaiza
    wlklsm ayu trm ksh..kalau ayu sudi apa slhnya mari le dtg sini nk tido kt pondok kecil akk pn x pa tapi kena berhimpit le...he..he..

    ReplyDelete
  7. salam k.ina,

    menarik ...tapi ain tak dapat join laa.
    Harap2nya semua ceria dan gumbira dgn gthering ini. Tak sabor nak tunggu latest n3 pasai nie..hihih

    terima kasih

    ReplyDelete
  8. @ainhany
    wlklsm ain...x pa ain kalau ada rezeki kita berjumpa juga suatu hr nanti...trm ksh ain mudah2an majlis berlangsung dgn meriah wlpun c ramai yg dpt hadir sbb weekday..

    trm ksh sudi menanti n3 akk seterusnya..

    ReplyDelete

Post a Comment

salam semua terima kasih sudi tinggalkan komen di sini semuga menambahkan lagi kemesraan ikatan ukhwah..

Popular posts from this blog

Bercuti di Bukit Tinggi

Assalamualaikum wbt... Syukur atas segala kurniaan Allah swt... Sekadar perkongsian cacatan percutian jika ada yang baik dari cacatan ini ambillah ibrah kebaikannya...jika yang buruk jadikan sebagai sempadan..
Mohon ampun dan maaf di atas sebarang kekhilafan yang datang dari kelemahan diri saya sendiri... Cuti sekolah baharu sahaja lepas...sebenarnya kami sekeluarga jarang dapat bercuti di waktu cuti persekolahan...cek abg selalu waktu cuti sekolah waktu itu juga di arah bertugas di luar daerah...
Alhamdulillah kali ini rezeki dapat bercuti di musim cuti sekolah.. Di sebab kan cuti cek abang yang asyik bertunda.. Tiba-tiba permohonan cuti cek abang di luluskan...  kami tidak tahu kemana hala tuju percutian kami kali ini.
cek abang akak kata tidak mengapa kita jalan sahaja lah...kemana2.. kami sekeluarga mengambil keputusan ke rumah anak yang sulung di Setia Alam...
kami tidur di rumah anak semalam...kebetulan menantu akak tunjuk gambarnya semasa berjalan2 ke Bukit Tinggi,Pahang....
a…

Mohon ampun dan maaf...

Kepada semua....
Di kesempatan ini saya ingin memohon ampun di maaf jika ada khilaf dan dosa saya terhadap semua....


mohon maaf jika ada tulisan-tulisan saya di blog ini ada menyinggung perasaan rakan2 blogger samaada yang lama ataupun yang baru...
Insyaallah Jumaat ini saya dan keluarga (bonda,anak sulung dan anak bongsu) akan berangkat ke tanah suci....doa kan perjalanan ibadah kami di permudahkan Allah hendaknya...


Rabbi yassir wala tu a'assir..


ya allah kami ingin dan akn menunaikan umrah
namun kami banyak dosa ya Allah..
dosa besar..dosa kecil, dosa yg kami ketahui
dan dosa yg tdk kami ketahui..
ya allah kau ampunilah kami
sesungguhnya kami manusia yg kerdil
lagi hina yg allah..

Ya allah bantulah kami..
Ajarilah kami..
Aku ingin pergi ke rumahmu semata-mata keranamu
Ya Allah..semata2 keranamu ya allah..

Ya Allah, aku mencari hati yang indah
Untuk ku serahkan kepada Mu
Tapi apakan daya
Hati yang ada…
Hati yang ini, masih tercela

Ya Allah, ajar aku untuk meminta yang terbaik dari Mu
Ilmu ku terbatas…

cacatan (episod akhir ) Umrah dan ziarah..

Assalamualaikum....

N3 kali ini adalah cacatan yang terakhir mengenai perjalanan kami menjadi tetamu Allah... 6hb april. (mlm)1012 sehingga 10 april (zohor) kami berada di madina al munawarah.. Mulai 10 april (mlm) .2012 sehingga 19 hb april.(selepas zohor) 2012.. kami berada di tanah suci mekkah al mukaramah..
...ibadah umrah di selang seli dengan ziarah..bermiqat di jaranah.,tanaim... Lawatan ke muzium, ladang unta,jabal rahmah, gua hira dan sebagainya...
alhamdulilah jemaah lelaki dapat bersolat jumaat di masjidil haram...sampai juga saat dan ketika terpaksa meninggalkan bumi mekah yang di cintai... kesayuan menyelubungi hati...di tambah 2,3 hari sebelum balik emak di serang asthma...alhamdulilah sehari sebelum pulang emak bertambah sihat dengan izin Allah yang mengkabulkan doa dari rakan-rakan jemaah yang lain...
Saat kaki melangkah untuk tawaf wida...saat melontarkan pandangan terakhir pada kaabah...saat membaca doa selepas tawaf wida...air mata berlinangan tanpa di sedari...
&quo…