penghapus dosa

3 cara bagi penghapus dosa ialah

1.Taubat dengan iklas (taubat nasuha) taubat ini boleh menghapuskan dosa bagai air jernih yg dapat menghilangkan kotoran.

2.Mengerjakan amalan2 yang baik.dengan mengerjakan amalan yang baik itu akan menghapuskan kejahatan..

3. Memperbanyakkan sedekah. dengan bersedekah dapat menghapuskan dosa bagaikan air yang dapat memadamkan api...
di timpa dengan beberapa musibah( bencana dan ujian serta dugaan) dan ujian ini dapat menghapuskan kesalahan bagai daun kering yang akan reput dan hancur..jika kita sabar dan redha..

wallahualam.....

Comments

  1. Info yang sangat berguna..Subhanallah..:-)

    ReplyDelete
  2. salam kak

    sedekah pon kena ikhlas jugak kan kak....
    baru dapat menghapuskan dosa2 tu ~

    ReplyDelete
  3. insyaallah lina..segala kebaikan yang kita lakukan, tak kira sekecil mana pun..akan menghapus dosa..

    ReplyDelete
  4. assalamualaikum Ina...

    peringatan yg bermanfaat...

    naper WBS DECO berehat seketika tu, ada projek lain ker??

    ReplyDelete
  5. kepada ummi khalish...

    info ini akk ambil dari majalah an -nur akk terlupa nak tulis di bawah n3..

    kepada manja...

    betul tu walau apa pun yg kita buat di dunia ini seharusnya di sertai dgn rasa iklas dan tawaduk kan..

    kepada kak yon..
    mudah2an bergitulah hendaknya..

    kak ummi humairah..
    insyaallah kak chaq mcm tau2 je ada projek ...yea le kak chaq sbk dgn projek tak menang tangan nak buat semua tu yg rehar sebentar WBS deco tu..

    ReplyDelete

Post a Comment

salam semua terima kasih sudi tinggalkan komen di sini semuga menambahkan lagi kemesraan ikatan ukhwah..

Popular posts from this blog

cacatan (episod akhir ) Umrah dan ziarah..

Jumaat Terakhir

Mohon ampun dan maaf...