Skip to main content

BERSIH DAN CANTIK....part 1

BISSMILLAHIRROHAMNNIRROHHIM.......

Cuti hari wesak yang lalu saya balik ke kampung kemudian singgah di rumah seseoarang yg asalnya silent reader saya kemudian menjadi customer dan kemudian bersilatturrahim seperti saudara....
Saya ke rumah beliau adalah hendak mengambil barang saya yang di tumpangkan di dalam bungkusan beliau terima kasih sudi tumpangkan barang saya yea...

setelah mendapat keizinan tuan punya diri untuk publishkan gambar-gambar teratak beliau yang sungguh indah ini..saya pun dengan rasa gembiranya meletakkan gambar suasana rumah beliau yang sangat cantik,bersih dan indah ini...

walaupun masih bujang beliau amat menitik beratkan kebersihan bergitu juga dengan ibu beliau....terima kasih mak cik atas layanan yang sangat baik...aleya pun di ajar memanggil anak beliau dengan gelaran pak long kerana silent reader saya ini adalah anak sulung....atas permintaan tuan punya teratak agar tidak mendedahkan siapa indentitinya maka saya memegang amanah tersebut..

rasanya kalau beliau datang kerumah saya yang bersepah dan berhabuk ni malunya....kerana rumah beliau terlalu bersih takkan jumpa walau satu tempat pun yg berhabuk atau bersepah.

 kebanyakan koleksi tuan rumah ada di sini....

l
Ruang tamu kedua...
ruang tamu utama masuk2 sahaja melihat keindahan pertama di sini..
ruang menonton..yang santai 
ini lagi antara koleksi simpnan beliau..

Insyaallah kita sambung lagi esok...terlalu banyak sudut-sudut meanrik di rumah ini....hingga tak jemu mata memandang..

Comments

  1. cantik umah silent reader akak tuu...verangan nk macam tu..

    http://beautywithme-marykay.blogspot.com

    ReplyDelete
  2. kak ina,memang cantik,
    tq k ina, ingatkan shima tentang abuk... esok nak lap abuklah, rumah shima ni rasanya setahun sekali baru berlap... he he

    ReplyDelete
  3. Salam kak ina.. Cantik betul rumah dia ni.. Tringin nak deco mcm tu.. tapi selagi anak2 kecik2 lagi belum boleh rasanya..

    ReplyDelete
  4. @rusz
    rumahnya memang kemas dan bersih dik tak terikut akk dgn kebersihannya...hendak pula rmh akk berhadapan padang selalu berhabuk..

    ReplyDelete
  5. @shima
    shima,,,sama le dgn akk walauopun seminggu sekali lap habuk tetap berabuk kena masa malas 2 minggu sekli taopi yea kerja2 bt di rumah tak blh hendak lari dr habuk sentiasa ada..

    ReplyDelete
  6. @Zefa NorAsmara

    yea lah zefa tunggu anak2 besar dulu kalau nk deco sikit2 seperti wall rack,lemari tinggi boleh juga..yang tak dpt di capai oleh anak2.

    ReplyDelete
  7. wah cantik..cantik macam rumah kak na jugak..ntah bile saya dapat buat deco can ni n cam umah kak na...skit2 je yg ade skg ni..fabrik cup cakes saya pun bais jd mainan dorang..

    ReplyDelete

Post a Comment

salam semua terima kasih sudi tinggalkan komen di sini semuga menambahkan lagi kemesraan ikatan ukhwah..

Popular posts from this blog

Bercuti di Bukit Tinggi

Assalamualaikum wbt... Syukur atas segala kurniaan Allah swt... Sekadar perkongsian cacatan percutian jika ada yang baik dari cacatan ini ambillah ibrah kebaikannya...jika yang buruk jadikan sebagai sempadan..
Mohon ampun dan maaf di atas sebarang kekhilafan yang datang dari kelemahan diri saya sendiri... Cuti sekolah baharu sahaja lepas...sebenarnya kami sekeluarga jarang dapat bercuti di waktu cuti persekolahan...cek abg selalu waktu cuti sekolah waktu itu juga di arah bertugas di luar daerah...
Alhamdulillah kali ini rezeki dapat bercuti di musim cuti sekolah.. Di sebab kan cuti cek abang yang asyik bertunda.. Tiba-tiba permohonan cuti cek abang di luluskan...  kami tidak tahu kemana hala tuju percutian kami kali ini.
cek abang akak kata tidak mengapa kita jalan sahaja lah...kemana2.. kami sekeluarga mengambil keputusan ke rumah anak yang sulung di Setia Alam...
kami tidur di rumah anak semalam...kebetulan menantu akak tunjuk gambarnya semasa berjalan2 ke Bukit Tinggi,Pahang....
a…

Mohon ampun dan maaf...

Kepada semua....
Di kesempatan ini saya ingin memohon ampun di maaf jika ada khilaf dan dosa saya terhadap semua....


mohon maaf jika ada tulisan-tulisan saya di blog ini ada menyinggung perasaan rakan2 blogger samaada yang lama ataupun yang baru...
Insyaallah Jumaat ini saya dan keluarga (bonda,anak sulung dan anak bongsu) akan berangkat ke tanah suci....doa kan perjalanan ibadah kami di permudahkan Allah hendaknya...


Rabbi yassir wala tu a'assir..


ya allah kami ingin dan akn menunaikan umrah
namun kami banyak dosa ya Allah..
dosa besar..dosa kecil, dosa yg kami ketahui
dan dosa yg tdk kami ketahui..
ya allah kau ampunilah kami
sesungguhnya kami manusia yg kerdil
lagi hina yg allah..

Ya allah bantulah kami..
Ajarilah kami..
Aku ingin pergi ke rumahmu semata-mata keranamu
Ya Allah..semata2 keranamu ya allah..

Ya Allah, aku mencari hati yang indah
Untuk ku serahkan kepada Mu
Tapi apakan daya
Hati yang ada…
Hati yang ini, masih tercela

Ya Allah, ajar aku untuk meminta yang terbaik dari Mu
Ilmu ku terbatas…

Kenduri Tahlil,doa selamat dan kesyukuran..

Alahamdulilah ahad lepas dengan izin Allah kami dapat mengadakan majlis kenduri Tahlil,doa selamat dan kesyukuran...walaupun ada perubahan di saat-saat akhir oleh jemaah surau..asalnya bacaan yassin dan doa akan di adakan selepas isyak...jadi beberapa hari sebelum hari kenduri saya telah menjemput jiran-jiran,saudara mara dan sahabat handai pada waktu selepas solat isyak menghampiri lewat petang imam surau mengatakan ada pertukaran waktu ahli jemaah surau hanya berkelapangan untuk kenduri tahlil selepas solat maghrib...

BACAAN TAHLIL DAN DOA DI ADAKAN DI DALAM RUMAH OLEH KAUM LELAKI..



SETELAH SELESAI TAHLIL DAN DOA..KAUM LELAKI BERSOLAT JEMAAH DI LUAR RUMAH..
TERHARU DEANGAN JIRAN YG HUJUNG SEKALI DUDUK DI DEPAN PINTU BELUM SEMBUH SEPENUHNYA SELEPAS OPERATION KAKI (KENCING MANIS)...TETAP HADIRKAN DIRI....DATANG DENGAN DI BANTU BERJALAN...SYUKRAN YA ALLAH..

KAUM IBU MASUK KE DALAM PULA UNTUK MENJAMU SELERA..

Kami hanya bertawakal...tak kisah berapa orang yang hadir untuk majlis bacaan …