Skip to main content

BERSIH DAN CANTIK....part 1

BISSMILLAHIRROHAMNNIRROHHIM.......

Cuti hari wesak yang lalu saya balik ke kampung kemudian singgah di rumah seseoarang yg asalnya silent reader saya kemudian menjadi customer dan kemudian bersilatturrahim seperti saudara....
Saya ke rumah beliau adalah hendak mengambil barang saya yang di tumpangkan di dalam bungkusan beliau terima kasih sudi tumpangkan barang saya yea...

setelah mendapat keizinan tuan punya diri untuk publishkan gambar-gambar teratak beliau yang sungguh indah ini..saya pun dengan rasa gembiranya meletakkan gambar suasana rumah beliau yang sangat cantik,bersih dan indah ini...

walaupun masih bujang beliau amat menitik beratkan kebersihan bergitu juga dengan ibu beliau....terima kasih mak cik atas layanan yang sangat baik...aleya pun di ajar memanggil anak beliau dengan gelaran pak long kerana silent reader saya ini adalah anak sulung....atas permintaan tuan punya teratak agar tidak mendedahkan siapa indentitinya maka saya memegang amanah tersebut..

rasanya kalau beliau datang kerumah saya yang bersepah dan berhabuk ni malunya....kerana rumah beliau terlalu bersih takkan jumpa walau satu tempat pun yg berhabuk atau bersepah.

 kebanyakan koleksi tuan rumah ada di sini....

l
Ruang tamu kedua...
ruang tamu utama masuk2 sahaja melihat keindahan pertama di sini..
ruang menonton..yang santai 
ini lagi antara koleksi simpnan beliau..

Insyaallah kita sambung lagi esok...terlalu banyak sudut-sudut meanrik di rumah ini....hingga tak jemu mata memandang..

Comments

  1. cantik umah silent reader akak tuu...verangan nk macam tu..

    http://beautywithme-marykay.blogspot.com

    ReplyDelete
  2. kak ina,memang cantik,
    tq k ina, ingatkan shima tentang abuk... esok nak lap abuklah, rumah shima ni rasanya setahun sekali baru berlap... he he

    ReplyDelete
  3. Salam kak ina.. Cantik betul rumah dia ni.. Tringin nak deco mcm tu.. tapi selagi anak2 kecik2 lagi belum boleh rasanya..

    ReplyDelete
  4. @rusz
    rumahnya memang kemas dan bersih dik tak terikut akk dgn kebersihannya...hendak pula rmh akk berhadapan padang selalu berhabuk..

    ReplyDelete
  5. @shima
    shima,,,sama le dgn akk walauopun seminggu sekali lap habuk tetap berabuk kena masa malas 2 minggu sekli taopi yea kerja2 bt di rumah tak blh hendak lari dr habuk sentiasa ada..

    ReplyDelete
  6. @Zefa NorAsmara

    yea lah zefa tunggu anak2 besar dulu kalau nk deco sikit2 seperti wall rack,lemari tinggi boleh juga..yang tak dpt di capai oleh anak2.

    ReplyDelete
  7. wah cantik..cantik macam rumah kak na jugak..ntah bile saya dapat buat deco can ni n cam umah kak na...skit2 je yg ade skg ni..fabrik cup cakes saya pun bais jd mainan dorang..

    ReplyDelete

Post a Comment

salam semua terima kasih sudi tinggalkan komen di sini semuga menambahkan lagi kemesraan ikatan ukhwah..

Popular posts from this blog

Bercuti di Bukit Tinggi

Assalamualaikum wbt... Syukur atas segala kurniaan Allah swt... Sekadar perkongsian cacatan percutian jika ada yang baik dari cacatan ini ambillah ibrah kebaikannya...jika yang buruk jadikan sebagai sempadan..
Mohon ampun dan maaf di atas sebarang kekhilafan yang datang dari kelemahan diri saya sendiri... Cuti sekolah baharu sahaja lepas...sebenarnya kami sekeluarga jarang dapat bercuti di waktu cuti persekolahan...cek abg selalu waktu cuti sekolah waktu itu juga di arah bertugas di luar daerah...
Alhamdulillah kali ini rezeki dapat bercuti di musim cuti sekolah.. Di sebab kan cuti cek abang yang asyik bertunda.. Tiba-tiba permohonan cuti cek abang di luluskan...  kami tidak tahu kemana hala tuju percutian kami kali ini.
cek abang akak kata tidak mengapa kita jalan sahaja lah...kemana2.. kami sekeluarga mengambil keputusan ke rumah anak yang sulung di Setia Alam...
kami tidur di rumah anak semalam...kebetulan menantu akak tunjuk gambarnya semasa berjalan2 ke Bukit Tinggi,Pahang....
a…

Mohon ampun dan maaf...

Kepada semua....
Di kesempatan ini saya ingin memohon ampun di maaf jika ada khilaf dan dosa saya terhadap semua....


mohon maaf jika ada tulisan-tulisan saya di blog ini ada menyinggung perasaan rakan2 blogger samaada yang lama ataupun yang baru...
Insyaallah Jumaat ini saya dan keluarga (bonda,anak sulung dan anak bongsu) akan berangkat ke tanah suci....doa kan perjalanan ibadah kami di permudahkan Allah hendaknya...


Rabbi yassir wala tu a'assir..


ya allah kami ingin dan akn menunaikan umrah
namun kami banyak dosa ya Allah..
dosa besar..dosa kecil, dosa yg kami ketahui
dan dosa yg tdk kami ketahui..
ya allah kau ampunilah kami
sesungguhnya kami manusia yg kerdil
lagi hina yg allah..

Ya allah bantulah kami..
Ajarilah kami..
Aku ingin pergi ke rumahmu semata-mata keranamu
Ya Allah..semata2 keranamu ya allah..

Ya Allah, aku mencari hati yang indah
Untuk ku serahkan kepada Mu
Tapi apakan daya
Hati yang ada…
Hati yang ini, masih tercela

Ya Allah, ajar aku untuk meminta yang terbaik dari Mu
Ilmu ku terbatas…

cacatan (episod akhir ) Umrah dan ziarah..

Assalamualaikum....

N3 kali ini adalah cacatan yang terakhir mengenai perjalanan kami menjadi tetamu Allah... 6hb april. (mlm)1012 sehingga 10 april (zohor) kami berada di madina al munawarah.. Mulai 10 april (mlm) .2012 sehingga 19 hb april.(selepas zohor) 2012.. kami berada di tanah suci mekkah al mukaramah..
...ibadah umrah di selang seli dengan ziarah..bermiqat di jaranah.,tanaim... Lawatan ke muzium, ladang unta,jabal rahmah, gua hira dan sebagainya...
alhamdulilah jemaah lelaki dapat bersolat jumaat di masjidil haram...sampai juga saat dan ketika terpaksa meninggalkan bumi mekah yang di cintai... kesayuan menyelubungi hati...di tambah 2,3 hari sebelum balik emak di serang asthma...alhamdulilah sehari sebelum pulang emak bertambah sihat dengan izin Allah yang mengkabulkan doa dari rakan-rakan jemaah yang lain...
Saat kaki melangkah untuk tawaf wida...saat melontarkan pandangan terakhir pada kaabah...saat membaca doa selepas tawaf wida...air mata berlinangan tanpa di sedari...
&quo…