Skip to main content

Kaki Besi

Semasa dalam perjalanan dari rumah adik ke Manjung saya singgah Ke kuala Selangor untuk menghantar bonda...kemudian saya Singgah ke rumah kak aton ...rasanya ramai geng blogger deco kenal dengan kak aton KLIK DI SINI. kan saya sendiri mula mengenali kak aton melalui alam maya ini di medan blog inilah dan terus bersilaturrahim sampai sekarang...dan hubungan kami menjadi bertambah rapat ...saya dan anggap kak aton dan keluarga seperti keluarga sendiri...

Setiap kali singgah rumah kak aton saya dan keluarga dah tak rasa segan-segan...macam singgah rumah kakak sendiri mulanya saya memang plan hendak singggah sekejap sahaja hendak ambil barang yang saya kirim pada kak aton iaitu KAKI BESI MESIN..tetapi oleh kerana sudah hampir waktu solat maghrib jadi kami terus solat maghrib di rumah kak aton baru  meneruskan perjalanan balik ke Manjung..
sudah lama saya mencari kaki besi mesin lama ini tapi susah yang ada pun yang baru....harga pula mahal....terima kasih kak aton susah payah cari kaki besi mesin untuk ina...


KAKI BESI MESIN YANG KAK ATON TOLONG BELIKAN DI KEDAI BARANG TERPAKAI..

Seronok berada di rumah akak aton ...kira rumah pusaka ni banyak barang-barang warisan lama yang terjaga rapi...bagi peminat PML mesti teruja bila sampai sini...pingggan mangkuk zaman nenek moyang kita pun ada...almari dan lain-lain lagi khazanah silam yang memberi nostalgia buat kita di jaga rapi oleh kak aton...

CEK ABANG BERSOLAT JEMAAH BERIMAMKAN WAK NAN SUAMI KAK ATON...

ANTARA KOLEKSI LEMARI ANTIK DALAM SIMPANAN KAK ATON..

Comments

  1. Ass-salam dear azlina
    Syukur hajat tercapai...
    nanti kalau dah di renew kaki mesin tu...jangan lupa post cerita dan gambar dia ya...
    Selamt bercuti Sempena Hari ulangtahun Sultan Perak.

    ReplyDelete
  2. salam Ina...

    tu dia , kaki mesin jahit pula..

    lepas nie bertukaq wajah ler dia... tak sabaq nk tengok.

    ReplyDelete
  3. @hazeleyed lady

    waalaikummussalam sis...

    alhamdulilah sis...he..he.. ina hari2 cuti sis cuti x bergaji..
    insyaallah dah siap renew kaki mesin nanti ina post cerita tapi dua menjak ni rasa mls je nak mendeco...nak lap2 habuk pun malas..

    ReplyDelete
  4. @Ummi Humaira
    waalaikummusssalam kak chaq...

    tu la hari tu pi KL tak sempat nak singgah rmh kak chaq sehari setengah semua perkara nak buat...
    insyaallah minggu dpn nak pi lagi tapi hala ke kajang rmh saudara abg ada kenduri bertolak ptg sabtu...ahad dah nak blk..

    nanti dah make over cheq wat post n3 yea kak chaq..tak tau le cantik ke tak nanti..

    ReplyDelete
  5. wah... kaki mesin pulak,,

    dah tuka kaler nanti mesti cantek tu

    ReplyDelete
  6. salam ina..
    promote baik punya...trm kasih.
    cepatlah deko ina..mesti banyak idea nak buat ni.. akk ade lg satu kaki mesin tp tggu N3 deko ina dulu hihi

    ReplyDelete
  7. @kak aton
    wlklsm kak....

    he..he.. kak la ni mood deko merudum ala kaki mesin ni kalau nk deko pun sama je dgn yg lain sebab nk lukis fa pun tak pandai..

    ReplyDelete
  8. syahdu...tgk kaki besi mesin tu tau azlina...teringat mesin jait mak yg dicuri...sedihhhhhhhhhhhhh

    ReplyDelete
  9. @Zie
    yea ke kak zie...kenapa lah orang sekarang ni cari rezeki sdh tak kira halal dan haram...

    ReplyDelete

Post a Comment

salam semua terima kasih sudi tinggalkan komen di sini semuga menambahkan lagi kemesraan ikatan ukhwah..

Popular posts from this blog

Bercuti di Bukit Tinggi

Assalamualaikum wbt... Syukur atas segala kurniaan Allah swt... Sekadar perkongsian cacatan percutian jika ada yang baik dari cacatan ini ambillah ibrah kebaikannya...jika yang buruk jadikan sebagai sempadan..
Mohon ampun dan maaf di atas sebarang kekhilafan yang datang dari kelemahan diri saya sendiri... Cuti sekolah baharu sahaja lepas...sebenarnya kami sekeluarga jarang dapat bercuti di waktu cuti persekolahan...cek abg selalu waktu cuti sekolah waktu itu juga di arah bertugas di luar daerah...
Alhamdulillah kali ini rezeki dapat bercuti di musim cuti sekolah.. Di sebab kan cuti cek abang yang asyik bertunda.. Tiba-tiba permohonan cuti cek abang di luluskan...  kami tidak tahu kemana hala tuju percutian kami kali ini.
cek abang akak kata tidak mengapa kita jalan sahaja lah...kemana2.. kami sekeluarga mengambil keputusan ke rumah anak yang sulung di Setia Alam...
kami tidur di rumah anak semalam...kebetulan menantu akak tunjuk gambarnya semasa berjalan2 ke Bukit Tinggi,Pahang....
a…

Mohon ampun dan maaf...

Kepada semua....
Di kesempatan ini saya ingin memohon ampun di maaf jika ada khilaf dan dosa saya terhadap semua....


mohon maaf jika ada tulisan-tulisan saya di blog ini ada menyinggung perasaan rakan2 blogger samaada yang lama ataupun yang baru...
Insyaallah Jumaat ini saya dan keluarga (bonda,anak sulung dan anak bongsu) akan berangkat ke tanah suci....doa kan perjalanan ibadah kami di permudahkan Allah hendaknya...


Rabbi yassir wala tu a'assir..


ya allah kami ingin dan akn menunaikan umrah
namun kami banyak dosa ya Allah..
dosa besar..dosa kecil, dosa yg kami ketahui
dan dosa yg tdk kami ketahui..
ya allah kau ampunilah kami
sesungguhnya kami manusia yg kerdil
lagi hina yg allah..

Ya allah bantulah kami..
Ajarilah kami..
Aku ingin pergi ke rumahmu semata-mata keranamu
Ya Allah..semata2 keranamu ya allah..

Ya Allah, aku mencari hati yang indah
Untuk ku serahkan kepada Mu
Tapi apakan daya
Hati yang ada…
Hati yang ini, masih tercela

Ya Allah, ajar aku untuk meminta yang terbaik dari Mu
Ilmu ku terbatas…

Kenduri Tahlil,doa selamat dan kesyukuran..

Alahamdulilah ahad lepas dengan izin Allah kami dapat mengadakan majlis kenduri Tahlil,doa selamat dan kesyukuran...walaupun ada perubahan di saat-saat akhir oleh jemaah surau..asalnya bacaan yassin dan doa akan di adakan selepas isyak...jadi beberapa hari sebelum hari kenduri saya telah menjemput jiran-jiran,saudara mara dan sahabat handai pada waktu selepas solat isyak menghampiri lewat petang imam surau mengatakan ada pertukaran waktu ahli jemaah surau hanya berkelapangan untuk kenduri tahlil selepas solat maghrib...

BACAAN TAHLIL DAN DOA DI ADAKAN DI DALAM RUMAH OLEH KAUM LELAKI..



SETELAH SELESAI TAHLIL DAN DOA..KAUM LELAKI BERSOLAT JEMAAH DI LUAR RUMAH..
TERHARU DEANGAN JIRAN YG HUJUNG SEKALI DUDUK DI DEPAN PINTU BELUM SEMBUH SEPENUHNYA SELEPAS OPERATION KAKI (KENCING MANIS)...TETAP HADIRKAN DIRI....DATANG DENGAN DI BANTU BERJALAN...SYUKRAN YA ALLAH..

KAUM IBU MASUK KE DALAM PULA UNTUK MENJAMU SELERA..

Kami hanya bertawakal...tak kisah berapa orang yang hadir untuk majlis bacaan …