Berbaju kurung Bunga Kecil

Assalamualaikum.....
Alhamdulilah Bern3 dari lappy cek abang setelah laptop saya di serang virus...sedang di baikpulih oleh si bujang sulungku....
Sebenarnya bila lappy sakit macam dah tak ada idea hendak bern3...
Hari ini saya hendak kongsikan bersama minat saya yang satu ini....
Tak tahu kenapa saya suka sangat beli kain untuk buat baju kurung jenis yang coraknya bunga kecil-kecil selalunya corak bunga kecil-kecil ni remaja,anak dara pakai cantik le....tapi ni dah mak dara...pun masih minat lagi baju kurung corak bunga kecil nak buat macam mana kan dah minat...

Rasanya banyak juga koleksi baju kurung bunga kecil saya...untuk tidak menampakkan macam baju anak dara sangat saya jahitkan manik yang simple...dan letakkan bunga sulam tampal serta jahit manik di bahagian hadapan baju...tak le nampak untuk anak dara sangat kan...yealah mak dara dan nenek dara kena lah bling..bling sikit tapi tak mau over le...kesian nanti silau pulak orang tengok kan..


Sulaman tampal dan jahit manik di bahagian hadapan..

Jahitan manik di tangan baju...ingatkan hendak jahit 2 layer...malas pula rasanya tapi kalau bila-bila rajin boleh tambah layer yg lagi 1
Baju kurung sebelum assesori tambahan..

Comments

  1. Kak Ina...

    rajinnyer akak.Kalo dekat,mau sruh akak jahitkn tuk deeja.deeja bab2 jahit ni kureng sikit.mata rabun,bila tekun menjahit lagi semacam jadi kat mata nie...cantik toi baju tu jadinyer bila dpt kat akak

    ReplyDelete
  2. kalau rajin semua jadi kan Ina...
    Smile

    ReplyDelete
  3. wah Ina... baju raya ke?

    sapa kata bunga2 kecil macam tu tuk anak dara saja, mak2 dara pun boleh pakai

    akak pun suka juga, tambah2 untuk yg berbadan agak kembang ni..rasanya sesuai

    ReplyDelete
  4. Cantik la kak...baju raya ke??Saya punya baju raya tahun nie,cadang tu nak tema Vantage..hehehe...

    ReplyDelete
  5. Salam kak ina,

    amboi2 seni halus ibu leeya nie semakin terserlah...nie ucu jelos nie...booking boleh ke?? Nie resipi kasih sayang kan nie..dgn air tangan ibu tersayang untu anak2...Alhamdulillah

    ReplyDelete
  6. @deeja
    nak kata rajin sangat x juga deeja dulu akk ada ambil tempah jahit manik ni sekrang ni dah tua2 x larat nak jahit dah sakit mata jahit utk sendiri pun berhari2 he..he..

    ReplyDelete
  7. @hazeleyed lady
    sis nak kata rajin sgt tak juga...tapi sebab minat...

    ReplyDelete
  8. @ibuintan
    kak nah agak baju raya ke tak..he..he..yea lah kalau cari yg bunga besar bertambah besar le badan ina ni

    ReplyDelete
  9. @Ina
    he..he.. ina kain murah je dik...

    ReplyDelete
  10. @ainhany
    wlklsn ucu...
    tak mana seni nya ucu main jahit je ni boleh lah untuk kami 2 beranak yg lain lelaki x yah le manik2..
    alhamdulilah...lepas le utk baju sendiri dan leya...nak ambil tempah dh x larat...dah tua..

    ReplyDelete
  11. Salam kak ina.. zefa dtg berziarah.. berseni sungguh kak ina ni.. :-)

    ReplyDelete
  12. cantiknya corak ros tu..dalam sibuk tu sempat juga bermanik2 lagi.

    ReplyDelete
  13. @Zefa NorAsmara
    wlklsm dik trm ksh sdi ziarah akk...tak berseni mana zefa asal jadi sudah

    ReplyDelete
  14. @Syimama
    curi masa syimama minat punya pasal tapi sempat buat yg simple2 je lah

    ReplyDelete

Post a Comment

salam semua terima kasih sudi tinggalkan komen di sini semuga menambahkan lagi kemesraan ikatan ukhwah..

Popular posts from this blog

cacatan (episod akhir ) Umrah dan ziarah..

Jumaat Terakhir

Kenduri Tahlil,doa selamat dan kesyukuran..