Posts

Showing posts from June, 2011

Ketinggalan...

Image
Sekarang ni cek abang selalu out-station..balik sekejap out-station lagi....bila balik pun sibuk kerja pula jadi sudah jarang-jarang keluar...

Bila cek abang tak ada saya lagi le jarang keluar malam...kira tak keluar waktu malam jika tiada keperluan walaupun kedai berdekatan rumah..
Biasanya SIANG ambil dan hantar anak balik sekolah sahaja...di sini waktu siang tiada aktiviti jualan buah di tepi-tepi jalan.

Malam ni keluar ke kedai buku dekat rumah sekejap sebab tempoh untuk pulangkan majalah yang di sewa dah agak lewat....
sampai kedai buku terbau haruman bau buah durian...toleh-toleh..pandang-pandang nun di seberang jalan ada peniaga menjual buah durian....cuba ke sana...

Sebenarnya saya tidak pandai sangat beli buah durian ni selalunya abang yang pilih...jadi takut kena yang tak elok sekadar untuk melepaskan rasa teringin sahaja...

"Assalamualaikum pak cik..buah dari mana ni dari kampung...(sebuah tempat di kawsan perak)."..
"dah musin durian yea pak cik"..
&quo…

Perjalanan menuju menjadi tetamu Allah

Image
Alhamdulilah selesai sudah menghantar emak ke KLIA untuk berangkat menunaikan umrah semalam...semuga emak selamat sampai dan sekarang menunggu panggilan dari emak sahaja...filght emak singgah di baharin dan akan bermalam...di sana sebelum meneruskan perjalanan ke tanah suci...
semuga perjalanan emak di permudahkan Allah dan selamat kembali dengan umrah yang mabrur..

Tahun lepas emak pergi dengan kakaknya tahun ini emak pergi seorang diri....alhamduliah emak juga telah sihat sepenuhnya semuga Allah berikan kesihatan yang baik untuk emak menjalani ibadah umrah di sana...


ANTARA ANAK CUCU YANG SEMPAT MENGHANTAR EMAK DI KLIA..

MAK DARA - MAK DARA..

SEMENTARA DUK MENUNGGU OPAH CUCU-CUCU KE SANA KEMARI TAK BOLEH DUDUK DIAM...CIK IRNA DUK AJAK TENGOK THE PLANE...


KALI INI ROMBONGAN EMAK LEBIH RAMAI DARI TAHUN LEPAS TAHUN LEPAS CUMA 30 ORANG TAHUN INI SERAMAI 80 ORANG...(PAKEJ UMRAH ANDALUSIA)


LAMBAIAN EMAK SEBELUM KE BALAI BERLEPAS CUMA YANG AGAK TERKILAN WANITA YANG BARU MULA BERKENALAN DEN…

Kena Ada "Trade Mark " Baru Ingat..

Image
Assalamualaikum.....

Sejak berblogger ramai juga rakan blogger yang hanya di kenali di alam maya berjumpa di alam reality syukur alhamdulilah menambah eratkan silaturrahim....

Kekadang saya berkunjung ke rumah rakan blogger dan kekadang rakan-rakan pula mengunjungi saya....
Tetapi bila saya bersembang dengan cek abang samaada hendak pergi kerumah rakan blogger atau ada rakan blogger hendak datang bertamu ke rumah cek abang selalu keliru...bila saya sebut nama sahaja mesti dia tanya semula  yang mana satu...seperti contoh abang minah nak datang rumah kita...dia akan jawab minah yang mana saya kena menerangkan secara detail satu persatu....tapi sekarang dah ada trade mark untuk rakan-rakan blogger yealah rakan-rakan blogger pun ramai yang sukses sekarang di bidang lapangan yang di ceburi....taniah buat semua rakan-rakan.Terima kasih juga masih sudi bersilaturrahim dengan saya yang seadanya ini.

antaranya ida cottage (my sifu dlm bisnes online ni)..ruhaiza ,ayu cottage, julia,kak diah, k…

Batu Karang

Image
Masalah dan Solusi Penyakit Batu Karang

Assalamualaikum..... kita kongsikan bersama info penyakit batu karang kekadang sakit dalam badan ni selalunya kita tak dapat tahu pada awalan selalnya bila dah serius baru dapat di kesan....semuga tanda-tanda awal dapat membuat kita lebih prihatin tentang kesihatan diri.
SUMBER DARI : COPY PASTE FROM http://ligakampung.com/blog/penyakit-batu-karang/
MAKLUMAT LANJUT MENGENAI JENIS-JENIS SAKIT BATU KARANG DAN CARA RAWATANNYA KLIK DI SINIhttp://e-kesihatan.blogspot.com/2008/01/batu-karang-hempedu.html ” Batu yang terdapat dalam ginjal atau lebih dikenali dengan “Buah Pinggang” terjadi dari tumbuhan kristal halus dari beberapa jenis kimia. Kimia yang paling lumrah adalah kalsium oxalat, kalsium pospat dan yang kurang dikenali ialah asid uric, cystine dan magnesiam pospat ammonia.
Saiz batu karang ini ada yang halus seperti pasir dan boleh jadi sebesar bola golf. Kebanyakkan batu tumbuh membesar dalam ginjal, kemudian bergerak ke bawah ke dalam salura…

Tiga Bulan Sekali.....

Jarang sangat dapat ke Pasar malam tiga bulan sekali pun payah...entah kenapa hari ini teringat hendak ke pasar malam di hadapan Giant..sebenarnya hendak cari manik untuk jahit manik di baju kedai barangan jahitan berhampiran dengan Pasar Malam..
Sampai pasar malam dah jadi rambang mata tengok berbagai barangan di jual...kebetulan saya pergi berdua dengan cek abang sahaja...aleya tidur....jadi belek sana belek sini tak membeli sangat pun... tapi tu lah pasar malam ni besar sangat kami tak le jalan sampai kat dalam rasanya jalan selorong...lorong yg di hadapan je...lepas tu patah balik...
Sangat tertarik dengan senaskah tafsir al-Quran...legkap berserta CD dan sirah rasul...di dalam tafsir ada di sertaikan hadis sahih mengenai setiap ayat...sejarah ayat tersebut diturunkan dan doa yg boleh di amalkan mengenai ayat tersebut..harga rm 299.00 cuma tafsir tersebut dari universiti dakwah islam bandung mendapat kelulusan jabatan agama indonesia belum mendapat kelulusan dari jakim kerana untuk k…

Terbayang-bayang Seyumanmu

Image
Alhamdulilah setelah berkali-kali perancangan untuk bertemu tertunda akhirnya dengan izin Allah kami bertemu juga akhirnya....

Saya mula mengenali kak chaq (kak ummi)..di alam maya kira-kira hampir 2 tahun yang lalu sewaktu mula berblogger..kemudian kami semua antaranya (saya,kak chaq,mama ju, kak zie,ainhany dan yang lain2) menjadi geng blogger PDKM (perjalanan Di kota Mekah)..
samapai rumah kak cahq duk kata mengidam nak mai rumah ina sejak 2 tahun yang lalu....terima kasih kak chaq sudi menempuh perjalanan yang jauh  untuk sampai ke sini.

Kak chaq sekeluarga kecuali hanan(anak tunggal lelaki) tak ada kerana berada di darul Quran sampai kerumah saya dalam pukul 5.00 petang...kak chaq tumpang solat asar dahulu...saya apa lagi sibuk hidang menu petang tu....tak tahu memang tabiat semulajadi saya bila tetamu sampai saya suka tetamu menjamu selera dahulu kemudian baru santai2 bersembang baru lega hati...
saya sampaikan salam ucu ain buat kak chaq...

Rupanya kak chaq dah booking hotel si…