Skip to main content

Terbayang-bayang Seyumanmu

Alhamdulilah setelah berkali-kali perancangan untuk bertemu tertunda akhirnya dengan izin Allah kami bertemu juga akhirnya....

Saya mula mengenali kak chaq (kak ummi)..di alam maya kira-kira hampir 2 tahun yang lalu sewaktu mula berblogger..kemudian kami semua antaranya (saya,kak chaq,mama ju, kak zie,ainhany dan yang lain2) menjadi geng blogger PDKM (perjalanan Di kota Mekah)..
samapai rumah kak cahq duk kata mengidam nak mai rumah ina sejak 2 tahun yang lalu....terima kasih kak chaq sudi menempuh perjalanan yang jauh  untuk sampai ke sini.

Kak chaq sekeluarga kecuali hanan(anak tunggal lelaki) tak ada kerana berada di darul Quran sampai kerumah saya dalam pukul 5.00 petang...kak chaq tumpang solat asar dahulu...saya apa lagi sibuk hidang menu petang tu....tak tahu memang tabiat semulajadi saya bila tetamu sampai saya suka tetamu menjamu selera dahulu kemudian baru santai2 bersembang baru lega hati...
saya sampaikan salam ucu ain buat kak chaq...

Rupanya kak chaq dah booking hotel siap-siap dari sana ..hotel lead view dekat sangat dengan rumah saya jalan kaki pun sampai....oleh kerana kak chaq sekeluarga bermalam di hotel...kami call ajak kak chaq sekeluarga keluar makam malam....saya bawa kak chaq makan di CHEF NOODLES HOUSE..
lepas makan-makan hendak masuk dalam kereta pun sembang-sembang lagi rasa macam tak puas bersembang dengan kak chaq seperti masa mencemburui kita...
ingat nak bawa kak chaq sekeluarga jalan-jalan ke Lumut tapi kak chaq dan sumai dah keletihan....tak pa kak chaq jangan serik untuk datang lagi....
mohon maaf jika ada kekurangan layangan dari kami sekeluarga..dan saya akan sentiasa terbayang-bayangkan seyuman semanis kurma kak chaq...

Gambar blur sikit tak banyak gambar yang di ambil seronok bersembang...
Terima kasih kak chaq atas pemberiaan buku doa dan zikir...sangat-sangat menghagainya....

kak chaq sekeluarga sedang menjamu selera mee bandung muar masakan saya yang tidak berapa pandai masak ni...(kuah ceroi..minta maaf no)

hendak balik dah tapi bukan balik rumah balik ke hotel Lead View..

Malam bawa kak chaq sekeluarga kuar makan...


Me and kak chaq...seyuman semanis kurmamu kak chaq  membuat adinda terbayang2

Awni dan Aleya amboi seriusnya anak dara berdua ni..

Comments

  1. Assalam..

    Semoga ikatan ukhwah berpanjangan.

    p/s- nanti singgah blog saya ambik tag ye..

    ReplyDelete
  2. salam my sis, (credit to CL@PDKM)

    Alhamdulilah bertambah2 meriah meraikan tetamu noo. Ptutlah dgn senag hati chaq bagi tau dan layan sms ucu semlam..rupenya ade dinner ye..Pasni ucu pun nak chhoop otel tu laaa...hihii

    Mee jawa---hmm resepi anak jawa mesti sedap kan...gerenti habih!!! chaq mgg baik dan ucu ain pun senang sekali bersama chaq..satu family baik2 belako...mudahan kita ketemu lagi...

    terima kasih atas ukhuwah terjalin dan semuga chaq selamat sampai kg dan kak ina juga selamat bercuti....ucu masih dgn misi ....

    ReplyDelete
  3. @ozzy
    wlklsm ....
    amin...mudah2an bergitulah hendaknya..
    insyaallah nanti saya singgah yea trm ksh tag saya..

    ReplyDelete
  4. @ainhany
    wlklsm..ucu..

    alhamdulilah cuma riau je layanan kurang memuaskan...
    kak chaq duk bls sms masa tu dia duk bersanati2 kt bilik hotel kut..he..he..

    ucu mee jawa/mee bandung resepi ready made...akk bkn jawa kita kan org utara tu yg habaq kat kak chaq kalau sampai tgh hari kita makan nasi lauk gulai rempah giling...
    mudah2an jumpa lagi kak chaq kata nak mai lagi lain kali....
    ucu mai le sini pulak..

    ReplyDelete
  5. assalamualaikum Ina..

    terima kasih diatas layanan yg cukup istimewa buat kami sekeluarga...alhamdulillah kak chaq sungguh berpuas hati...sedap mee tu , sampai budak2 tu ckp , "sedap ler ummi mee cik Ina buat tu...

    InsyaAllah nnt kalau ada masa kami datang lagi ke sana...kita gi ke tempat yg telah dirancang tu yer...

    ReplyDelete
  6. dan terima kasih juga ole2 yg dititipkan , anak2 dara kecik tu sibuk dok menyusun ....

    ReplyDelete
  7. Assalam,

    Wah Ummi pun ada sini. Seronoknyer bertamu dan menjamu selera.

    ReplyDelete
  8. @Ummi Humaira
    waalaikummussalam kak chaq...

    alhamdulilah kalau macam tu...ada rezeki dan di izinkan allah insyaallah kita bertemu lagi semuga dpt berjalan2 seperti yg di rancangkan..

    btw....aleya duk sibuk baca buku doa yg akk beri tu sibuk dia mentelaah...

    ReplyDelete
  9. @ajwa
    wlklsm...

    pertama kali ummi mai sini ajwa...seronok meriah rasanya...anak2 kak chaq pun sopan santun je tak mcm mak cik dia ni riuh...he..he..

    ReplyDelete

Post a Comment

salam semua terima kasih sudi tinggalkan komen di sini semuga menambahkan lagi kemesraan ikatan ukhwah..

Popular posts from this blog

Bercuti di Bukit Tinggi

Assalamualaikum wbt... Syukur atas segala kurniaan Allah swt... Sekadar perkongsian cacatan percutian jika ada yang baik dari cacatan ini ambillah ibrah kebaikannya...jika yang buruk jadikan sebagai sempadan..
Mohon ampun dan maaf di atas sebarang kekhilafan yang datang dari kelemahan diri saya sendiri... Cuti sekolah baharu sahaja lepas...sebenarnya kami sekeluarga jarang dapat bercuti di waktu cuti persekolahan...cek abg selalu waktu cuti sekolah waktu itu juga di arah bertugas di luar daerah...
Alhamdulillah kali ini rezeki dapat bercuti di musim cuti sekolah.. Di sebab kan cuti cek abang yang asyik bertunda.. Tiba-tiba permohonan cuti cek abang di luluskan...  kami tidak tahu kemana hala tuju percutian kami kali ini.
cek abang akak kata tidak mengapa kita jalan sahaja lah...kemana2.. kami sekeluarga mengambil keputusan ke rumah anak yang sulung di Setia Alam...
kami tidur di rumah anak semalam...kebetulan menantu akak tunjuk gambarnya semasa berjalan2 ke Bukit Tinggi,Pahang....
a…

Mohon ampun dan maaf...

Kepada semua....
Di kesempatan ini saya ingin memohon ampun di maaf jika ada khilaf dan dosa saya terhadap semua....


mohon maaf jika ada tulisan-tulisan saya di blog ini ada menyinggung perasaan rakan2 blogger samaada yang lama ataupun yang baru...
Insyaallah Jumaat ini saya dan keluarga (bonda,anak sulung dan anak bongsu) akan berangkat ke tanah suci....doa kan perjalanan ibadah kami di permudahkan Allah hendaknya...


Rabbi yassir wala tu a'assir..


ya allah kami ingin dan akn menunaikan umrah
namun kami banyak dosa ya Allah..
dosa besar..dosa kecil, dosa yg kami ketahui
dan dosa yg tdk kami ketahui..
ya allah kau ampunilah kami
sesungguhnya kami manusia yg kerdil
lagi hina yg allah..

Ya allah bantulah kami..
Ajarilah kami..
Aku ingin pergi ke rumahmu semata-mata keranamu
Ya Allah..semata2 keranamu ya allah..

Ya Allah, aku mencari hati yang indah
Untuk ku serahkan kepada Mu
Tapi apakan daya
Hati yang ada…
Hati yang ini, masih tercela

Ya Allah, ajar aku untuk meminta yang terbaik dari Mu
Ilmu ku terbatas…

cacatan (episod akhir ) Umrah dan ziarah..

Assalamualaikum....

N3 kali ini adalah cacatan yang terakhir mengenai perjalanan kami menjadi tetamu Allah... 6hb april. (mlm)1012 sehingga 10 april (zohor) kami berada di madina al munawarah.. Mulai 10 april (mlm) .2012 sehingga 19 hb april.(selepas zohor) 2012.. kami berada di tanah suci mekkah al mukaramah..
...ibadah umrah di selang seli dengan ziarah..bermiqat di jaranah.,tanaim... Lawatan ke muzium, ladang unta,jabal rahmah, gua hira dan sebagainya...
alhamdulilah jemaah lelaki dapat bersolat jumaat di masjidil haram...sampai juga saat dan ketika terpaksa meninggalkan bumi mekah yang di cintai... kesayuan menyelubungi hati...di tambah 2,3 hari sebelum balik emak di serang asthma...alhamdulilah sehari sebelum pulang emak bertambah sihat dengan izin Allah yang mengkabulkan doa dari rakan-rakan jemaah yang lain...
Saat kaki melangkah untuk tawaf wida...saat melontarkan pandangan terakhir pada kaabah...saat membaca doa selepas tawaf wida...air mata berlinangan tanpa di sedari...
&quo…