Skip to main content

Gathering Santai

Assalamualaikum.....

Peracangan untuk bertemu dengan fb dan blogger MANJUNG/IPOH/PERAK.. akhirnya tarikh di pilih pada 9hb Julai.2011 iaitu sehari selepas ulangtahun kelahiran cek abang...walau di KL suasana tegang dan kelam kabut...tetapi kami di sini...alhamdulilah tenang dan gembira bertemu bersama..

Pagi itu saya agak sibuk menyiapkan kelengkapan cek abang yang akan bertugas luar ....pada pukul 10 pagi dan gathering pada pukul 3.00 petang...kami bawa pot luck masing-masing..

Mengikut perancangan diikutkan ramai  yang akan hadir...namun sebagai manusia kita hanya mampu merancang Allah juag yang menentukan..ramai pula yang terpaksa batalkan kehadiran di saat-saat akhir..
Apa pun walau tidap ramai yang hadir pertemuan tetap mesra dan meriah....kali ini kami bergader-gader bawa anak masing-masing..
dan pengalaman dan pendapat saya perjumpaan bawa bersama anak-anak dan keluarga jadi lebih meriah...saling bersilaturrahim antara satu sama lain...alhamdulilah..

saya dan aju antara yang terawal sampai kami bersembang berdua sambil layan kerenah aleya..hujan turun kelam kabut angkat barang ke tempat yang berbumbung...
selepas hujan berhenti baru rakan lain sampai..
Semuga pertemuan ini mengeratkan silaturrahim antara kami dan saling bantu membantu antara satu sama lain...

p/s:...terima kasih aju sudi ambil dan hantar akak....



Comments

  1. assalamualaikum Ina...

    wahhhhh bestnya bersantai di tepian pantai...kak chaq semalam ke PD jer....

    semoga ukhuwah berpanjangan.

    ReplyDelete
  2. as salam azlina...

    kat mana gathering tu?cantiknya pemandangan dilatari gunung di belakang tu. dah tu makanan pun sedap2 belaka.9/7 org KL ramai tak bergerak takut terjebak perhimpunan bersih (pada kak tambah kotor KL adalah),.

    ReplyDelete
  3. Aslkm azlina

    Wah seronoknya gader2.
    Mana tau lain masa kita berjumpa!

    ReplyDelete
  4. @Ummi Humaira
    waalaikummussalam kak chaq lama menyepi sejk blk dr manjung hari tu...
    PD pun best juga..
    mudah2an bergitulah hendaknya...

    ReplyDelete
  5. @Zie
    waalaikummussalam kak zie...

    gathering tu di adakan di pulau jadian MARINA ISLAND..lumut perak..memang cantik kak permandangan di situ...
    kiranya hari tu org2 KL tak kuar rmh le perintah berkurung...

    ReplyDelete
  6. @mama ju,
    wlklsm mama ju...

    alhamdulilah gembira sgt...mudah2an kita juga dpt bertemu suatu hr nanti..insyaallah..

    ReplyDelete

Post a Comment

salam semua terima kasih sudi tinggalkan komen di sini semuga menambahkan lagi kemesraan ikatan ukhwah..

Popular posts from this blog

Bercuti di Bukit Tinggi

Assalamualaikum wbt... Syukur atas segala kurniaan Allah swt... Sekadar perkongsian cacatan percutian jika ada yang baik dari cacatan ini ambillah ibrah kebaikannya...jika yang buruk jadikan sebagai sempadan..
Mohon ampun dan maaf di atas sebarang kekhilafan yang datang dari kelemahan diri saya sendiri... Cuti sekolah baharu sahaja lepas...sebenarnya kami sekeluarga jarang dapat bercuti di waktu cuti persekolahan...cek abg selalu waktu cuti sekolah waktu itu juga di arah bertugas di luar daerah...
Alhamdulillah kali ini rezeki dapat bercuti di musim cuti sekolah.. Di sebab kan cuti cek abang yang asyik bertunda.. Tiba-tiba permohonan cuti cek abang di luluskan...  kami tidak tahu kemana hala tuju percutian kami kali ini.
cek abang akak kata tidak mengapa kita jalan sahaja lah...kemana2.. kami sekeluarga mengambil keputusan ke rumah anak yang sulung di Setia Alam...
kami tidur di rumah anak semalam...kebetulan menantu akak tunjuk gambarnya semasa berjalan2 ke Bukit Tinggi,Pahang....
a…

Mohon ampun dan maaf...

Kepada semua....
Di kesempatan ini saya ingin memohon ampun di maaf jika ada khilaf dan dosa saya terhadap semua....


mohon maaf jika ada tulisan-tulisan saya di blog ini ada menyinggung perasaan rakan2 blogger samaada yang lama ataupun yang baru...
Insyaallah Jumaat ini saya dan keluarga (bonda,anak sulung dan anak bongsu) akan berangkat ke tanah suci....doa kan perjalanan ibadah kami di permudahkan Allah hendaknya...


Rabbi yassir wala tu a'assir..


ya allah kami ingin dan akn menunaikan umrah
namun kami banyak dosa ya Allah..
dosa besar..dosa kecil, dosa yg kami ketahui
dan dosa yg tdk kami ketahui..
ya allah kau ampunilah kami
sesungguhnya kami manusia yg kerdil
lagi hina yg allah..

Ya allah bantulah kami..
Ajarilah kami..
Aku ingin pergi ke rumahmu semata-mata keranamu
Ya Allah..semata2 keranamu ya allah..

Ya Allah, aku mencari hati yang indah
Untuk ku serahkan kepada Mu
Tapi apakan daya
Hati yang ada…
Hati yang ini, masih tercela

Ya Allah, ajar aku untuk meminta yang terbaik dari Mu
Ilmu ku terbatas…

Kenduri Tahlil,doa selamat dan kesyukuran..

Alahamdulilah ahad lepas dengan izin Allah kami dapat mengadakan majlis kenduri Tahlil,doa selamat dan kesyukuran...walaupun ada perubahan di saat-saat akhir oleh jemaah surau..asalnya bacaan yassin dan doa akan di adakan selepas isyak...jadi beberapa hari sebelum hari kenduri saya telah menjemput jiran-jiran,saudara mara dan sahabat handai pada waktu selepas solat isyak menghampiri lewat petang imam surau mengatakan ada pertukaran waktu ahli jemaah surau hanya berkelapangan untuk kenduri tahlil selepas solat maghrib...

BACAAN TAHLIL DAN DOA DI ADAKAN DI DALAM RUMAH OLEH KAUM LELAKI..



SETELAH SELESAI TAHLIL DAN DOA..KAUM LELAKI BERSOLAT JEMAAH DI LUAR RUMAH..
TERHARU DEANGAN JIRAN YG HUJUNG SEKALI DUDUK DI DEPAN PINTU BELUM SEMBUH SEPENUHNYA SELEPAS OPERATION KAKI (KENCING MANIS)...TETAP HADIRKAN DIRI....DATANG DENGAN DI BANTU BERJALAN...SYUKRAN YA ALLAH..

KAUM IBU MASUK KE DALAM PULA UNTUK MENJAMU SELERA..

Kami hanya bertawakal...tak kisah berapa orang yang hadir untuk majlis bacaan …