Skip to main content

Gathering Santai

Assalamualaikum.....

Peracangan untuk bertemu dengan fb dan blogger MANJUNG/IPOH/PERAK.. akhirnya tarikh di pilih pada 9hb Julai.2011 iaitu sehari selepas ulangtahun kelahiran cek abang...walau di KL suasana tegang dan kelam kabut...tetapi kami di sini...alhamdulilah tenang dan gembira bertemu bersama..

Pagi itu saya agak sibuk menyiapkan kelengkapan cek abang yang akan bertugas luar ....pada pukul 10 pagi dan gathering pada pukul 3.00 petang...kami bawa pot luck masing-masing..

Mengikut perancangan diikutkan ramai  yang akan hadir...namun sebagai manusia kita hanya mampu merancang Allah juag yang menentukan..ramai pula yang terpaksa batalkan kehadiran di saat-saat akhir..
Apa pun walau tidap ramai yang hadir pertemuan tetap mesra dan meriah....kali ini kami bergader-gader bawa anak masing-masing..
dan pengalaman dan pendapat saya perjumpaan bawa bersama anak-anak dan keluarga jadi lebih meriah...saling bersilaturrahim antara satu sama lain...alhamdulilah..

saya dan aju antara yang terawal sampai kami bersembang berdua sambil layan kerenah aleya..hujan turun kelam kabut angkat barang ke tempat yang berbumbung...
selepas hujan berhenti baru rakan lain sampai..
Semuga pertemuan ini mengeratkan silaturrahim antara kami dan saling bantu membantu antara satu sama lain...

p/s:...terima kasih aju sudi ambil dan hantar akak....



Comments

  1. assalamualaikum Ina...

    wahhhhh bestnya bersantai di tepian pantai...kak chaq semalam ke PD jer....

    semoga ukhuwah berpanjangan.

    ReplyDelete
  2. as salam azlina...

    kat mana gathering tu?cantiknya pemandangan dilatari gunung di belakang tu. dah tu makanan pun sedap2 belaka.9/7 org KL ramai tak bergerak takut terjebak perhimpunan bersih (pada kak tambah kotor KL adalah),.

    ReplyDelete
  3. Aslkm azlina

    Wah seronoknya gader2.
    Mana tau lain masa kita berjumpa!

    ReplyDelete
  4. @Ummi Humaira
    waalaikummussalam kak chaq lama menyepi sejk blk dr manjung hari tu...
    PD pun best juga..
    mudah2an bergitulah hendaknya...

    ReplyDelete
  5. @Zie
    waalaikummussalam kak zie...

    gathering tu di adakan di pulau jadian MARINA ISLAND..lumut perak..memang cantik kak permandangan di situ...
    kiranya hari tu org2 KL tak kuar rmh le perintah berkurung...

    ReplyDelete
  6. @mama ju,
    wlklsm mama ju...

    alhamdulilah gembira sgt...mudah2an kita juga dpt bertemu suatu hr nanti..insyaallah..

    ReplyDelete

Post a Comment

salam semua terima kasih sudi tinggalkan komen di sini semuga menambahkan lagi kemesraan ikatan ukhwah..

Popular posts from this blog

Bercuti di Bukit Tinggi

Assalamualaikum wbt... Syukur atas segala kurniaan Allah swt... Sekadar perkongsian cacatan percutian jika ada yang baik dari cacatan ini ambillah ibrah kebaikannya...jika yang buruk jadikan sebagai sempadan..
Mohon ampun dan maaf di atas sebarang kekhilafan yang datang dari kelemahan diri saya sendiri... Cuti sekolah baharu sahaja lepas...sebenarnya kami sekeluarga jarang dapat bercuti di waktu cuti persekolahan...cek abg selalu waktu cuti sekolah waktu itu juga di arah bertugas di luar daerah...
Alhamdulillah kali ini rezeki dapat bercuti di musim cuti sekolah.. Di sebab kan cuti cek abang yang asyik bertunda.. Tiba-tiba permohonan cuti cek abang di luluskan...  kami tidak tahu kemana hala tuju percutian kami kali ini.
cek abang akak kata tidak mengapa kita jalan sahaja lah...kemana2.. kami sekeluarga mengambil keputusan ke rumah anak yang sulung di Setia Alam...
kami tidur di rumah anak semalam...kebetulan menantu akak tunjuk gambarnya semasa berjalan2 ke Bukit Tinggi,Pahang....
a…

Mohon ampun dan maaf...

Kepada semua....
Di kesempatan ini saya ingin memohon ampun di maaf jika ada khilaf dan dosa saya terhadap semua....


mohon maaf jika ada tulisan-tulisan saya di blog ini ada menyinggung perasaan rakan2 blogger samaada yang lama ataupun yang baru...
Insyaallah Jumaat ini saya dan keluarga (bonda,anak sulung dan anak bongsu) akan berangkat ke tanah suci....doa kan perjalanan ibadah kami di permudahkan Allah hendaknya...


Rabbi yassir wala tu a'assir..


ya allah kami ingin dan akn menunaikan umrah
namun kami banyak dosa ya Allah..
dosa besar..dosa kecil, dosa yg kami ketahui
dan dosa yg tdk kami ketahui..
ya allah kau ampunilah kami
sesungguhnya kami manusia yg kerdil
lagi hina yg allah..

Ya allah bantulah kami..
Ajarilah kami..
Aku ingin pergi ke rumahmu semata-mata keranamu
Ya Allah..semata2 keranamu ya allah..

Ya Allah, aku mencari hati yang indah
Untuk ku serahkan kepada Mu
Tapi apakan daya
Hati yang ada…
Hati yang ini, masih tercela

Ya Allah, ajar aku untuk meminta yang terbaik dari Mu
Ilmu ku terbatas…

cacatan (episod akhir ) Umrah dan ziarah..

Assalamualaikum....

N3 kali ini adalah cacatan yang terakhir mengenai perjalanan kami menjadi tetamu Allah... 6hb april. (mlm)1012 sehingga 10 april (zohor) kami berada di madina al munawarah.. Mulai 10 april (mlm) .2012 sehingga 19 hb april.(selepas zohor) 2012.. kami berada di tanah suci mekkah al mukaramah..
...ibadah umrah di selang seli dengan ziarah..bermiqat di jaranah.,tanaim... Lawatan ke muzium, ladang unta,jabal rahmah, gua hira dan sebagainya...
alhamdulilah jemaah lelaki dapat bersolat jumaat di masjidil haram...sampai juga saat dan ketika terpaksa meninggalkan bumi mekah yang di cintai... kesayuan menyelubungi hati...di tambah 2,3 hari sebelum balik emak di serang asthma...alhamdulilah sehari sebelum pulang emak bertambah sihat dengan izin Allah yang mengkabulkan doa dari rakan-rakan jemaah yang lain...
Saat kaki melangkah untuk tawaf wida...saat melontarkan pandangan terakhir pada kaabah...saat membaca doa selepas tawaf wida...air mata berlinangan tanpa di sedari...
&quo…