Skip to main content

sambungan cerita semalam

kali ini  Biarlah gambar yang bercerita....

Inilah keluarga besar cek abang 9 adik beradik semua ada cuma seorang adik sahaja tak dapat balik tetapi anak-anak dan isterinya ada bersama...


9 orang ada beradik abang bersama keluarga masing-masing adik yg keempat sahaja yang tiada kerana bertugas di hari raya..

ayah dan ibu mertua bersama 8 dari 9 orang anak-anaknya..


ibu dan ayah mertua bersama kesembilan-bilan orang menantunya...


ibu dan ayah mertua bersama 33 orang cucu-cucunya..

Comments

  1. besarnya keluarga mertua akak...mesti riuh rumah kan

    ReplyDelete
  2. wah...sesi bergambar ya...simpan dlm blog..esok cucu leh tgk :)

    http://batulesung.blogspot.com/2011/09/skypark.html

    ReplyDelete
  3. @Lina
    memang riuh..bila tido malam sampai ke dapur le kalau semua ada...tapi adik2 abang kebanyakan ada yg rmh mertua mereka dekat2 je hanya cek abang dan seorang adiknya dapat org jauh(akk di kuala selangor dan 2 org adik ceka bang isterinya seorg org pahang,seorg lagi melaka) yang lain dpt pasangan org muar juga..

    ReplyDelete
  4. @CT
    btl tu ct pernah terjadi laptop rosak gamabr penting hilang nsb baik ada tersimpan di blog dan fb

    ReplyDelete
  5. salam kak ina,

    Syukur..
    Inilah contoh keluarga bahagia dan seiya sekata...tema warna pun tak berbeza...Semuga warna warni aidil fitri ini akan terus terakam dan mnjadi memory terindah selamanya..

    agaknya menantu pilihan mertua sapa yer??leeya tolong jawap bagi pihak boleh??? hihii

    ReplyDelete
  6. salam K.Ina...selamat hari raya,maaf zahir & batin.
    Bestnya dpt brgambar bersama family camni..ramai tuh!.mesti meriahkan....

    ReplyDelete
  7. Salam aidilfitri
    wah bestnya.. bukan senang nak atur sesi bergambar camni.. semua kena spoting - dengan 3 tone color.
    Abe saya punya 13 adik beradik - he3, sbb tu dpt rasa keadaannya bila berkumpul semua - sapa lambat book tempat peraduan, tido depan dapur jawabnya.

    ReplyDelete
  8. @Ina

    Lupa nak buat ucapan raya..hehehe

    "Selamat Hari Raya Aidilfitri maaf zahir Batin"

    ReplyDelete
  9. @ainhany
    wlklsm ucu...

    alhamdulilah..tema utk keluarga abg dh beri cklat or gold..

    Psst ucu menantu pilihan tak tahu le siapa gamaknya tapi rasanya mak/ayah mertua sayang anak dan memantu sama rata...
    cuma antara cucu leya seorang dpt gelaran puteri dr atok dia itu pun sebab masa kecil2 mama/ibu dia suka pakaikan aleya gaun cinderlela dan hairband flower..

    ReplyDelete
  10. @♥♥azatiesayang ♥♥
    wlklsm...atie..
    selamay hr raya maaf zahir dan batin..
    alhamdulilah atie seronok dpt berkumpul ramai2..

    ReplyDelete
  11. @Syimama
    slm adilfitri utk syimama juga..
    alhamdulilah....
    btl tu syimama bila mlm semua sbk booking tmpt tido awal2 siapa lambat tido kt dapur...
    tapi kami..keluarga kak long tetap tido dlm bilk pasal ramai yg tak suka tido dlm bilik kata panas tapi kena le berihimpit sebilik 5,6 org...
    wlpun bergitu kegembiraan tetap jelas di hati..

    ReplyDelete
  12. @Ina
    selamat hr raya utk ina juga mohon maaf zahir dan batin dr akk..

    ReplyDelete
  13. Aslkm

    Moga kalian semua bahagia.
    Seronok dpt berkumpul bersama kan.
    Wah pakatlah baju tu je. bagus2...

    ReplyDelete

Post a Comment

salam semua terima kasih sudi tinggalkan komen di sini semuga menambahkan lagi kemesraan ikatan ukhwah..

Popular posts from this blog

Bercuti di Bukit Tinggi

Assalamualaikum wbt... Syukur atas segala kurniaan Allah swt... Sekadar perkongsian cacatan percutian jika ada yang baik dari cacatan ini ambillah ibrah kebaikannya...jika yang buruk jadikan sebagai sempadan..
Mohon ampun dan maaf di atas sebarang kekhilafan yang datang dari kelemahan diri saya sendiri... Cuti sekolah baharu sahaja lepas...sebenarnya kami sekeluarga jarang dapat bercuti di waktu cuti persekolahan...cek abg selalu waktu cuti sekolah waktu itu juga di arah bertugas di luar daerah...
Alhamdulillah kali ini rezeki dapat bercuti di musim cuti sekolah.. Di sebab kan cuti cek abang yang asyik bertunda.. Tiba-tiba permohonan cuti cek abang di luluskan...  kami tidak tahu kemana hala tuju percutian kami kali ini.
cek abang akak kata tidak mengapa kita jalan sahaja lah...kemana2.. kami sekeluarga mengambil keputusan ke rumah anak yang sulung di Setia Alam...
kami tidur di rumah anak semalam...kebetulan menantu akak tunjuk gambarnya semasa berjalan2 ke Bukit Tinggi,Pahang....
a…

Mohon ampun dan maaf...

Kepada semua....
Di kesempatan ini saya ingin memohon ampun di maaf jika ada khilaf dan dosa saya terhadap semua....


mohon maaf jika ada tulisan-tulisan saya di blog ini ada menyinggung perasaan rakan2 blogger samaada yang lama ataupun yang baru...
Insyaallah Jumaat ini saya dan keluarga (bonda,anak sulung dan anak bongsu) akan berangkat ke tanah suci....doa kan perjalanan ibadah kami di permudahkan Allah hendaknya...


Rabbi yassir wala tu a'assir..


ya allah kami ingin dan akn menunaikan umrah
namun kami banyak dosa ya Allah..
dosa besar..dosa kecil, dosa yg kami ketahui
dan dosa yg tdk kami ketahui..
ya allah kau ampunilah kami
sesungguhnya kami manusia yg kerdil
lagi hina yg allah..

Ya allah bantulah kami..
Ajarilah kami..
Aku ingin pergi ke rumahmu semata-mata keranamu
Ya Allah..semata2 keranamu ya allah..

Ya Allah, aku mencari hati yang indah
Untuk ku serahkan kepada Mu
Tapi apakan daya
Hati yang ada…
Hati yang ini, masih tercela

Ya Allah, ajar aku untuk meminta yang terbaik dari Mu
Ilmu ku terbatas…

Kenduri Tahlil,doa selamat dan kesyukuran..

Alahamdulilah ahad lepas dengan izin Allah kami dapat mengadakan majlis kenduri Tahlil,doa selamat dan kesyukuran...walaupun ada perubahan di saat-saat akhir oleh jemaah surau..asalnya bacaan yassin dan doa akan di adakan selepas isyak...jadi beberapa hari sebelum hari kenduri saya telah menjemput jiran-jiran,saudara mara dan sahabat handai pada waktu selepas solat isyak menghampiri lewat petang imam surau mengatakan ada pertukaran waktu ahli jemaah surau hanya berkelapangan untuk kenduri tahlil selepas solat maghrib...

BACAAN TAHLIL DAN DOA DI ADAKAN DI DALAM RUMAH OLEH KAUM LELAKI..



SETELAH SELESAI TAHLIL DAN DOA..KAUM LELAKI BERSOLAT JEMAAH DI LUAR RUMAH..
TERHARU DEANGAN JIRAN YG HUJUNG SEKALI DUDUK DI DEPAN PINTU BELUM SEMBUH SEPENUHNYA SELEPAS OPERATION KAKI (KENCING MANIS)...TETAP HADIRKAN DIRI....DATANG DENGAN DI BANTU BERJALAN...SYUKRAN YA ALLAH..

KAUM IBU MASUK KE DALAM PULA UNTUK MENJAMU SELERA..

Kami hanya bertawakal...tak kisah berapa orang yang hadir untuk majlis bacaan …