Skip to main content

Pemidang/Bidai...

Assalamualaikum semua...

Kali ini saya hendak bercerita pasal deko pula..kalau ada yang masih ingat dahulu cek abang ada buat pemidang/bidai yang asalnya hendak di letakkan di ruang dapur memisahkan tempat memasak dan singki kabinet dapur macam pisahkan dapur basah dan dapur kering..kononlah sebenarnya bukan layak pun untuk dapur basah atau kering kerana bila membasuh pinggan tetap menggunakan singki yang sama...

Setelah bidai 4 pintu tersebut siap saya pun meminta kak ani lukiskan FA di sebabkan hasil lukisan kak ani tersangat cantik tak jadi le hendak di letakkan di dapur saya letakkan di ruang tamu berhampiran dengan meja lappy saya..

Jadinya di dapur masih tiada bidai penutup...baru-baru ini sejak selepas saya mengajar di bakat ramai pula tetamu yang bertandang kekadang sewaktu saya sedang memasak...dan kebanyakan tetamu memang gemar melawat hingga ke dapur...jadi segan juga le bila waktu memasak ruang dapur yg sedang bersepah itu di lawat...

cek abang dengan rela hati dan rajinnya membuat lagi satu bidai....tapi yg ini simple dan bentuk lain sikit...dan hanya buat bidai 3 pintu sahaja...sesuai le dengan ruang dapur yang kecil..

Bidai baru di cat dengan lapisan pertama...saya minta cek abang potongkan di bahagian tengah sebelah atas bidai..

Bidai telah siap sepenuhnya di pasangkan net nyamuk/net almari lauk di sebelah atas yang berlubang...
tapi belum make-up lagi....saya ingat saya hendak jahitkan langsir dan pasang di tempat yang di pasang net dan bahagian bawah yang kosong saya ingat nak buat tissu decaupage...
ok insyaallah nanti tunggu hasil make-overnya nanti. 

Comments

  1. Salam kak ina....

    lama tak mengomen kat blog akak..cantik2 hasil kerja akak dan abang...berminat tak bukak show room di kl....

    ReplyDelete
  2. @shami2
    Wlklsm Shami2

    terima kasih sudi singgah ziarah akk kt sini dan tgglkan komen..
    dulu masa ada masa lapang selalu juga hantar barang hasil tangan abang ke KL..
    sekarang ni hendak ambil tempahan pun x sempat dik..
    trm ksh sudi jemput akk buat show room kat KL tapi rasanya kami tak layak kut dengan hasil seadanya ini..

    ReplyDelete
  3. salam kak,tringin nk tgok gmbaq bidai yg d fa tu.akak tnjuk la.mesti cntik sgt kan?

    ReplyDelete
  4. @intan cottage
    wlksm intan..
    rasanya akk dah letak dulu..tapi x pa nanti bila bidai ni siap make over akk letakkan sama gambar bidai yg di FA oleh kak ani yea..

    ReplyDelete
  5. assalamualaikum akak..cantiknya....dil teringin nak macam ni..agak2 kalau dil balik m'sia nanti,akk buat satu untuk dil boleh?dil beli dengan akak..tapi x taulah bila dil balik..dil juga berkenan sangat dengan tempat telur..huhuhu...

    ReplyDelete
  6. @ummi_khalish
    Waalaikummussalam dil..

    alhamdulilah dan terima kasih kerana suka dengan hasil kerja kami yang tidak seberapa ini..
    Insyaallah panjang umur murah rezeki kami akan cuba buatkan..

    ReplyDelete
  7. waaa lawa lar...tak sabar nak tegok hasilnyerr..

    ReplyDelete
  8. @azleen
    trm ksh dik insyaallah tak lama lagi siap le..

    ReplyDelete

Post a Comment

salam semua terima kasih sudi tinggalkan komen di sini semuga menambahkan lagi kemesraan ikatan ukhwah..

Popular posts from this blog

Bercuti di Bukit Tinggi

Assalamualaikum wbt... Syukur atas segala kurniaan Allah swt... Sekadar perkongsian cacatan percutian jika ada yang baik dari cacatan ini ambillah ibrah kebaikannya...jika yang buruk jadikan sebagai sempadan..
Mohon ampun dan maaf di atas sebarang kekhilafan yang datang dari kelemahan diri saya sendiri... Cuti sekolah baharu sahaja lepas...sebenarnya kami sekeluarga jarang dapat bercuti di waktu cuti persekolahan...cek abg selalu waktu cuti sekolah waktu itu juga di arah bertugas di luar daerah...
Alhamdulillah kali ini rezeki dapat bercuti di musim cuti sekolah.. Di sebab kan cuti cek abang yang asyik bertunda.. Tiba-tiba permohonan cuti cek abang di luluskan...  kami tidak tahu kemana hala tuju percutian kami kali ini.
cek abang akak kata tidak mengapa kita jalan sahaja lah...kemana2.. kami sekeluarga mengambil keputusan ke rumah anak yang sulung di Setia Alam...
kami tidur di rumah anak semalam...kebetulan menantu akak tunjuk gambarnya semasa berjalan2 ke Bukit Tinggi,Pahang....
a…

Mohon ampun dan maaf...

Kepada semua....
Di kesempatan ini saya ingin memohon ampun di maaf jika ada khilaf dan dosa saya terhadap semua....


mohon maaf jika ada tulisan-tulisan saya di blog ini ada menyinggung perasaan rakan2 blogger samaada yang lama ataupun yang baru...
Insyaallah Jumaat ini saya dan keluarga (bonda,anak sulung dan anak bongsu) akan berangkat ke tanah suci....doa kan perjalanan ibadah kami di permudahkan Allah hendaknya...


Rabbi yassir wala tu a'assir..


ya allah kami ingin dan akn menunaikan umrah
namun kami banyak dosa ya Allah..
dosa besar..dosa kecil, dosa yg kami ketahui
dan dosa yg tdk kami ketahui..
ya allah kau ampunilah kami
sesungguhnya kami manusia yg kerdil
lagi hina yg allah..

Ya allah bantulah kami..
Ajarilah kami..
Aku ingin pergi ke rumahmu semata-mata keranamu
Ya Allah..semata2 keranamu ya allah..

Ya Allah, aku mencari hati yang indah
Untuk ku serahkan kepada Mu
Tapi apakan daya
Hati yang ada…
Hati yang ini, masih tercela

Ya Allah, ajar aku untuk meminta yang terbaik dari Mu
Ilmu ku terbatas…

Kenduri Tahlil,doa selamat dan kesyukuran..

Alahamdulilah ahad lepas dengan izin Allah kami dapat mengadakan majlis kenduri Tahlil,doa selamat dan kesyukuran...walaupun ada perubahan di saat-saat akhir oleh jemaah surau..asalnya bacaan yassin dan doa akan di adakan selepas isyak...jadi beberapa hari sebelum hari kenduri saya telah menjemput jiran-jiran,saudara mara dan sahabat handai pada waktu selepas solat isyak menghampiri lewat petang imam surau mengatakan ada pertukaran waktu ahli jemaah surau hanya berkelapangan untuk kenduri tahlil selepas solat maghrib...

BACAAN TAHLIL DAN DOA DI ADAKAN DI DALAM RUMAH OLEH KAUM LELAKI..



SETELAH SELESAI TAHLIL DAN DOA..KAUM LELAKI BERSOLAT JEMAAH DI LUAR RUMAH..
TERHARU DEANGAN JIRAN YG HUJUNG SEKALI DUDUK DI DEPAN PINTU BELUM SEMBUH SEPENUHNYA SELEPAS OPERATION KAKI (KENCING MANIS)...TETAP HADIRKAN DIRI....DATANG DENGAN DI BANTU BERJALAN...SYUKRAN YA ALLAH..

KAUM IBU MASUK KE DALAM PULA UNTUK MENJAMU SELERA..

Kami hanya bertawakal...tak kisah berapa orang yang hadir untuk majlis bacaan …