Skip to main content

Ibadah korban...

Assalamualaikum....

Di doakan agar semua berada dalam rahmat dan kasih sayang Allah selalu hendaknya.....
Hari raya korban tahun ini saya berhari raya bersama keluarga sahaja di taratak kami...tidak pulang ke kampung kerana anak pun sudah semakin hampir dengan peperiksaan...

Di sebabkan cek abang AJK surau ..mesyuarat telah di adakan sebelum hari raya korban untuk agihan tugas..tahun ini kawasan taman kami melakukan korban 4 ekor lembu dan 2 ekor kambing...
walaupun dalam keadaaan hujan ibadah korban tetap di lakukan...alhamdulilah semuanya selesai dengan sempurna...

selepas solat maghrib saya menerima berita di bahawa rakan sekelas kami sewaktu bersekolah dulu telah pergi untuk selama-lamanya menyahut panggilan illahi ....Inalilahiwainailahirojiiun.....(sebenarnya kami semua baru bertemu kembali di FB awal januari yang lalu...dan kakak2 senior telah pun menubuhkan satu Group untuk EX-STUDENT SAB KL,sek aminuddin baki kl)...
di situ kami mengetahui segala info terkini...
semuga roh Aruah sahabat kami (rakan sekelas) Abdul aziz omar di tempatkan bersama para solihin...AL-FATIHAH.

Dan agak menyedihkan lagi hari isnin yang lalu adik bongsu saya pula di tahan di hospital tawakal kerana menghidapi demam panas yang tinggi dan tekanan darah yang rendah...asalnya di letakkan di wad HD ICU..alhamdulilah semalam telah di pindahkan di wad biasa....


Saya berdoa semuga di berikan Allah kesembuhan untuk adik bongsu saya

Comments

  1. Smoga adik ina cpt sembuh....salam aidil adha dr kami sekeluarga.

    ReplyDelete
  2. @Ibuhani
    trm ksh kak hani..alhamdulilah dh beransur sembuh tinggal selesema je lagi ni..

    ReplyDelete
  3. Takziah buat Azlina dan keluarga arwah.. semoga Allah merahmati roh arwah. Untuk adik Azlina, semoga cepat sembuh.

    ReplyDelete
  4. salam kak ina,

    mudaHAN adik akak dah beransur sembuh dan sihat..

    ucu mhn maaf..zahir bathin...walaupun raya dah berakhir...kekadang sempat singgah bertandang, sesekali sibuk mnghalang...inilah lumrah namanya kehidupan..terima kasaih dan jgn sedih2 lagi..Kita semua milik ALLAH .

    ReplyDelete

Post a Comment

salam semua terima kasih sudi tinggalkan komen di sini semuga menambahkan lagi kemesraan ikatan ukhwah..

Popular posts from this blog

Bercuti di Bukit Tinggi

Assalamualaikum wbt... Syukur atas segala kurniaan Allah swt... Sekadar perkongsian cacatan percutian jika ada yang baik dari cacatan ini ambillah ibrah kebaikannya...jika yang buruk jadikan sebagai sempadan..
Mohon ampun dan maaf di atas sebarang kekhilafan yang datang dari kelemahan diri saya sendiri... Cuti sekolah baharu sahaja lepas...sebenarnya kami sekeluarga jarang dapat bercuti di waktu cuti persekolahan...cek abg selalu waktu cuti sekolah waktu itu juga di arah bertugas di luar daerah...
Alhamdulillah kali ini rezeki dapat bercuti di musim cuti sekolah.. Di sebab kan cuti cek abang yang asyik bertunda.. Tiba-tiba permohonan cuti cek abang di luluskan...  kami tidak tahu kemana hala tuju percutian kami kali ini.
cek abang akak kata tidak mengapa kita jalan sahaja lah...kemana2.. kami sekeluarga mengambil keputusan ke rumah anak yang sulung di Setia Alam...
kami tidur di rumah anak semalam...kebetulan menantu akak tunjuk gambarnya semasa berjalan2 ke Bukit Tinggi,Pahang....
a…

Mohon ampun dan maaf...

Kepada semua....
Di kesempatan ini saya ingin memohon ampun di maaf jika ada khilaf dan dosa saya terhadap semua....


mohon maaf jika ada tulisan-tulisan saya di blog ini ada menyinggung perasaan rakan2 blogger samaada yang lama ataupun yang baru...
Insyaallah Jumaat ini saya dan keluarga (bonda,anak sulung dan anak bongsu) akan berangkat ke tanah suci....doa kan perjalanan ibadah kami di permudahkan Allah hendaknya...


Rabbi yassir wala tu a'assir..


ya allah kami ingin dan akn menunaikan umrah
namun kami banyak dosa ya Allah..
dosa besar..dosa kecil, dosa yg kami ketahui
dan dosa yg tdk kami ketahui..
ya allah kau ampunilah kami
sesungguhnya kami manusia yg kerdil
lagi hina yg allah..

Ya allah bantulah kami..
Ajarilah kami..
Aku ingin pergi ke rumahmu semata-mata keranamu
Ya Allah..semata2 keranamu ya allah..

Ya Allah, aku mencari hati yang indah
Untuk ku serahkan kepada Mu
Tapi apakan daya
Hati yang ada…
Hati yang ini, masih tercela

Ya Allah, ajar aku untuk meminta yang terbaik dari Mu
Ilmu ku terbatas…

cacatan (episod akhir ) Umrah dan ziarah..

Assalamualaikum....

N3 kali ini adalah cacatan yang terakhir mengenai perjalanan kami menjadi tetamu Allah... 6hb april. (mlm)1012 sehingga 10 april (zohor) kami berada di madina al munawarah.. Mulai 10 april (mlm) .2012 sehingga 19 hb april.(selepas zohor) 2012.. kami berada di tanah suci mekkah al mukaramah..
...ibadah umrah di selang seli dengan ziarah..bermiqat di jaranah.,tanaim... Lawatan ke muzium, ladang unta,jabal rahmah, gua hira dan sebagainya...
alhamdulilah jemaah lelaki dapat bersolat jumaat di masjidil haram...sampai juga saat dan ketika terpaksa meninggalkan bumi mekah yang di cintai... kesayuan menyelubungi hati...di tambah 2,3 hari sebelum balik emak di serang asthma...alhamdulilah sehari sebelum pulang emak bertambah sihat dengan izin Allah yang mengkabulkan doa dari rakan-rakan jemaah yang lain...
Saat kaki melangkah untuk tawaf wida...saat melontarkan pandangan terakhir pada kaabah...saat membaca doa selepas tawaf wida...air mata berlinangan tanpa di sedari...
&quo…