Nur 'Aleya Addina....nak masuk tahun satu...

Assalamualaikum semua.....semuga di rahmati Allah selalu hendaknya...

Tahun depan 2012 Insyaallah Aleya akan masuk tahun satu...
saya sudah pun membelikan kasut sekolah untuk aleya kerana kaki aleya kecil jadi kena beli awal-awal semasa saya beli pun saiz yg paling kecil sekali sudah habis tinggal yang display je...(saiz yg paling kecil pun masih longgar buat aleya)
Baju pula...kena jahit sendiri le nampaknya sebab tak ada baju kurung untuk saiz badan leya ....saiz seragam yang paling kecil pun baju kurungnya sahaja dah panjang bawah sampai hampir tak nampak kain kalau pakai.....
fikirkan sekolah agama mana pula untuk di hantar....kawasan perumahan sudah terlalu ramai penduduk sekolah agama kerajaan banyak yang sudah penuh....
.hati saya yang berdebar boleh ke aleya ni....
rasanya sejak 2,3 tahun yang lepas kalau tidak silap saya ada ujian IQ untuk pelajar tahun satu...
saya tak ada pengalaman sebab masa abang-abang aleya dulu tak ada ujian IQ ni...

adakah sesiapa yang tahu dan sudi berkongsi apa kah bentuk soalan yang di beri untuk ujian IQ ni....hendak melatih ke tandas sekolah pun satu hal juga dan ke kantin sekolah....
badan kecil macam aleya ni sah-sah dah kena tolak ke belakang...

Semuga segalanya di permudahkan Allah nanti...harap2 ada yang sudi berkongsi info dengan saya..

Comments

  1. Salam K.Ina...comelnya Aleya.Semoga dia dpt menyesuaikn dirinya dgn kawan2 baru ditahun depan.Mmg klu saiz kecik ni..payah nk cari,pastinya kasut larrrr

    ReplyDelete
  2. Semoga menjadi anak yang bijak, rajin & cemerlang

    ReplyDelete
  3. semoga terus cemerlang - mendidik anak hari ni makin mencabar...

    ReplyDelete
  4. kejap je masa kan..tup2 dah darjah satu..tup..tup dah sek men..bujang, kawin..masyallahhhh..

    ReplyDelete
  5. salam kak ina,

    insyaAALLAH anakanda aleya hanya fizikalnya kecik tapi minda dan semngatnya keteguh gunung uhud.Ibu Ina x risau..hari esok, pasti aleya bisa melakukan segalanya sendiri dan ibu tak perlu resah gulana lagi..Ujian IQ pun hanya untuk menentukan kelas dan tahap ilmunya..jadi kita jujur degn kemampuannya..kekurangannya diperbaikai kelebihannya di gilap lagi.

    Apapun tahniah dan beruntunglah..akak dapat buat sendiri persiapan sekolah siputeri bungsu ni.lepas nie sunyilah seketika kat rumah..selamt berhujung minggu..

    ReplyDelete
  6. Besar dah Aleya.....smoga rajin belajar ye....

    ReplyDelete
  7. @♥♥azatiesayang ♥♥
    waalaikummussalam dik....
    alhamdulilah dlm payah dapat juga cari kasut aleya...

    ReplyDelete
  8. @ozzy
    trm ksh ozzy mudah2an bergitulah hendaknya...amin..

    ReplyDelete
  9. @Yan
    yea yan detik dan masa berlalu bergitu pantas....akhirnya panjang umur murah rezeki tinggal kembali berdua suami isteri..

    ReplyDelete
  10. @ainhany
    waalaikummussalam ucu....

    terima kasih semuga segala doa darimu di makbulakan Allah...
    ucu mana alamatnya kak duk tggu sms dari mu...

    ReplyDelete
  11. @Ibuhani
    trm ksh kak mudah2an bergitulah hendaknya...

    ReplyDelete

Post a Comment

salam semua terima kasih sudi tinggalkan komen di sini semuga menambahkan lagi kemesraan ikatan ukhwah..

Popular posts from this blog

Bercuti di Bukit Tinggi

cacatan (episod akhir ) Umrah dan ziarah..

Jumaat Terakhir