Rabbi Yaasir Wala tu aasir

Dimulakan dengan lafaz bismillah...{syukur ke hadrat illahi kerana di beri keizinannya untuk menghirup udaranya dan menulis lagi hari ini..}

Kepada pembaca blog saya yang masih ingat dahulu saya ada menceritakan tentang darah gemuruh saya bila memandu kereta...http://azlinadeco.blogspot.com/2011/04/darah-gemuruh.html?showComment=1326769218520#comment-c3034002545357201573..
pengang sahaja stering kereta saya akan takut dan berpeluh-peluh...jantung berdegup kencang...alhamdulilah dengan keizinan Allah saya dapat hilangkan sedikit demi sedikit rasa takut dan darah gemuruh tersebut...

Terima ksih juga pada rakan2 blogger dan FB yang banyak memberi petua.kata-kata semangat dan perangsang agar saya kuatkan semangat untuk memandu...
Alhamdulilah saya sudah agar berani memandu kereta walau pun tidak secekap saya memandu motosikal tetapi syukur dapat le menghantar anak saya aleya pergi dan balik sekolah kebangsaan dan sekolah agama..

Terima kasih tidak terhingga kepada cek abang tersayang yang menghadiahkan si kancil putih untuk kemudahan saya menghantar dan mengambil anak...walau pun kereta terpakai tetapi bagi saya satu hadiah yang amat bermakna...si kancil ini juga adalah sebagai penambah semangat dan kekuatan saya untuk terus berani memandu dan kekuatan semangat saya yang utama adalah rasa yakin dengan pertolongan Allah di samping mendapat galakan dari suami,keluarga dan sahabat andai...

Setiap kali memulakan apa juga urusan saya akan mulakan dengan kalimah bissmillah dan doa ..

Rabbi Yassir Wala Tu’assir
maksudnya : Wahai tuhanku permudahkanlah dan janganlah kau susahkan.
doa penuhnya di bawah ini....

Comments

  1. Salam
    Alhamdulillah.Beres semuanya kan?
    Gambar di atas tu penuh makna..

    ReplyDelete
    Replies
    1. wlklsm mamaju..
      yea kak alhamdulilah sekarang dh ok..wlaupun sesekali kelam kabut juga..
      gambar yg mana kak...header blog ke..

      Delete

Post a Comment

salam semua terima kasih sudi tinggalkan komen di sini semuga menambahkan lagi kemesraan ikatan ukhwah..

Popular posts from this blog

cacatan (episod akhir ) Umrah dan ziarah..

Jumaat Terakhir

Kenduri Tahlil,doa selamat dan kesyukuran..