Mohon ampun dan maaf...



Kepada semua....
Di kesempatan ini saya ingin memohon ampun di maaf jika ada khilaf dan dosa saya terhadap semua....



mohon maaf jika ada tulisan-tulisan saya di blog ini ada menyinggung perasaan rakan2 blogger samaada yang lama ataupun yang baru...
Insyaallah Jumaat ini saya dan keluarga (bonda,anak sulung dan anak bongsu) akan berangkat ke tanah suci....doa kan perjalanan ibadah kami di permudahkan Allah hendaknya...



Rabbi yassir wala tu a'assir..


ya allah kami ingin dan akn menunaikan umrah
namun kami banyak dosa ya Allah..
dosa besar..dosa kecil, dosa yg kami ketahui
dan dosa yg tdk kami ketahui..
ya allah kau ampunilah kami
sesungguhnya kami manusia yg kerdil
lagi hina yg allah..

Ya allah bantulah kami..
Ajarilah kami..
Aku ingin pergi ke rumahmu semata-mata keranamu
Ya Allah..semata2 keranamu ya allah..


Ya Allah, aku mencari hati yang indah
Untuk ku serahkan kepada Mu
Tapi apakan daya
Hati yang ada…
Hati yang ini, masih tercela

Ya Allah, ajar aku untuk meminta yang terbaik dari Mu
Ilmu ku terbatas,
ilmu Mu Maha luas
Dalam batas itulah aku meminta..
Mungkin aku terbabas

Tanamkan ke dalam hati ku hakikat kewujudan MU,
Keperkasaan Mu…
Jauhilah aku riyak dan ujub
Yang menjauhkan aku dari terdekat
Dan memutuskan aku dari yang jauh
Amin..



nukilan : ustaz pahrol mohd juoi..

Comments

  1. Assalamualaikum Tahniah kak Ina...akhirnya sampai seru juga,..kami sekeluarga tumpang bangga, seronok pulak mendegarnya, kami juga doakan k.ina semua selamat pegi dan selamat balik...doa kan juga yg baik2 buat kami dan rakan2 yee...

    ReplyDelete
    Replies
    1. waalaikummussalam...
      trm ksh sheila....insyaallah akk akn doakan yg baik2 buat semua...doakan kami juga yea...

      Delete
  2. Assalamualaikum wbt,

    semoga kak az selamat pergi dan selamat kembali semula ke tanahair...doakan saya dan keluarga akan menyusul nanti insyaAllah

    ReplyDelete
    Replies
    1. waalaikummussalam lina...

      trm ksh lina mudah2an akk juga mendoakan agar semua rakan2 kita dpt menjadi tetamu Allah hendaknya doakan akk yea di permudahkan allah menjalani ibadah umrah

      Delete
  3. Assalam Ina, Sama2 la ye... Alhamdulillah, semoga segala amal ibadat kita diterima Allah SWT..Saya doakan semua yang terbaik buat Ina sekeluarga.. Selamat Jalan dan Selamat Kembali..

    ReplyDelete
    Replies
    1. wlkslm hasnah....dan ibuintan..

      trm ksh atas doa dan kemaafan yg di beri...amin2 ya rabbal alamin..
      kak nah insyaallah ina akn doakan yg baik2 utk semua...

      Delete
  4. Assalamualaikum Ina... syukur, semoga perjalanan pergi dan balik Ina dipermudahkanNya

    Semoga selamat semuanya, doakan akak juga

    ReplyDelete
  5. Aslkm

    Selamat pergi dan selamat kembali.
    Maafkan mama juga. Kirim salam kpd baginda nabi saw .
    pulul brapa di KLIA?

    ReplyDelete
    Replies
    1. wlklsm...

      trm ksh trm ksh sudi maafkan ina...insyaallah kak ina akn sampaikan salam semua kepada banginda kita...doakan kami selamat sampai...
      insyaallah akn berada di KLIA 5 jam dari waktu berlepas (waktu berlepas jam 3 petang 6hb 4)

      Delete
  6. Salam ziarah

    selamat berangkat. Selamat pulang. Semiga mendapat umrah yg mabrul. Dipermudshkan segalanya

    ReplyDelete
  7. salam kak ina,

    selamat mperolehi umrah yng mabrur..Alhamdulillah dan mudahan selamat kembali jua. Mhn maaf ucu lama tak mnjenguk...kekangan tugas mmbataskan untuk berziarah..ucu yang ketinggalan info...ALLAh jua yg lebih mngtahuinya..Mudahan kakak dan semua yang bersama selamat dan sihat dan diperkenankan hajat dan doa >AMIN

    ucu dambakan doa dari akak jua..terima ksih kak

    ReplyDelete

Post a Comment

salam semua terima kasih sudi tinggalkan komen di sini semuga menambahkan lagi kemesraan ikatan ukhwah..

Popular posts from this blog

cacatan (episod akhir ) Umrah dan ziarah..

Jumaat Terakhir