Skip to main content

Baru bersua namun rindu tetap kembali bertaut...

Baru semalm balik semula ke manjung setelah  ziarah emak di Kuala Selangor..lebih-lebih lagi dengan keadaan ksihatan emak bergitu...
Semuga mak dalam rahmat sayang kasih sayang Allah selalu hendaknya..





Dan tiba2 hati pun menjadi teramat rindu....
Ya Allah rendahkanlah suaraku bagi mereka..
perindahkanlah ucapanku di depan mereka...
lembutkan hatiku untuk mereka..
Ya allah berikanlah mereka balasan sebaik-baiknya atas didikan mereka terhadapku....
pahala yang besar atas kesayangan mereka terhadapku..
peliharalah mereka sebagaimana mereka memeliharaku..

Comments

  1. Lama tak jenguk blog...rindu ngan kengkawan semua...Harap kak Ina sihat dan bergembira disamping keluarga tercinta...amin...

    ReplyDelete
    Replies
    1. terima kasih azleen...
      amin..alhamdulilah akak sekeluarga sht2 hendaknya

      Delete
  2. as salam azlina,

    sama lah ngan kak lama tak lawat blog walk kat kekawan hehehe..hrp sihat ya

    ReplyDelete
    Replies
    1. walaikummussalam kak zie

      alhamdulilah di beri kesihatan yang baik oleh allah

      Delete
  3. Assalamualaikum...Saya Sharifah..panggil Pah jer...salam kenal ye kak...erm tersenruk tgk gambar di ats..kerana mengingatkan saya kepada mak saya...sebijik macam gaya mak saya bila baca quran lepas sembahyang...dah setahun tak jumpa mak....saya follow akak kat sini..blog yg byk kata2 nasihat dan ingatan buat semua...

    ReplyDelete
    Replies
    1. wlklsm Suriyana....

      salam kenal dari akk huga trm ksh sudi sggh baca n follow blog akk...
      lama juga tu dh setahun...pastinya rindu kan..pah tgl kt oversea ke..
      sama2 pah sharing is caring..

      Delete

Post a Comment

salam semua terima kasih sudi tinggalkan komen di sini semuga menambahkan lagi kemesraan ikatan ukhwah..

Popular posts from this blog

Bercuti di Bukit Tinggi

Assalamualaikum wbt... Syukur atas segala kurniaan Allah swt... Sekadar perkongsian cacatan percutian jika ada yang baik dari cacatan ini ambillah ibrah kebaikannya...jika yang buruk jadikan sebagai sempadan..
Mohon ampun dan maaf di atas sebarang kekhilafan yang datang dari kelemahan diri saya sendiri... Cuti sekolah baharu sahaja lepas...sebenarnya kami sekeluarga jarang dapat bercuti di waktu cuti persekolahan...cek abg selalu waktu cuti sekolah waktu itu juga di arah bertugas di luar daerah...
Alhamdulillah kali ini rezeki dapat bercuti di musim cuti sekolah.. Di sebab kan cuti cek abang yang asyik bertunda.. Tiba-tiba permohonan cuti cek abang di luluskan...  kami tidak tahu kemana hala tuju percutian kami kali ini.
cek abang akak kata tidak mengapa kita jalan sahaja lah...kemana2.. kami sekeluarga mengambil keputusan ke rumah anak yang sulung di Setia Alam...
kami tidur di rumah anak semalam...kebetulan menantu akak tunjuk gambarnya semasa berjalan2 ke Bukit Tinggi,Pahang....
a…

Mohon ampun dan maaf...

Kepada semua....
Di kesempatan ini saya ingin memohon ampun di maaf jika ada khilaf dan dosa saya terhadap semua....


mohon maaf jika ada tulisan-tulisan saya di blog ini ada menyinggung perasaan rakan2 blogger samaada yang lama ataupun yang baru...
Insyaallah Jumaat ini saya dan keluarga (bonda,anak sulung dan anak bongsu) akan berangkat ke tanah suci....doa kan perjalanan ibadah kami di permudahkan Allah hendaknya...


Rabbi yassir wala tu a'assir..


ya allah kami ingin dan akn menunaikan umrah
namun kami banyak dosa ya Allah..
dosa besar..dosa kecil, dosa yg kami ketahui
dan dosa yg tdk kami ketahui..
ya allah kau ampunilah kami
sesungguhnya kami manusia yg kerdil
lagi hina yg allah..

Ya allah bantulah kami..
Ajarilah kami..
Aku ingin pergi ke rumahmu semata-mata keranamu
Ya Allah..semata2 keranamu ya allah..

Ya Allah, aku mencari hati yang indah
Untuk ku serahkan kepada Mu
Tapi apakan daya
Hati yang ada…
Hati yang ini, masih tercela

Ya Allah, ajar aku untuk meminta yang terbaik dari Mu
Ilmu ku terbatas…

Kenduri Tahlil,doa selamat dan kesyukuran..

Alahamdulilah ahad lepas dengan izin Allah kami dapat mengadakan majlis kenduri Tahlil,doa selamat dan kesyukuran...walaupun ada perubahan di saat-saat akhir oleh jemaah surau..asalnya bacaan yassin dan doa akan di adakan selepas isyak...jadi beberapa hari sebelum hari kenduri saya telah menjemput jiran-jiran,saudara mara dan sahabat handai pada waktu selepas solat isyak menghampiri lewat petang imam surau mengatakan ada pertukaran waktu ahli jemaah surau hanya berkelapangan untuk kenduri tahlil selepas solat maghrib...

BACAAN TAHLIL DAN DOA DI ADAKAN DI DALAM RUMAH OLEH KAUM LELAKI..



SETELAH SELESAI TAHLIL DAN DOA..KAUM LELAKI BERSOLAT JEMAAH DI LUAR RUMAH..
TERHARU DEANGAN JIRAN YG HUJUNG SEKALI DUDUK DI DEPAN PINTU BELUM SEMBUH SEPENUHNYA SELEPAS OPERATION KAKI (KENCING MANIS)...TETAP HADIRKAN DIRI....DATANG DENGAN DI BANTU BERJALAN...SYUKRAN YA ALLAH..

KAUM IBU MASUK KE DALAM PULA UNTUK MENJAMU SELERA..

Kami hanya bertawakal...tak kisah berapa orang yang hadir untuk majlis bacaan …