Skip to main content

penyucian jiwa di Tanah Suci


Salaam all Just wanted to let you know that I'm going to Umrah next week and I would like to ask if I've hurt anyone in any way.... that you please forgive me..
Jumaat yang penuh barokah di bulan Rabiul Awwal (6)..Bulan kelahiran Rasullulah saw nabi yang kita kasihi...
kepada semua friends list saya...adik beradik,saudara mara,sahabat2 dan rakan taulan..dan pembaca blog saya.
Pada Hari ini saya ingin mengambil kesempatan memohon ampun dan maaf segala kesalahan dosa dan khilaf saya di sepanjang kita semua bersama..
Jika dengan Izin Allah saya bersama 10 orang ahli keluarga saya yang lain akan menjadi tetamu Allah (menunaikan Umrah) pada 26hb Jan 
2013 ini bersamaan dengan 14 Rabiul Awwal ..
Doakan semuga perjalanan ibadah kami di permudahkan Allah hendaknya..amin...

Ya Allah aku ingin menunaikan ibadat umrah
Bersama ibuku.suamiku,adik dan adik iparku,
Anak2ku dan anak2 saudaraku…
Ampunilah dosa-dosa kami..
kurniakan kami segala yang telah kau
kurniakan kepada hamba-hambamu yang soleh..
Berikanlah perasaan kasih sayang antara kami..
Permudahkanlah perjalanan ibadah Umrah kami Ya Allah..
Kurniakan kami Umrah yang maqbul

Comments

  1. Amin.. ya robbal 'alamin. Titip salam kakak pada baginda rasulllulah dan doakan moga kakak dan keluarga akan menyusul dlm masa terdekat ini.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mudah2an kak amin ya rabbal alamin..di sana telah di sampaikan salam dari rakan2 sahabat handai, dan saudara mara buat jujungan kita yg tercinta nabi muhammad saw..

      Delete
  2. Salam, Kak azlina

    Alhamdulillah, dapat pergi lagi ya tahun ni....doakan saya sekeluarga ya untuk dapat sampai kesana lagi.

    ReplyDelete
    Replies
    1. wklsm disham..
      maaf akk baru sempat baca komen di sini..tatapi tetap mendoakan semua rakan2 saudara2 di sana..

      Delete
  3. semoga mendapat umrah yang mabrur. jika berkesempatan, mohonkan keampunan dosa buat kami yang tidak berkesempatan ke sana musim ini..

    ReplyDelete
  4. alhamdhulillah..ada rezeki ina pergi umrah lagi.moga perjalanan dan segala amalan di permudahkan..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Alhamdulilah dan trm ksh kak yon jemputan Allah yang sentiasa di nanti..bersyukur tdk terhingga..

      Delete
  5. salam kak ina,

    alhamdulillah....syukur dan selamat beribadat buat kk ian dan family
    doakan ucu mnyusul dan sampaikan salam buat junjungan besar kita di sana...
    assalamualaikum ya rasulullah..

    akak..ucu call tak dapat laaa??

    ReplyDelete
    Replies
    1. Wlklsm ucu...
      maaf dh balk baru dpt reply di sini..apa pun sgt2 gembira dpt jumpa ucu..

      Delete

Post a Comment

salam semua terima kasih sudi tinggalkan komen di sini semuga menambahkan lagi kemesraan ikatan ukhwah..

Popular posts from this blog

Bercuti di Bukit Tinggi

Assalamualaikum wbt... Syukur atas segala kurniaan Allah swt... Sekadar perkongsian cacatan percutian jika ada yang baik dari cacatan ini ambillah ibrah kebaikannya...jika yang buruk jadikan sebagai sempadan..
Mohon ampun dan maaf di atas sebarang kekhilafan yang datang dari kelemahan diri saya sendiri... Cuti sekolah baharu sahaja lepas...sebenarnya kami sekeluarga jarang dapat bercuti di waktu cuti persekolahan...cek abg selalu waktu cuti sekolah waktu itu juga di arah bertugas di luar daerah...
Alhamdulillah kali ini rezeki dapat bercuti di musim cuti sekolah.. Di sebab kan cuti cek abang yang asyik bertunda.. Tiba-tiba permohonan cuti cek abang di luluskan...  kami tidak tahu kemana hala tuju percutian kami kali ini.
cek abang akak kata tidak mengapa kita jalan sahaja lah...kemana2.. kami sekeluarga mengambil keputusan ke rumah anak yang sulung di Setia Alam...
kami tidur di rumah anak semalam...kebetulan menantu akak tunjuk gambarnya semasa berjalan2 ke Bukit Tinggi,Pahang....
a…

Mohon ampun dan maaf...

Kepada semua....
Di kesempatan ini saya ingin memohon ampun di maaf jika ada khilaf dan dosa saya terhadap semua....


mohon maaf jika ada tulisan-tulisan saya di blog ini ada menyinggung perasaan rakan2 blogger samaada yang lama ataupun yang baru...
Insyaallah Jumaat ini saya dan keluarga (bonda,anak sulung dan anak bongsu) akan berangkat ke tanah suci....doa kan perjalanan ibadah kami di permudahkan Allah hendaknya...


Rabbi yassir wala tu a'assir..


ya allah kami ingin dan akn menunaikan umrah
namun kami banyak dosa ya Allah..
dosa besar..dosa kecil, dosa yg kami ketahui
dan dosa yg tdk kami ketahui..
ya allah kau ampunilah kami
sesungguhnya kami manusia yg kerdil
lagi hina yg allah..

Ya allah bantulah kami..
Ajarilah kami..
Aku ingin pergi ke rumahmu semata-mata keranamu
Ya Allah..semata2 keranamu ya allah..

Ya Allah, aku mencari hati yang indah
Untuk ku serahkan kepada Mu
Tapi apakan daya
Hati yang ada…
Hati yang ini, masih tercela

Ya Allah, ajar aku untuk meminta yang terbaik dari Mu
Ilmu ku terbatas…

Kenduri Tahlil,doa selamat dan kesyukuran..

Alahamdulilah ahad lepas dengan izin Allah kami dapat mengadakan majlis kenduri Tahlil,doa selamat dan kesyukuran...walaupun ada perubahan di saat-saat akhir oleh jemaah surau..asalnya bacaan yassin dan doa akan di adakan selepas isyak...jadi beberapa hari sebelum hari kenduri saya telah menjemput jiran-jiran,saudara mara dan sahabat handai pada waktu selepas solat isyak menghampiri lewat petang imam surau mengatakan ada pertukaran waktu ahli jemaah surau hanya berkelapangan untuk kenduri tahlil selepas solat maghrib...

BACAAN TAHLIL DAN DOA DI ADAKAN DI DALAM RUMAH OLEH KAUM LELAKI..



SETELAH SELESAI TAHLIL DAN DOA..KAUM LELAKI BERSOLAT JEMAAH DI LUAR RUMAH..
TERHARU DEANGAN JIRAN YG HUJUNG SEKALI DUDUK DI DEPAN PINTU BELUM SEMBUH SEPENUHNYA SELEPAS OPERATION KAKI (KENCING MANIS)...TETAP HADIRKAN DIRI....DATANG DENGAN DI BANTU BERJALAN...SYUKRAN YA ALLAH..

KAUM IBU MASUK KE DALAM PULA UNTUK MENJAMU SELERA..

Kami hanya bertawakal...tak kisah berapa orang yang hadir untuk majlis bacaan …