ASSALAMUALAIKUM..... TERIMA KASIH SUDI SINGGAH KE SINI - "BLOG TERIMALAH AKU SEDANYA AKU"... KUNJUNGAN ANDA AMAT DI HARGAI

Followers yang di kasihi..

BLOG CACATAN UMRAH SAYA

Monday, October 28, 2013

Sandarkan Jiwa hanya PADANYA...

Assalamualaikum.......
Alhamdulilah di izinkan Allah saya menulis lagi.....
Semuga semuanya dalam rahmat dan kasih sayang Allah selalu hendaknya.....
Kita tak pernah sangka dan tahu bagaimana hidup kita seterusnya dan seterusnya..adalah Rahsia Allah.
Ada perkara yang tampak bergitu mudah bagi insan lain tapi bergitu payah bagi insan yang lain pula..
Kerana walau perkara yang sama mungkin situasi yang berbeza...juga kita di kelilingi insan-insan yang berbeza....

Hanya kepada Allah juga kita berserah dengan rasa syukur,sabar,useha,tawakal dan redha....
Dalam termanggu-manggu melayan  kekhilaf diri...Maha suci Allah...satu artikal ini yang saya terjumpa...PJJ {Perkhawinan Jarak Jauh } Antara nikmat dan Ujian.di dalam majalah Anis..
Alhamdulilah memang telah terbiasa mengalami acapkali di tinggal-tinggalkan sejak dar Awal usia perkhawinan...Tetapi bila usia meningkat kekuatan semangat semakin susut....Di tambah dengan terpaksa menjadi pasangan hujung minggu..
Walau tak setabah siti Hajar yang di tinggalkan nabi ibrahim....
Dengan izin Allah jua aku memohon kekuatan dari Allah swt untuk mengisi ruang yang ada untuk perkara-perkara yg mendatangkan kebaikan akhirat..
Menambah amalan yang kurang...Walau sesekali ada titisan di tubir mata....Segera di kesat dengan yakin pada kasih sayang Allah...saya sandarkan jiwa hanya pada Allah semata....
Allah engkau dekat...penuh kasih sayang..Di sana rezeki kami....bukan mengejar dunia...tapi itulah sesuap rezeki meneruskan kelangsungan hidup...Buat teman yang senasib.....Sama2 kita bina bahagia hati...iaitu redha Allah...juga redha seorang suami..
Seperti firman Allah :"Maka perempuan-perempuan yang soleh itu ialah yang taat {kepada Allah dan suaminya} dan memelihara kerhormatan dirinya dalam apa jua keadaan ketika suami tidak hadir bersama,dengan pemeliharaan Allah dan pertolonganya " (An -Nisa 4:34 )
Sabda Rasulullah saw. : “ Sesungguhnya hak suami terhadap isterinya sangatlah besar, sehingga apabila mengalir darah hidung atau nanah suaminya, lalu dijilat isterinya, masih belum terbayar hak suaminya itu. Dan jika sekiranya manusia dibolehkan sujud kepada manusia, nescaya aku perintahkan si isteri untuk sujud kepada suaminya.” (HR. Al-Hakim)

2 comments:

salam semua terima kasih sudi tinggalkan komen di sini semuga menambahkan lagi kemesraan ikatan ukhwah..

There was an error in this gadget
SABDA RASULULLAH SAW "JIKA KAMU ADA PERASAAN DENGKI,MAKA SEGERALAH BERISTIGFAR DAN JIKA KAMU BERBURUK SANGKA PADA SESEORANG MAKA JANGANLAH KAMU SELIDIKI ATAU MENGINTIP-NGITIP."