UPGRED BAJU KURUNG LAMA......




Salam tengahari Jumaat semua hari ini lambat sikit buat n3...
seperti biasa selalunya setiap hari jumaat saya akan buat n3 tazkirah jumaatkan pada yang biasa membaca tazkirah jumaat saya boleh terus membacanya di blog saya yang lagi satu...DI BAWAH RAHMAT ILLAHI
HANTARAN AL-QURAN


“Sayang, tengok nih. Cantiknya AlQuran nih. Warna keemasan. Sesuai untuk kita buat hantaran” pekik Jamilah kepada Nabil.





“Sini pun cantik juga. Warna unggu keemasan. Mana satu kita nak beli nih” balas Nabil.

Mereka sedang asyik mencari bahan-bahan untuk dibuat hantaran. Tinggal satu lagi yang masih dicari-cari iaitu AlQuran yang bakal dijadikan hantaran.

untuk membaca serita selanjutnya boleh ke blog saya yg lagi 1...@ sila klik di sini...DI BAWAH RAHMAT ILLAHI



Tahun ni saya dan ck abg tak membeli baju raya sebab banyak lagi baju yang masih elok untuk di pakai...lebihkan budget raya pada anak2 dan pembelanjaan untuk balik ke kampung jadi..sengaja nak menimbulkan mood untuk berhari raya jadi saya mengupgredkan le baru kurung lama..boleh le melaram masa raya..kalau diikutkan banyak sangat dah baju kurung dalam almari macam membazir pula kalau asyik nak buat baju baru....kerana baju2 lama pun jarang pakai..yea lah saya kan surirumah jadi semua baju kurung masih baru, kerana sesekali je pakai..nak keluar bersantai2 saya biasa berblouse dan seluar panjang..tapi sekarang ni kekadang bila keluar bersantai saya pakai baju kurung juga..bagi saya apa salahnya tgk macam aruah yasmin ahmad sentiasa pakai baju kurung kekadang tu untuk semua majlis yg di hadirinya..Masih ingat lagi tak pada baju ini saya pakai semasa pertama kali berjumpa dengan rakan blogger kita..adik seri di gopeng pada beberapa bulan yg lalu..pertemua yg pertama kali...

Comments

  1. Salam lina.

    Eloklah cam tu. Baju tu masih cantik dan bila diupgradekan, lagi cantik.

    ReplyDelete
  2. to kak gee..
    yea lah kak..kalau fikir nafsu semua nak baru tapi kalau guna akal fikiran yg waras macam membazir pula..asalkan bajunya cantik tak koyak compang camping dah kira baju baru kan kak..

    ReplyDelete
  3. Ikhlas Sya cakap tak nampak pun baju akak mcm baju lama...nampak cantik sebab bunga dia sweet je...Yg atas tu Sya minat tambah akak dah bubuh manik ..Kalau tgk cite puteri aurora beradu, suka sgt tgk Rozita Che Wan pakai baju kurung bunga kecik2..Nampak klasik, nanti nak carik satu mcm tu...Sya suka baju yg klasik2 heheh...

    ReplyDelete
  4. salam kak lina..
    x nmpk mcm baju lama pon..alaaaa cantek la manek2 yg akak jait tu..bunge2 kt bju tu pon cantek seri sukeeee :)seri pon nak jait manik gak tuk baju rayer thn ni..tp biaser2 aje x pndai pon mntk kwn yg ajarkan senget benget mmg keras betol la tgn ni..:)

    ReplyDelete
  5. senilah azlina ni! baju tu nmpk cantik n baru.Mgkn ade seri manik tu pun ya jugak....bagus berjimat ni sbb anak2 azlina sdg membesar....simpan duit utk mrk lebih baik dr membazir. Kita org pn baju seorg sepsg je.....x berasa nak raya pun....cuma tunggu nak bercuti bersama anak2 je....

    ReplyDelete
  6. to marsya...
    trm ksh dik..entah kenapa marsay akkmemamng minat sgt2 baju kurung bunga kecil...akk memang ada byk juga la yg bunga kcl2 kalau jumpa mesti nak beli..lagi bkn yg mahal pun dlm rm 50 lbh je..

    to seri...
    tak kisah seri jahit sendiri kalau nak tempah pun lbh mahal dari tempah jahit baju..brljr skit2 lama2 pandailah..

    to kak hani...
    yea lal kak raya ni seronok dpt jmpa sanak saudara je tak lebih dr itu..bdk2 je yg lbh excited..

    ReplyDelete
  7. beli baju melayu je tahun ni...seluar melayu tak beli. pakai baju melayu ngan seluar biasa pergi kerja je.

    ReplyDelete
  8. ummi pun tak beli baju raya thn ni agaknya , cuma bcadang Ahad ni nk g cari baju utk anak2 aje

    ReplyDelete
  9. pandai nye jait manik..leh wat tutorial online nih

    ReplyDelete
  10. Lina... heheheh kita serupa, tapi akak pulak last year tak beli pun baju raya... upgrade jer mcm tuu...

    Bila dah jahit manik2... nampak lain pulak kan.. org tak sangka itu baju lama.

    Tpi this year.. akak kena buat yg baru gak, selalu tiap2 2 tahun kena jahit yg baru, kalau tak sayang kain2 yg dibeli... reput ler pulak nanti...

    ReplyDelete
  11. salam ina....

    okey ler ina ada baju nak upgrade n punya byk masa lak tu...... cantik sgt....

    amy ni.... x plan nk balik msia... rasa2 x sempat dah nk beli baju raya nyer... kena selongkar baju2 lama kat dlm gobok bila sampai sana nnt..... harap2 x di makan dek cik mentik or anai2.... huhuhu...

    ReplyDelete
  12. TO ONE Z...
    OK LAH ONE Z KIRA DAH BERJIMAT LA TU..DARI BELI SEPASANG BOLEH JUGA BERJIMAT..

    TO KAK UMMI...
    YEALAH AKAK LAGI BOLEH BERJIMAT KITA BERJIMAT..DARIPADA MEMBAZIR SEBAB IANYA BUKAN LAGI DI KIRA KEPERLUAN DAH DIKIRA KEHENDAK..BYK BEZA ANTARA KEPERLUAN DAN KEHENDAK INI..TAPI KKDG TU TERBABAS JUGA..HE..HE..

    TO FRB...
    NANTI INA BUAT N3 KHAS UTK JAHIT MANIK SEKADAR BERKONGI HOBBY..

    TO AMY..
    JANGAN SEDIH2 AMY TAK BLK BERAYA DI MLYSIA THN NI MANA TAHU ADA REZEKI THN HDPAN INSYAALLAH BLH BLK..AMY..KAT ABU DHABI BYK KE MAKMENTI..HE..HE..MAKAN KAIN TAK PA JGN MAKAN ORG DAH...

    ReplyDelete
  13. ina... amy balik msia tp kira ni last minute nyer keputusan(sebb hubby baru dpt cuti)..... yeeeyyyy...

    cuma nyer balik on 18th.... 19th dah balik perak.... so mmg x sempat nk soping ke aper.....

    ReplyDelete

Post a Comment

salam semua terima kasih sudi tinggalkan komen di sini semuga menambahkan lagi kemesraan ikatan ukhwah..

Popular posts from this blog

Bercuti di Bukit Tinggi

cacatan (episod akhir ) Umrah dan ziarah..

Jumaat Terakhir