Posts

Showing posts from April, 2009

Zikir ketenangan hati

Image
kekadang kita sering bertanya kenapa yea hati tak gembira,jiwa tidak tenang padalah segala keperluan kita semua mengcukupi kekadang berlebihan pula.oleh itu kita kenalah bijak mengyemimbangkan antara keperluan dunia dan akhirat agar kita tidak termasuk di dalam golongan yang rugi seperti sabda rasullulah s.a.w. "tanda cintakan Allah adalah dengan mengigatinya yakni (zikrullah) dan tanda Allah murka kepada hambanya ialah hamba itu tidak suka mengigati Allah". (riwayat Baihaqi).

p/s: bagi sesiapa yang berminat tentang buku ini boleh di cari di mana-mana toko buku untuk yang tinggal sekitar setiawan manjung bolehlah di cari buku ini di pustaka an-nor. (buku ini bagus untuk kita saya telah mengamalkannya jika kita penuh yakin dan tawaduk pada Allah insyaAllah segala fadhilat yang dinyatakan memang berkesan dan ini juga telah terjadi pada diriku.......

hari ini hari beri award

Image
award dari kak yon ...terima kasih kak yon . rasa seperti diingati dan di hargai. tak sangka kak yon ingat juga pada saya ialah jika nak dibandingkan dengan yang lain siapalah saya ni..
macam seperti terma dan syarat untuk menerima award aku pun nak panjangkan pemberian award kepada teman-teman lain..nak beri pada teman-teman deco ramai yang sudah dapat dari kak yon.. di bawah ini je lah dapat aku senaraikan penerima awardnya kepada teman-teman blog kesayangan ku yang lain. harap sudi2kan lah menerima pemberiaan ku ini...semoga kita sentiasa teman berteman bersama ukhwah dan kasih sayang yang berpenjangan sebagai saudara sesama islam.

1. ELA - so sweet baru kenal tapi mesra jauh nun di Qatar simanis yg rajin memasak juga.
2. DINA- penuh dengan dekorasi english.
3. KAK ANI - deco n blog shop yg pelbagai koleksi yg exclusive.
4. CZA- terima kasih rajin berkunjung..seorang yang bergitu tabah..menempuh perjalanan hidup.
5. KAK UMMI- ibu berkerjaya yang rajin ke dapur (superwomen)
6. WANA- blog …
Image
satu-satu insan di dunia ini yang tiada galang gantinya adalah bonda kutersayang Puan Hajjah Sapiah bte Hj romly.Tanpanya aku bukanlah siapa-siapa di dunia ini.sempena hari ibu ini aku tahu tidak ada hadiah yang setanding atau dapat mengantikan kasih ibu.emak adalah panggilan untuk ibukku.emak banyak berkorban untuk kami dan ramai orang lain hidupnya diisi dengan berbakti kepada masyarakat sehinggalah ke hari ini.sejak aku usia 18 tahun emak dan ayah menjadi sukarelawan menjadi ibu-bapa pelihara kepada anak-nak yatim yang datang silih berganti,walaupun aku adik beradik tidak ramai tapi emak ramai anak,emak tidak pernah sunyi anak -anak yatim yang di peliharanya hingga kini masih mengunjunginya dan emak telah bebrapa kali mengadakan majlis dari bertunang hingga ke perkhawinan mereka yang aku sendiri tak terhitung berapa kali. bergitu iklas emak aku sendiri tak mampu menjadi seperti emak,atas jasa emak juga emak telah di anugerah PJK (pingat jasa kebaktian) oleh sultan selangor atas kei…