Posts

Showing posts from August, 2009

KALAU TUHAN BAIK KENAPA BUAT NERAKA?....

Image
salam pagi jumaat semua....kisah ini saya dapat dari kotak email saya..sama ada benar2 terjadi atau sebaliknya wallahualam...yg penting kita mengambil pengajaran dai kisah ini..
.Ini kisah benar..kisah seorang gadis Melayu, beragama IslamCeritanya begini, di sebuah negeri yang melaksanakan dasar 'Membangun Bersama Islam', kerap kali pihak berkuasa tempatan menjalankan pemeriksaan mengejut di premis-premis perniagaan dan kompleks beli-belah, untuk m ema stikan para pekerja di premis berkenaan menutup aurat.

Aku tak pasti berapa jumlah denda yang dikenakan sekiranya didapati melakukan kesalahan, tapi selalunya mereka akan diberi amaran bagi kesalahan pertama, dan didenda jika didapati masih enggan m ema tuhi garis panduan yang ditetapkan. Lazimnya dlm setiap operasi sebegini,seorang ustaz ditugaskan bersama dengan para pegawai pihak berkuasa tempatan. Tugasnya adalah untuk menyampaikan nasihat secara berh ema h, kerana hukuman dan denda s ema ta-mata tidak mampu memberi kesan yan…

DAH SAMPAI DAH.....

Image
Pelita 3 dara pingitan ini baru sampai pukul 12 tghari tadi dari eskay(http://eskaygalleria.blogspot.com/) yg saya oder kelmarin 3 biji rm20..alhamdulillah selamat sampai kepangkuan saya..tak ada satu pun yang rosak dah memang rezeki saya syukur..kalau ada sesipa teringin boleh le tanya pada taukeynya....
slice kek ini saya oder dari adik coco..(http://riezelhijazi.blogspot.com/)yang ini dah lama sampai lebih kurang 2 mingu lepas tak sempat nak buat n3 kerana lepas tu anak-anak demam bila terima pelita yg saya oder dari eskey tadi baru teringat kat slice kek ni..alhamdulillah selamat sampai kepangkuan saya tanpa cacat celanya...cantik kek buatan coco ni kalau bulan puasa tengok kek ni pun boleh jadi terliur di buatnya.

P/s: saya buat n3 ni sementara menungu ck abg saya balik dari surau ada solat hajat selepas ni nak balik kg di kuala selangor nak ziarah mak yang tak berapa sihat...ADA SUATU BARANG YANG SAYA TAK PERNAH JANGKA SAYA AKAN MENERIMANYA TELAH SAYA TERIMA HARI INI..MEMANG SATU …

JAHIT MANIK LENGAN BAJU KURUNG

Image
As a hobby and side income...
.saya minat betul jahit manik tangan ni walaupun setiap kali menjahit memang sakit seluruh badan..dulu sebelum rajin berinternet inilah kerja saya tapi sekarang ni saya ambil tempah sebulan sebelum puasa dan tempahan akan saya pastikan siap paling lewat minggu pertama ramadhan.(kalau blh sebelum kita menyambut ramadhan).bukan apa tak nak kita ketinggalan merebut pahala beribadat dalam bulan ramdhan ni..rugikan setahun hanya sekali..bila sebelum puasa tugas2 menjahit ni talah habis jadilah dapatlah saya beribadat dgn tenang kalau tidak duk fikir jahit manik je..naya..sembahyang terawih pun nak cepat2 habiskan nanti.....


Esok saya ceritakan hobi saya yang lagi satu juga berkaitan dgn kerja tangan juga kali ini bukan jahit manik tapi kait kristal..buat gelang kristal...

make over barang terpakai tin

Image
ini bekas isi nasi atau bubur yg selalu org cina zaman dulu2 suka bawa...rasanya nyonya yg tua2 masih lagi ada yg guna bekas ni sebb dlm dia ada 2 tingkat blh isi lauk dan nasi..kali ini saya cuba untuk bermain dengan warna lagi..warna yg jarang sekali org guna untuk buat base decaupage saja nak tengok hasilnnya..warna biru turquoise..sekarang kan trend cat rumah bhgian dlm warna ni macam selalu duk tgk deco bersama eric tu saya pun cuba adaptasi pada tin bekal dan biskut ni...
Tin biskut dan bekas makan ni dah lama saya decaupagekan dari bln lepas..byk juga projek yg saya buat bln lepas cuma tggu giliran nak wat n3 je.. tin biskut ni ambil kt rmh mak bln lepas..

P/s: bercakap tentang emak sebenarnya saya tengah risaukan emak yg juga tak sihat di kg kena demam juga..adik saya yg tinggal berhampiran dgn emak pun suami isteri demam..selalunya dia lah yg saya harapkan dapat tgkkan emak..tambah merisaukan saya emak ada atshma dan adik saya pula pregnant 3 month harap semuanya pulih seperti…