Posts

Showing posts from March, 2010

SEKADAR BERKONGSI IDEA MENDECO

Image
ASSALAMUALAIKUM SEMUA..
Selamat berhujung mingu dan beristirehat semua..untuuk yang berkerja selamat bertugas...

Semenjak dua menjak ini saya sibuk sikit...maklumlah baru dapat perkerjaan dahulu mengannggur (penganggur terhormat..ialah masa jadi isteri navy tak berkerja pun ada bergaji kerana ada peruntukan potongan gaji untuk isteri dari sedikit gaji suami)  la ni dah kerja buruh mengecat dan merangkap kerani tak bertauliah ni he..he...alhamdulillah rezeki...
tetamu pun datang bertali arus petang semalam selepas izan manjung balik..malamnya ada tetamu cikgu dari air tawar pula datang alhamdulillah tetamu itu kan rezeki...
maaf le kawan2 semua tak dapat selalu ziarah ke rumah maya semua...n3 ini pun curi-curi masa tapi demi minat terhadap menulis (tulis dgn keyboard) ni sehari tak menulis tu rasa macam ada saja yang tak lengkap.
sekadar berkongsi idea mendeco hari ini saya hendak cerita pasal koleksi mini...teko mini,pelita mini but big cottage..


INI SAHAJA KOLEKSI PELITA …

SIBUKKAN APA TU....

Image
salam rakan2 semua...maafkanlah saya semenjak dua menjak tidak dapat mengunjungi rakan2 seperti selalu...sibukkan apa lah saya ini yea..amboi mnegalahkan PM lagi bukan sibuk sangat pun cuma masa terisi padat..bila dah lapang hendak melawat rakan -rakan maya sudah keletihan pulak..


semenjak dua menjak ini tetamu datang kerumah saya bertali arus tampa henti boleh di katakan sehari mesti ada paling kurang seorang tetamu.(.ini pun sebelum buat n3 ini tetamu baru sahaja balik...)hendak kata buka kedai di rumah tidak  juga..rumah pun dah macam kilang papan ni..he..he..apa2 pun alhamdulillah tetamu itu kan rezeki harus di layan sebaik mungkin...walaupun dengan kunjungan mengejut..tapi kalau dapat tahu awal2 boleh meraikan mereka dengan lebih meriahkan...

BERTUNGKUS LUMUS CEK ABANG SAYA MENYIAPKAN TEMPAHAN.....


 ANTARA TEMPAHAN YANG SUDAH SIAP TAPI BARU CAT UNDERCOAT...PROSES MENGECAT YANG MELECEHKAN SEDIKIT KERANA TERPAKSA MENGECAT SEHINGGA 4 KALI (4 LAPISAN) 2 KALI CAT UNDERCOAT,2 KALI FINI…

BOLEH TOLONG......

Image
Salam Jumaat yang mulia semua...gambar dia atas hanya sekadar hiasan..tidak ada kena mengena dengan cerita di bawah ini...cerek decaupage saya dah lama dah duk bertenggek atas rak besi kk deco...cerek ini saiz m..saja hendak berkongsi idea mendeco tapi kalau ada sesiapa berminat boleh juga....

...Agak-agaknya ini hendak panggil tong apa yea tong sampah kot....baru dapat kirim pada kawan yg pergi ke ikea... yealah di manjung ini mana le ada ikea....saiznya tidaklah besar sangat...warna cream tengah berfikir hendak decaupage tisu atau decal.
ada sesiapa boleh tolong beri idea tak...hendak buat folkart tak pandai..tapi minat sangat sekarang ini sedang dok ..intai-intai vedio cara-cara melukis folkart di you tube...lama sikit le hendak faham tengok mimah2 salleh melukis/mewarna  laju sangat.. tapi teringin juga hendak buat lukis macam lukisan masa sekolah dulu pun jadilah..kan..tapi sayang le kalau hendak conteng kat tong ni harganya pun rasanya tak mampu untuk membeli buat kedua kalinya...…