Sabar,Redha dan Berbaik sangka.....


Assalamualaikum......

Terlebih dahulu saya mengucapkan ribuan terima kasih kepada rakan-rakan blogger yang mendoakan kesembuhan bonda tercinta.....
Redha dengan ujian di bulan yang mulia ini.....sesungguhnya Allah itu maha mengetahui...maha pengasih dan penyayang dan kepadanya sahaja saya memohon pertolongngan....

Terasa terlalu perit bila emak sakit tapi saya tidak dapat berbakti untuk menjaganya....sayu hati namun apa kan daya saya tinggal jauh dari emak....anak-anak akan menduduki peperiksaan dan suami saya pula terpaksa bertugas luar daerah...jika tidak mahu juga saya tinggalkan anak-anak pada jagaan suami dan pulang untuk menjaga emak...namun apa kan daya hanya doa dari kejauhan...

setiap hari saya zikir dan membaca ayat-ayat suci dan pahalanya saya hadiahkan untuk emak...memohon limpah dan kasih sayang allah agar memberi kesembuhan untuk emak dan kekuatan semangat untuk emak menghadapi kesakitannya...
jika jasad ini boleh di bahagi dua..pastinya satu lagi akan berada di sisi emak....
dalam sehari saya akan menalipon bertanyakan keadaan emak dalam 4,5 kali bersembang dengan adik RTH yang menjaga emak di Wad..kekadang jika emak agak sihat sikit saya akan berbicara dengan emak ...dengar suara emak pun sudah mencukupi buat saya...

Alhamdulilah mendapat perkhabaran penggunaan bantuan oksigen untuk emak telah di kurangkan dari 24 jam ke 4 jam sekali....namun emak masih cepat penat tak boleh bergerak sendiri ke bilik air di wad ambil wuduk pun emak masih tercungap-cungap emak tetap menunaikan solat di tepi katil...katanya dia masih mampu untuk solat duduk...namun selepas solat emak terpaksa segera memakai bantuan oksigen pernafasan kembali....
saya bermohon ke hadrat Allah agar di beri kekuatan di saat sini......menghadapi gundahnya perasaan mengenagkan emak yang sakit di tambah dengan tampa kehadiran suami di sisi....sayu rasa hati kekadang waktu sahur dan berbuka rasa tak terjamah makanan.....

"wahai orang-orang yang beriman! mohonlah pertolongan (kepada Allah) dengan sabar dan solat. sungguh, Allah berserta orang-orang yang sabar " - {al-baqarah : 153}.

Ayat di atas saya jadikan sebagai penguat semangat saya untuk menghadapi ujian ini....

Ya Allah aku mohon limpah rahnat dan kasih sayangmu.....ampunilah dosa-dosaku dan dosa-d0sa ahli keluargaku,lapangkanlah hati-hati kami,permudahkanlah urusan kami dan berilah kesembuhan terhadap ibuku...
SESUNGGUHNYA HANYA PADAMU AKU BERSERAH DAN MEMOHON PERTOLONGAN DAN PERLINDUNGAN...

NOTA KAKI; TERIMA KASIH YANG TIDAK TERHINGGA KEPADA ADIK ALIYA (RTH) YANG SUDI MENJAGA EMAK DI WAD DAN ADIK KEDUA SAYA INTAN YANG MENGAMBIL CUTI UNTUK MENJAGA DAN MEMASAK MAKANAN EMAK...DI SAMPING ANAK YANG MASIH KECIL...PERNGORABANAN KALIAN HANYA ALLAH JUA YANG MEMBALASNYA..


Comments

  1. semOga mak awk cepat sembuh dan ALLAH panjangkan lagi umurnya.

    hati anak mana x sedihkan bila dpt tahu mak sakit kan? percayalah ALLAH sentiasa mendengar doa umat²nya.

    ReplyDelete
  2. moga mak akak cepat sembuh ya..
    tabahkan hati ~

    ReplyDelete
  3. assalamualaikum Ina...

    kak chaq doakan semoga bonda Ina sembuh seperti sediakala.

    ReplyDelete
  4. wlklsm dan trm ksh semua....

    Terima kasih kerana memberi semangat dan mendokan emak...hanya tuhan yg membalas budi baik semua..

    ReplyDelete

Post a Comment

salam semua terima kasih sudi tinggalkan komen di sini semuga menambahkan lagi kemesraan ikatan ukhwah..

Popular posts from this blog

Bercuti di Bukit Tinggi

cacatan (episod akhir ) Umrah dan ziarah..

Jumaat Terakhir