Posts

Showing posts from January, 2014

Doa memohon agar di berikan kepulangan yang terindah..

Image
Salam Jumaat....
Jumaat penghulu segala hari...Jumaat juga akan berlakunya hari Kiamat...

Perkongsian Rasa ...Muhasabah diri..
Semenjak 3 Hari lepas  saya baru berkesempatan membaca buku yang telah lama saya beli iaitu buku "Baitullah Aku Datang " tulisan saudara Hisham Ahmad (Penguam Sivil & Peguam Syarie).
Semalam saya sampai ke tajuk DOA MATI SYAHID..
penulis menceritakan bagaimana sahabat-sahabat banginda kita rasullulah saw beria-ria berdoa untuk mati syahid dengan penuh ketulusan hati...

kemudian pagi tadi saya mendapat pesanan dari peti masuk fb dari anak seorang rakan fb menghabar kan kembalinya ibundanya tercinta kerahmatullah..... memohon di maafkan jika ada salah silap ibunya...dan ada pesanan di situ kalau nak tengok gambar arwah terbaru boleh lihat di wall ibunya...

saya buka wall aruah...subahanallah ada gambar aruah di depan masjid nabawi..tulisan di bawah gambar oleh suami tercinta gambar terakhir arwah sebelum solat dhuha dan arwah telah tiada selepas it…

Ikhlas,beruseha,berdoa dan tawakal..

Image
Perkongsian Rasa untuk hari ini..:
Mohon maaf jika ada khilaf dan dosa. Pada bicara ini..
Sesungguhnya segala yang baik itu dari Allah swt manakala yang lemah dan buruk itu dari kekhilafan diri saya sendiri...Jika ada yang masih ingat status saya mengenai kesedihan yang anak bongsu aleya alami bila perhubungannya dengan sahabat baiknya tidak serapat dan semesra tahun lepas...aleya menangis kerana sangat sedih dan kecewa..kerana penantian selama lebih sebulan untuk berjumpa sahabat lama berakhir dengan kedinginan sahabat baiknya tanpa di ketahui puncanya..
Bukan mereka tidak berkawan masih berkawan tetapi tidak seakrab dulu..Alhamdulilah hari ini aleya pulang kerumah dengan ceria.(hari ini abah aleya yang ambil aleya dari sekolah)...
Dengar suara aleya memberi salam pun dah tahu hatinya penuh rasa gembira dan ceria.."Yes...yes!! Mama syukur alhamdulilah...aina dah kawan rapat balik dengan aleya kami balik sekolah sama2 aina pegang tangan aleya tak lepas2 dan hantar aleya sampai de…

aleya...aleya..

Image
Perkongsian rasa...
Sebenarnya saya paling risau tentang aleya sejak dari mula sekolah tadika...
Aleya seorang kanak2 yang agak manja, ulat buku (kemana sahaja bawa buku ) dan tidak berapa pandai bergaul kerana kebanyakan masanya di habiskan di rumah bersama saya..

Dia bila dapat seorang kawan baik dia akan luangkan banyak masa dengan rakannya itu...
Teringat semasa tahun satu aleya mengadu tiada kawan keluar rehat seorang2..saya sebagai ibu turut merasa kesedihannya..sehinggakan sewaktu menunaikan umrah saya memohon doa kehadrat illahi agar aleya beroleh seorang sahabat dan memohon agar aleya menjadi insan yang mendiri...
Alhamdulilah semasa berada di tahun dua dia mendapat seorang sahabat yang sangat baik..dan sentiasa setia menemani dia..

Hari ini aleya balik dari sekolah dengan esak tangis...memberitahu kawan baik dia tiba2 sudah tak rapat dengan dia..sudah tidak jalan balik sama-sama..aleya tak ada kawan aleya jalan seorang2 je..
Terus dia masuk bilik menangis....saya mula bimbang kemba…